مادیا پرادش در سال 2020 26 ببر را از دست می دهد. دولت می گوید میزان زاد و ولد بیش از مرگ و میر است

BHOPAL: مادیا پرادش ، که به “دولت ببر” هند معروف است ، طبق اعلام سازمان ملی حفاظت از ببرها ، امسال 26 حیوان راه راه را از دست داده است.

در واکنش به آن ، ویجی شاه وزیر جنگل مادیا پرادش به PTI گفت كه متوسط ​​نرخ مرگ ببرها در مقایسه با میزان زاد و ولد آنها در ایالت در شش سال گذشته كمتر است.

طبق وب سایت اداره ملی حفاظت از ببر (NTCA) ، از 26 مرگ ببر گزارش شده از آوریل سال جاری ، MP 21 گربه سان را در داخل ذخایر ببر از دست داد که 10 مورد آنها در ذخیره گاه ببر بندهاوگره است.

طبق داده ها ، در سه ماه نخست امسال هیچ مرگ ببر گزارش نشده است.

در سال 2019 ، این کشور 28 ببر را از دست داد در حالی که سه مورد از تشنج اعضای بدن به دلیل شکار غیرقانونی نیز گزارش شده است.

کارناتاکا ، که در مقام دوم از نظر تعداد ببر در کشور قرار دارد ، طبق داده ها ، امسال هشت مورد مرگ و دو مورد تشنج از اعضای بدن ببر را ثبت کرده است.

ایالت جنوبی سال گذشته 12 گربه بزرگ را از دست داد.

شاه گفت: “در حال حاضر ، MP 124 توله ببر دارد. در آخرین سرشماری (در سال 2018) توله ها شمارش نشده اند. در شمارش بعدی ، ما بیش از 600 ببر خواهیم داشت.”

وی گفت: “ما ببرهای بیشتری نسبت به منطقه آنها داریم. از ذخیره گاه ببر بندهاوگرا نمونه بگیرید – این 125 ببر دارد در حالی كه فقط 90 قلمرو در آن قلمرو دارد.”

وزیر دلیل اصلی مرگ ببرها در بندهاوگره را نبرد ارضی گربه های بزرگ برای فضا و سلطه دانست.

پیش از این ، MP برچسب “ببر ببر” را در کل تمرین برآورد ببر هند در سال 2010 به کارناتاکا از دست داده بود ، دلیل اصلی آن شکار غیرقانونی در ذخیره گاه ببر Panna بود. در آن زمان ، MP 257 ببر داشت در حالی که 300 در کارناتاکا.

در سرشماری ببر 2014 ، MP پس از Uttarakhand (340) و Karnataka (408) با 308 حیوان راه راه در رتبه 3 کشور قرار گرفت.

با این حال ، MP در سرشماری سال 2018 با 526 گربه بزرگ برچسب را به دست آورد ، دو برابر بیشتر از کارناتاکا.

آجی دوبی ، فعال حیات وحش گفت که مادیا پرادش فاقد نیروی ویژه حفاظت از ببر است.

وی گفت: “ما در دادگاه عالی دادخواست تشكیل نیروی ویژه ای را كه در حال رسیدگی است ارائه دادیم. كارناتاكا از چنین نیروی ویژه ای برخوردار است ، بنابراین ببرها در آنجا محافظت می شوند.”

وی خاطرنشان كرد: این مركز در سال 2006 از ایالت ها درخواست كرد تا نیروی ویژه را تشكیل دهند و هزینه های خود را برای تحمل آن پیشنهاد كرد اما MP آن را تشكیل نداده است.

کارناتاکا پنج ذخیره ببر دارد و تعداد حیوانات راه راه در آنجا (طبق آخرین شمارش) فقط دو مورد کمتر از مادیا پرادش است که حدود شش ذخیره ببر دارد. وی گفت: “نماینده مجلس باید از این امر بیاموزد.”

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در این پرونده دستگیر شده اند ، گفت که یک ببر در اوایل ماه جاری در منطقه شهدول کشته و دفن شد.

وی گفت که بهبودی یک ببر ببر قطع شده در ذخیره گاه ببر Panna در ماه گذشته نشان می دهد که شکارچیان غیر مجاز در مناطق حیات وحش فعالیت می کنند.