ماهواره های هند و روسیه فقط چند متر در فضا فاصله دارند. Roscosmos می گوید 224m ، Isro می گوید 420m

(این داستان در اصل در ظاهر شد در تاریخ 27 نوامبر 2020)

بنگالورو: ماهواره سنجش از دور هند CARTOSAT-2F “به طرز خطرناکی نزدیک” به یک ماهواره رصد زمین روسیه (Kanopus-V) در مدار زمین نزدیک است و آژانس های فضایی هر دو کشور آنها را از نزدیک تحت نظر دارند.

آژانس فضایی روسیه Roscosmos ، روز جمعه گفت که طبق اطلاعات اصلی و تحلیلی TsNIIMash از سیستم هشدار دهنده خودکار موقعیت های خطرناک در فضای نزدیک زمین (بخشی از Roscosmos) ، ماهواره CARTOSAT 2F با وزن بیش از 700 کیلوگرم به طور خطرناکی به کانوپوس روسیه نزدیک می شود- فضاپیمای V در 27 نوامبر 2020 در 01:49 UTC.

روسکاسموس گفت: “طبق محاسبات TsNIIMash ، حداقل فاصله ماهواره های روسی و خارجی 224 متر بود. هر دو فضاپیما برای سنجش از دور زمین طراحی شده اند.”

با این حال ، K Sivan ، رئیس Isro ، به TOI گفت: “ما ماه چهارم ماه است كه ماهواره را ردیابی می كنیم و از ماهواره روسی حدود 420 متر فاصله دارد. فقط زمانی كه حدود 150 متر برسد ، مانور انجام می شود” ، رئیس Isro K سیوان به TOI گفت.

سیوان اضافه کرد که این موارد غیرمعمول نیستند که ماهواره ها در مدارهای کم زمین مشابه قرار بگیرند. به گفته وی ، روال عمومی این بود که دو سازمان مذاکره کرده و تصمیم به انجام یک مانور می گیرند.

سیوان افزود: “… اخیراً ، وضعیت ماهواره ای متعلق به اسپانیا وجود داشت و آن برطرف شد. این موارد عموماً به اطلاع عموم نمی رسند.”

CARTOSAT-2F از اولین پد lanuch در Sriharikota در 12 ژانویه 2018 به فضا پرتاب شد و هنوز هم عملیاتی است.