فعالیت تولیدی و خدماتی ایالات متحده در ماه نوامبر به سرعت در حال گسترش است: IHS Markit

فعالیت های تجاری ایالات متحده در ماه نوامبر با سریعترین سرعت در بیش از پنج سال در ماه نوامبر به رهبری سریعترین وانت در تولید از سپتامبر 2014 گسترش یافته است ، یک نظرسنجی نشان داد که اقتصاد روز دوشنبه نشان می دهد اقتصاد در تلاش است تا از رکود COVID-19 پیشرفت کند افزایش عفونت ها

شاخص های مدیران خرید بخش تولید و خدمات IHS Markit هر دو در خوش بینانه ترین پیش بینی ها در نظرسنجی رویترز که پیش بینی می کرد هر دو سطح پایین تر باشند ، صعود کرد و وزنی متقابل برای داده ها نشان می دهد که شتاب حرکت اقتصادی پس از بازگشت تورم سه ماهه سوم از یک سقوط تاریخی گذشته کاهش یافته است. بهار.

در این خوانش ها همچنین یکی از اولین تصاویر از وضعیت اقتصاد ایالات متحده پس از انتخابات ریاست جمهوری سه هفته پیش که جو بایدن ، دموکرات ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی جمهوریخواه را شکست داد ، ارائه شد.

کریس ویلیامسون ، اقتصاددان ارشد بازرگانی IHS Markit در بیانیه ای گفت: “روند صعودی نشان دهنده تقویت بیشتر تقاضا است ، که به نوبه خود شرکت ها را ترغیب می کند کارمندان خود را با سرعتی که قبلاً از زمان بررسی در سال 2009 مشاهده نشده بود ، بپذیرند.”

شاخص تولید مارکیت از 53.4 در ماه اکتبر به 56.7 رسید ، بالاتر از حد متوسط ​​در نظرسنجی 53 اقتصاددانان رویترز. خواندن بالای 50 نشان دهنده گسترش است.

در همین حال ، شاخص خدمات به 57.7 افزایش یافت – بالاترین میزان از آوریل 2015 – از 56.9 ماه قبل. نظرسنجی رویترز انتظار را در 55.0 ثابت کرده بود.

شاخص مرکب Markit – ترکیبی از قرائت تولید و خدمات – از 56.3 در ماه اکتبر به 57.9 افزایش یافت. همچنین بالاترین میزان از آوریل 2015 بوده است.

مارکیت گفت که زیرشاخه اشتغال آن نیز با رکوردی افزایش یافت ، اخبار بالقوه مورد استقبال در بازار کار ایالات متحده که هنوز هم بیش از 10 میلیون نفر بدون کار مشغول به کار هستند و قبل از بروز بیماری همه گیر COVID-19 در سه ماهه اول استخدام شده بودند.

با پایان یافتن انتخابات و اخبار بعدی پیرامون نامزدهای موفق واکسن COVID-19 ، مارکیت گفت که پاسخ دهندگان به نظرسنجی نسبت به سال پیش رو از ماه مه 2014 خوشبین هستند.

با این وجود ، نتایج نظرسنجی مارکیت در مورد فعالیت فعلی با تعدادی دیگر از مطالعات اخیر در اقتصاد ایالات متحده که به دلیل تجدید حیات در COVID-19 که منجر به ثبت پس از ثبت عفونت های روزانه جدید و افزایش می شود ، بسیار مطلوب نیست ، مغایرت دارد. فوتشدگان.

هفته گذشته ، فروش خرده فروشی در ماه اکتبر از وزارت بازرگانی ضعیف ترین افزایش در مدت شش ماه را نشان داد ، در حالی که وزارت کار اولین افزایش هفتگی در مطالبات جدید مزایای بیکاری در یک ماه را گزارش داد.

در همین حال ، کلاچ شاخص های فرکانس بالا که توسط اقتصاددانان برای خواندن در زمان واقعی فعالیت ها ردیابی می شوند ، نشانه های بیشتری از یکنواخت شدن را نشان می دهد.

واضح است که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه چهارم به هیچ وجه به مطابقت با رشد سالانه 33.1٪ در تولید ناخالص داخلی که در دوره ژوئیه تا سپتامبر تطبیق داده شده نزدیک نخواهد شد ، اما میزان کندی آن هنوز قطعی نیست. مدل “GDPNow” فدرال رزرو آتلانتا در حال حاضر فعالیت در سه ماهه فعلی را با رشد سالانه 5.6٪ تخمین می زند.