قوانین جدید مزرعه که نتایج را برای کشاورزان نشان می دهد: وزیر کشاورزی

وزیر کشاورزی نارندرا سینگ تومار روز دوشنبه گفت كه قانون جدید كشاورزی ، قانون تجارت و تجارت تولید كننده (ترویج و تسهیل) كشاورز ، 2020 ، برخلاف ادعاهای طرف های رقیب ، كمك به كشاورزان را آغاز كرده است.

در یک مورد اخیر ، این قانون به یک کشاورز فقیر از ماهاراشترا کمک کرد تا در تجارت بین ایالتی از بازرگانان در منطقه باروانی در مادیا پرادش برای محصولات خود پاداش مناسب دریافت کند.

“یک کشاورز از منطقه Dhule در Maharshtra 270.95 ذرت ذرت را به تجارت از منطقه Barwani در مادیا پرادش فروخت. بعداً ، تاجر پس از اختلاف از پرداخت عوارض کشاورز خودداری کرد. کشاورز دادگاه فرعی دادگستری (SDM) را در باروانی منتقل کرد که طبق قانون جدید در پرداخت 3.32 روپیه به کشاورز مداخله و تسهیل کرد “، تومار گفت.

وی گفت که قوانین جدید از منافع کشاورزان محافظت کرده و از ورود آنها به جنگ های قانونی طولانی مدت جلوگیری می کند.

طبق قانون جدید ، در صورت بروز هرگونه اختلاف بین کشاورزان و خریداران ، SDM می تواند مداخله کرده و هیاتی را تعیین کند تا از طریق سازش موضوع را حل و فصل کند.

تومار گفت: “اگر موضوع از طریق سازش حل نشود ، SDM باید قدرت شنیدن موضوع و حل آن در دادگاه خود را در مدت زمان مشخص داشته باشد.”

وی گفت: طرف های درگیر در اختلاف حق انتقال به مرجع بالاتر را برای بررسی خواهند داشت.

“گردآورنده منطقه مربوطه یا جمع كننده اضافی كه از طرف گردآورنده معرفی شده است ، مرجع تجدیدنظر خواهد بود. طرف متضرر می تواند ظرف سی روز پس از صدور چنین حکمی ، به مقام فیزیکی یا الکترونیکی درخواست تجدیدنظر کند. ”

تومار گفت که این قوانین به جز در پنجاب که کشاورزان توسط احزاب سیاسی گمراه می شوند ، در سراسر کشور به خوبی پذیرفته شده است.

“برخی از احزاب سیاسی با ثروت کشاورزان بازی می کنند. آنها سیاست کثیف بازی می کنند. کشاورزان به خاطر منافع خود رنج می برند. نتیجه قوانین جدید تغییرات انقلابی در زندگی کشاورزان ایجاد خواهد کرد. ”