قیمت موتور زانتیا – سایت قیمت ها

اتومبیل زانتیا دارای توان حرکتی مطلوبیست و می توان موتور زانتیا را در دسته 2 لیتری های پر توان دانست اما انتقال نیرو مطلوب نبوده و گیربکس عملکرد رضایت بخشی ندارد ، توان حرکتی خودرو در دنده های بالا با توجه به تورک مناسب زانتیا کاسته نشده و همیشه نیروی مطلوبی زیر پدال گاز در هر دنده ای موجود است . تو بقیه دنده ها هم نه تنها ماکسیما با نیروی بیشتری شتاب میگیره بلکه دنده های طولانی تری هم داره و بیشتر می تونه تو همون دنده بمونه در صورتی که زانتیا V6 هم با نیروی کمتری داره شتاب میگیره و هم زودتر باید دنده عوض کنه. تو دنده یک گرچه برتری با زانتیاس ولی این نکته رو هم مد نظر داشته باشید که زانتیا زودتر می ره دنده 2 و وقتی می ره دنده 2 ماکسیما هنوز تو دنده یک هستش و این اختلاف جبران میشه. زانتیا هنوز هم جزو خودروهای بااعتبار بازار ایران است. هم چنین به دلیل کسادی بازار ، برخی نمایشگاه ها اقدام به عرضه پژو پارس سال به صورت فروش اقساطی کرده اند. در تست تصادفی که در سال ۱۹۹۷ توسط یورو انکپ از این خودرو انجام شد تنها یک ستاره ایمنی گرفت.

تولید ۱۶ سوپاپ تنها در سال ۱۳۸۲ صورت پذیرفت و بلافاصله با ئیالایکس جایگزین شد. نشستم به ارومی حرکت کردم دیدم تعلیق عادی و ترمز هم بدون مشکل کار میکنه با این حال با سرعت اروم (۴۰) به حرکت ادامه دادم تا رسیدم به شهر و محل مورد نظر که یکباره ماشین خوابید زمین و ترمز هم تعطیل شد ولی چون سرعت زیادی نداشتم با دستی ماشینو نگه داشتم (خدا رحم کرد) کل مسیری که با این وضع طی کردم حدود ۲۵ کیلومتر بود و اگر این اطلاع محدود رو نداشتم خدا میدونه چی میشد. داشتم با زانتیا (حدود ۸۴) با یکی از همکارا مسیر تهران اصفهان را طی میکردم با سرعت حدود ۱۷۰ دیدم یک ۴۰۵ پشتم نوربالا پایین میکنه که سبقت بگیره خندم گرفت رفتم بغل که بیاد سبقت بگیره و خودم پامو گذاشتم رو گاز که حالشو بگیرم اما با کمال تعجب سرعتم رسیده بود به ۱۹۰ که دیدم خیلی راحت از بغلم گذشت فکر کنم ۲۱۰ تا رو داشت. کاپوت کشیده با شیب رو به پایین همراه دو خط ملایم به اطراف جلوپنجره ختم میشود و شیبی هماهنگ با سپر دارد که نمایی کاردی شکل را در جلو نمایان میکند. ترمزهای زانتیا عملکرد خوب و مطمئنی دارد ولی در زمانی که سطح مسیر لغزنده باشد چندان خوب عمل نکرده و توقع بیشتری از ترمزهای این اتومبیل میرفت.

برای این موضوع فیلتری نیز گذاشته شد که خیلی مشکل رو حل کرد اما به هر حال کامل مرتفع نشد. همانطور که گفته شد زانتیا در ایران با مدل 1800، 2000، SX 2000 و face lift عرضه شد که مدل 2 لیتری آن به دلیل امکانات بیشتر و شتاب گیری بالایی که داشت محبوبیت بیشتری پیدا کرد. که در قسمت بالایی موتور واقع شده است و سوپاپ ها و منیفولد درون سرسیلندر قرار میگیرند. اگر قرار باشد تنها یک مورد از ایرادات زانتیا را بیان کنیم ، ایمنی بسیار بسیار ضعیف آن است. خوب همونطور که دیدید تو همه ی دنده ها به جز دنده یک گشتاور چرخ ماکسیما بیشتر بود و با توجه به اینکه سایز لاستیک ماشینا تقریبا یکیه و وزن ماکسیما حدود 1410 کیلو (اعداد مختلفی اعلام شده از 1390 تا 1430) و وزن زانتیا 1468 کیلو هستش این برتری بازم به نفع ماکسیما تموم میشه. در ادامه بطور مفصل به معرفی این دو مدل ایسیو می پردازیم. میزان گرانروی روغن موتور با کیفیت باید در حدود 10W-40 در نظر گرفته شده باشد و همچنین از سطح کیفیت SM نیز بهره ببرد. استپر موتور یکی از قطعات موتور خودرو است که با وجود کوچکبودن، وظایف بسیار مهمی برعهده دارد و اطلاع از دلایل و علائم خرابی استپر و همچنین شیوه نگهداری و تعمیر مناسب آن، امری حیاتی است.

اما، ریختن روغن هیدرولیک در رادیاتور آب موجب رسوب تدریجی در رادیاتور و تشکیل لجن در مجاری عبور آب موتور می گردد که علاوه بر مسدودسازی تدریجی مجاری عبور آب، خطر آتش سوزی نیز به همراه دارد! که در ایران اکثریت خودروهای سواری زیرپای مردم مظلوم و نجیب ایران را تشکیل می دهند اغلب تنها مجهز به رادیاتور آب برای کمک به خنک سازی موتور هستند. اين موتور رو 530i E39 نصب بوده و 231 اسب 300nm گشتاور داشته كه اگه با ماكسيما مقايسه كنيد ميبينيد ماكسيما خيلي هم ازش كمتر نيست و فقط 4 اسب كمتر و 5nm گشتاور كمتر داره نسبت به موتور 3000 BMW هم زمان خودش كه جزوه بهترين موتورهاي 3000 زمانه خودش بوده. حتي نمونه اصلاح شده موتور زانتيا V6 هم تو قدرتو گشتاور نمي تونه حريف ماكسيما بشه اونوقت شما ميگيد موتور ماكسيما چيزه خاصي نيست ؟ ماشین هم تقریبا نو و طرف هم اتو کشیده بود نه به خودش نه به ماشینش میومد که دست کاریش کرده باشه حدود ۱۰ دقیقه ای با این سرعت میرفتم ببینم ۴۰۵ تا کجا میتونه اینطوری بره که اتوبان تمام شد و افتادیم تو کمربندی و سرعتم حدود ۸۰ بود. تو همین گیر و دار بودم که لرزش خفیف زیر درب موتور حس کردم به علائم نگاه کردم دیدم چراغ دینام روشن شد حدس زدم تسمه پاره کردم زدم بغل دیدم درسته.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از موتور زانتیا ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.