مانیپور: در خشونت ویران شده مانیپور، نیروهای امنیتی مانیپور مردم را نجات دادند و به مردم NHIDCL کمک کردند.

گواهاتی: در خشونت ویران شده مانیپور، نیروهای امنیتی مانیپور مردم را نجات دادند و به مردم NHIDCL کمک کردند.

با توجه به شرایط متشنج حاکم در مانیپور، شایعات نادرستی شایع است که به ناامنی در میان مردم دامن می‌زند.

در 6 می اطلاعاتی توسط اسام ریفلز در جیریبام در مورد حرکت احتمالی افراد مسلح در یک کامیون به سمت شهر جیریبام دریافت شد. ستون های امنیت داخلی بلافاصله وارد عمل شدند. یک کامیون مشکوک در مرز جیریبام – تامنگونگ متوقف شد که در آن 51 نفر از افراد محلی پنهان شده بودند.

مشخص شد که غیرنظامیان کارگران روزمزد و ساکنان آسام بودند که در مانیپور کار می کردند و سعی داشتند از وضعیت امنیتی متشنج فرار کنند. تمامی غیرنظامیان بی گناه توسط نیروهای اسام ریفلز به سلامت به کاچار نجات یافتند.

اقدامات سریع انجام شده توسط تفنگ های Assam Sector Agartala شایعات نادرست را خنثی کرد و غیرنظامیان را نجات داد. نیروها به طور فعال صلح و هماهنگی را حفظ می کنند و همه اقدامات را برای جلوگیری از شایعات نادرست در منطقه جیریبام، مانیپور انجام می دهند.

Assam Rifles Bn تحت نظارت بازرس کل Assam Rifles (شرق)، فعالانه به درخواست NHIDCL واکنش نشان داد که حرکت آن توسط مردم محلی سینزاول ویل به دلیل وضعیت در مانیپور متوقف شد. اگرچه مردم محلی تهدید فیزیکی برای کارمندان نداشتند، اما محاصره توسط برخی از رهبران محلی اعمال شد. این محاصره باعث تنش روحی شدید کارکنان و خانواده های آنها شد.

NHIDCL از Assam Rifles برای تخلیه آنها به یک مکان امن درخواست کمک کرد، گردان Aizawl با پرتاب ستون نجات از نزدیکترین پایگاه عملیاتی خود به سرعت واکنش نشان داد. افسران AR با VCP روستاهای مجاور محل وقوع حادثه و رهبران CYMA، MZP (Mizo Zarlai Pawl) Sinzawl برای حل و فصل وضعیت هماهنگ شدند و از این طریق از خارج شدن وضعیت از کنترل جلوگیری کردند. 188 کارگر NHIDCL با خیال راحت به پایگاه های عملیاتی مجاور منتقل شدند و به آنها غذا و سرپناه داده شد. اگرچه روستاییان میمبونگ جاده را مسدود کردند، با این حال این مسئله به صورت دوستانه حل شد.

Assam Rifles از اقدام بالغ و به موقع VCP ها، رهبران محلی ویلاهای هر دو طرف، حاملان دفتر CYMA و MZP که منجر به حل مسالمت آمیز موضوع انتقال کارکنان سرگردان از منطقه حساس مانیپور به مکان های امن تر در Mizoram شد، قدردانی می کند. چنین نمایش رفتار دلسوزانه در زمینه های بشردوستانه راه طولانی و به عنوان یک الگو در شرایط پرتنش حاکم در مانیپور خواهد بود.