مانیپور: نیروهای امنیتی مقادیر زیادی سلاح را در مانیپور کشف کردند

خشونت در مانیپور که از 3 مه آغاز شد یک ماه به طول انجامید. برای خشونت بی سابقه حدود 3734 FIR ثبت شده و در مجموع 65 نفر دستگیر شده اند.

این ایالت شاهد 4014 مورد آتش‌سوزی با کشته شدن 98 نفر و مجروح شدن 310 نفر بوده است. مانیپور شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز بی‌سابقه، حملات، ضدحمله‌ها و آتش‌سوزی منازل، خودروها و املاک دولتی و خصوصی در بیش از 10 منطقه در طول و پس از 3 مه بوده است. راهپیمایی همبستگی قبیله ای توسط اتحادیه دانشجویان تمام عشایر مانیپور (ATSUM) برای مخالفت با درخواست برای گنجاندن جامعه میتی در دسته بندی قبیله برنامه ریزی شده فراخوانده شد.

پس از درخواست آمیت شاه، وزیر کشور اتحادیه، حدود 144 اسلحه پیچیده که قبلاً از پلیس و نیروهای امنیتی مختلف غارت شده بود، در مناطق مختلف مانیپور تسلیم شده است.

یک سازمان، هماهنگ کننده رسانه کمیته هماهنگی صداقت مانیپور (COCOMI)، سامندرو توکچوم، گفت که در پی درخواست تجدیدنظر وزیر کشور، سلاح ها در دره تسلیم شدند.

گزارش هایی از آتش سوزی در فاینگ، سوگنو، چاندون پوکپی، پومبیخوک، نپات و تانگجنگ وجود دارد، ستیزه جویان کوکی همچنان به آتش زدن خانه ها و شلیک اسلحه ادامه می دهند.

حداقل پنج روستایی در یک درگیری مسلحانه در Phayeng و Koutruk در ناحیه ایمفال غرب زخمی شدند. یک مقام دولتی گفت که این روستا روز شنبه توسط افراد مسلح ناشناس مورد حمله قرار گرفت. روستاییان منطقه Phayeng، Singda Dam و Koutruk مورد تیراندازی قرار گرفتند. نیروهای امنیتی و روستاییان تلافی کردند ارتش و تفنگ های Assam به همراه پلیس و CAPFs عملیات تسلط بر منطقه را در منطقه Hills and Valley در سراسر مانیپور آغاز کردند. به عنوان بخشی از استراتژی مشترک برای بازیابی سلاح های ربوده شده ، این عملیات برای بازگرداندن صلح قابل توجه است و به صورت مدرج ادامه خواهد یافت.

منابع ارتش اعلام کردند: این عملیات که تحت پوشش نظارتی پهپادها و کوادکوپترهای بدون سرنشین انجام شده است، تاکنون منجر به کشف 40 قبضه سلاح (بیشتر خودکار)، خمپاره، مهمات و سایر انبارهای جنگی شده است. برای اطمینان از اینکه مردم محلی مورد آزار و اذیت قرار نگیرند و ایمنی و امنیت شخصی حفظ شود، انجام شد.

با پیروی از دستورالعمل‌های سفر وزیر کشور اتحادیه، نیروهای امنیتی بار دیگر از همه کسانی که سلاح‌های ربوده شده در اختیار دارند، درخواست کرده‌اند که برای تضمین صلح و ثبات در مانیپور، هرچه زودتر آن را تسلیم کنند. نیروهای امنیتی همچنین هشدار دادند که عدم تسلیم این تسلیحات، همه این افراد را در معرض اقدامات قانونی سختگیرانه قرار می دهد.

مقامات دفاعی می گویند که عملیات سایبری مبتنی بر اطلاعات اطلاعاتی در سراسر مانیپور در حال انجام است.

“برای تضمین صلح پایدار در مانیپور، نیروهای امنیتی خلع سلاح و اجرای مفاد توافقنامه تعلیق عملیات (SoO) امضا شده با شبه نظامیان کوکی را به عنوان نقاط کانونی شناسایی کرده اند که باید بلافاصله از منظر امنیتی در سراسر مانیپور مورد بررسی قرار گیرد.” سخنگوی دفاع گفت.

وی گفت که منابع اطلاعاتی انرژی گرفته اند و ستون های اختصاصی برای اطمینان از اقدام سریع در مورد دریافت اطلاعات برای بازیابی زودهنگام تسلیحات در حالت آماده باش نگه داشته شده اند.

دفاع PRO گفت: “بررسی های غافلگیرانه در اردوگاه های تعیین شده ستیزه جویان کوکی تحت قرارداد SoO برای اطمینان از در دسترس بودن سلاح و حضور کادرها همانطور که در توافقنامه تصریح شده است، انجام می شود.”

پس از امضای قرارداد سه جانبه تعلیق عملیات (SoO) توسط مرکز و دولت های مانیپور با سه گروه – ارتش ملی کوکی (KNA)، ارتش انقلابی زومی (ZRA)، و 2266 کادر کوکی در اردوگاه های تعیین شده مختلف در مانیپور اقامت دارند. ارتش انقلابی کوکی (KRA) — در 22 اوت 2008.