مان کی باات: زنی در کنگره مان کی باات زایمان کرد و نوزاد پسر را در بیمارستان به دنیا آورد.

دهلی نو: پونام دیوی، یکی از اعضای یک گروه خودیاری در اوتار پرادش که پس از درد زایمان در حین شرکت در Mann Ki Baat @100 Conclave در اینجا به سرعت به بیمارستان منتقل شد، یک نوزاد پسر به دنیا آورد. این زن 24 ساله از روستای سامائیسا در نزدیکی لاخیمپور خری به عنوان یک دعوت خاص به پایتخت کشور سفر کرده بود زیرا نخست وزیر نارندرا مودی از دستاوردهای خود در ایجاد منابع درآمد اضافی برای زنان در یکی از قسمت‌های Mann Ki Baat یاد کرده بود. برنامه ماهانه رادیویی او

بعدازظهر چهارشنبه، پونام در ویگیان باوان شروع به زایمان کرد و مجبور شد سریعاً به بیمارستان رام منوهار لوهیا منتقل شود، جایی که او یک پسر سالم به دنیا آورد.

پرامود کومار، شوهر پونام گفت: “این یک زایمان طبیعی بود. نوزاد در ساعت 6:42 بعد از ظهر به دنیا آمد. لحظه ای احساسی برای ما بود که نوزادمان در دهلی به دنیا آمد. ما تصمیم گرفتیم نام او را آدیتیا بگذاریم.”
کومار گفت که با توجه به مراحل پیشرفته بارداری همسرش، با ایده سفر به پایتخت ملی برای کانکلاو مخالف است. او گفت: “اما او اصرار داشت که در این کنفرانس شرکت کند زیرا کار او در گروه خودیاری روستا را به رسمیت شناخت و جشن گرفت.”

کومار که یک کشاورز است، از آن زمان به همراه همسرش و نوزادش به روستای خود بازگشته است.

پونام سرپرستی گروه خودیاری Maa Saraswati Prerna Gram Sangathan را در روستای سامائیسا در لاخیمپور خری بر عهده دارد. گروه خودیاری با استفاده از فیبر از ساقه موز کیف های دستی، حصیر و سایر اقلام تولید می کند، ابتکاری که منبع درآمد اضافی برای زنان روستا فراهم می کند و همچنین به کاهش ضایعات کمک می کند.

پونام در میان 100 دعوت کننده ای بود که نام آنها توسط نخست وزیر در قسمت های Mann Ki Baat به دلیل کمک استثنایی آنها به جامعه ذکر شده بود. این کنفرانس یک روزه برای جشن گرفتن صدمین قسمت از برنامه Mann Ki Baat که قرار است یکشنبه پخش شود، سازماندهی شد.

این کنفرانس توسط جاگدیپ دانکار معاون رئیس جمهور افتتاح شد. آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه، اشوانی وایشناو وزیر راه آهن و انوراگ تاکور وزیر اطلاعات و پخش از جمله کسانی بودند که در این کنفرانس سخنرانی کردند.