قاچاق طلا: سوآپنا سورش ادعا می کند برخی افراد وی را در بازداشت قضایی تهدید کرده اند

کوچی: به دنبال حفاظت ، سوآپنا سورش ، متهم اصلی پرونده قاچاق طلا ، روز سه شنبه ادعا کرد که در حالی که او در بازداشت قضایی در یک زندان در تیروانوانتاپورام بسر می برد ، برخی افراد به او مراجعه کرده اند و وی را از افشای اسامی افراد دارای بالاترین مقامات به سازمان های تحقیق آگاه کرده اند. وی این سخنان را در تقاضایی كه در دادگاهی برای جلب حمایت از بازداشت قضایی ثبت شده است ، مطرح كرد.

در دادخواست ارسالی نزد ارناكولام به دادگاه عالی قاضی دادگستری (جرائم اقتصادی) ، سورش ادعا كرد زمانی كه در بازداشت قضایی در زندان زنان و خانه اصلاح و تربیت در Attakulangara بود ، توسط برخی افراد تهدید شد.

وی ادعا کرد که آنها از او خواسته اند اسامی افراد دارای بالاترین مقام را که ظاهراً درگیر این پرونده بوده اند ، فاش نکند.

“… برخی از افراد با ادعای زندان بودن قابل شناسایی هستند و مقامات پلیس از من دیدن کرده اند و از من در مورد افشای نام اشخاصی که دارای مقامات بالایی هستند مظنون به داشتن در فعالیت های جنایتکارانه هستند هشدار داده اند.

سورش ، که همچنین بازداشتگاهی است که تحت قانون COFEPOSA در زندان تحت بازداشت است ، در پرونده گفت: “… آنها از من خواسته بودند که با هیچ سازمان تحقیقاتی همکاری نکنم.”

او ادعا كرد كه آنها او را تهديد كرده اند كه مي توانند در خارج از زندان به خانواده اش آسيب برسانند و حتي اگر در معرض افشاي اين گونه افراط قرار گيرد ، قادر به از بين بردن وي در زندان هستند.

سورش ادعا كرد كه او چند روز قبل از 25 نوامبر 2020 و سرانجام در 25 نوامبر تهدید شده است.

وی این دادخواست را ارائه داد زیرا روز سه شنبه حضانت او و متهم همکار Sarith PS به کمیسیون گمرک (پیشگیری) اعطا شد و پرونده قاچاق دلار را به پایان رساند.

دادگاه آنها را تا 22 دسامبر به بازداشت قضایی فرستاد.

سورش ، که به مناسبت های مختلف اظهاراتی به قاضی دادگستری داده است ، در پرونده خود ادعا کرده است که اظهارات وی که توسط دادستان ضبط شده است ، از طریق روزنامه های خبری و رسانه های تصویری علنی شده است.

“دوره حضانت من به پایان رسیده است و به احتمال زیاد برای ادامه بازداشت به همان زندان بازگردانده خواهم شد. بنابراین ، من واقعاً خطر زندگی و بدنم را در محوطه زندان در موارد علاقه مندان بسیار تأثیرگذار درک می کنم.

من در زندان تحت شکنجه روحی و جسمی قرار دارم. تهدیدی جدی برای زندگی من در بازداشت قضایی وجود دارد. ”

در توسعه ای مشابه ، دادگاه همچنین تا 22 دسامبر بازپرسی قضایی افسر IAS معلق M Sivasankar را که توسط کمیسیون گمرک (پیشگیری) برای رسیدگی به پرونده قاچاق طلا دستگیر شد ، تمدید کرد.

گمرک تا 7 دسامبر از افسر بازداشت شده خود بازجویی کرده بود.

در تقاضای تمدید بازداشت قضایی افسر ، گمرک اظهار داشت که در طول تحقیقات توانسته است مطالب اساسی علیه سیواسانکار بدست آورد.

تحقیق حاضر در تاریخ کرالا ، آژانس ارائه شده در دادگاه بی سابقه است.

در 24 نوامبر ، آژانس سیواسانکار ، دبیر اصلی سابق وزیر ارشد کرالا را در رابطه با پرونده قاچاق طلا دستگیر کرد.

گمرک حدود 15 نفر از جمله Swapna Suresh ، Sarith PS و Sandeep Nair را به جرم توقیف 30 کیلوگرم طلا از توشه دیپلماتیک کنسولگری امارات در تیرووانانتاپورام در 5 ژوئیه دستگیر کرد.

آژانس تحقیقات ملی (NIA) ، ED و گمرک در حال انجام کاوشگرهای جداگانه ای در راکت هستند که با توقیف طلا از بین رفته است.

سیواسانکار پس از آنکه روابط وی با سورش ، کارمند سابق کنسولگری ظاهر شد ، به حالت تعلیق درآمد.