ضاروی عدنی: کنگره در مورد بازخوانی پروژه دراوی سؤالاتی را مطرح می کند و می پرسد آیا شرایط مناقصه به نفع عدنی تغییر کرده است

کنگره روز سه‌شنبه مدعی شد که پروژه داراوی دولت ماهاراشترا «عمداً» برنده قبلی را حذف کرده است، و پرسید که آیا شرایط مناقصه برای کمک به «گروه تجاری مورد علاقه» نخست‌وزیر نارندرا مودی، آدانی تغییر کرده است. اپوزیسیون به رهبری کنگره به دنبال تحقیقات کمیته مشترک پارلمانی پس از اینکه تحقیقات هیندنبورگ چندین اتهام را علیه گروه آدانی مطرح کرد، از جمله معاملات متقلبانه و دستکاری در قیمت سهام، به دنبال داشت.

گروه تحت رهبری گوتام آدانی این اتهامات را به عنوان دروغ رد کرده و گفته است که آنها با تمام قوانین و الزامات افشا مطابقت دارند.

در بیانیه ای، جیرام رامش، دبیرکل کنگره گفت که به عنوان بخشی از مجموعه «هوم آدانی که هاین کاون» (HAHK) حزب در ماه فوریه، از مودی خواسته است در مورد تغییر شرایط پیشنهادی توضیح دهد که برنده قبلی مناقصه توسعه مجدد را حذف کرد. منطقه داراوی بمبئی و “به گروه آدانی اجازه داد تا در یک مناقصه جدید با پیشنهاد بسیار کمتر برنده شود”.

رامش با استناد به گزارش های خبری گفت که آنها با جزئیات قابل توجهی نحوه دستکاری این روند برای کمک به آدانی ها را “افشار” کرده اند.

شرکت فناوری Seclink مستقر در دبی با پیشنهاد 7200 کرور روپیه در مناقصه اصلی نوامبر 2018 به عنوان بالاترین پیشنهاد دهنده ظاهر شد و از رقیب خود Adani Infrastructure پیشی گرفت. آن مناقصه در نوامبر 2020 به دلیل مسائل مربوط به انتقال راه آهن مرتبط لغو شد. رامش گفت.

او گفت که مناقصه جدیدی با شرایط جدید در اکتبر 2022 توسط وزارت توسعه شهری ماهاراشترا صادر شد که مستقیماً زیر نظر معاون وزیر Devendra Fadnavis قرار گرفت.

او ادعا کرد که گروه آدانی این را با پیشنهاد 5069 کرور روپیه برنده شد که کمتر از پیشنهاد برنده اولیه 2131 کرور بود. “تغییرات در شرایط شامل افزایش تجربه ملکی شریک مالی بود که مانع از پیشنهاد مجدد Seclink شد و افزایش ارزش خالص مناقصه‌دهنده از 10,000 کرور به 20,000 روپیه که تعداد مناقصه‌گران را محدود کرد. برنده شد. رامش مدعی شد که اجازه داشت پیشنهاد خود را به صورت اقساط بپردازد نه به صورت پرداخت یکباره همانطور که در ابتدا مشخص شده بود، که به گروه آدانی کمک کرد تا به تعهدات پرداخت خود عمل کند.

او گفت که مهلت‌های توسعه مجدد محله‌های فقیر نشین تمدید شد و جریمه تاخیر بیشتر در سال 2 کرور روپیه محدود شد.

“آیا نخست وزیر مودی دولت ماهاراشترا تحت حمایت BJP را مجبور کرد تا شرایط مناقصه را تغییر دهد تا برنده اصلی را حذف کند و بار دیگر به گروه تجاری “مورد علاقه” خود کمک کند؟ رامش پرسید.

رامش با به اشتراک گذاشتن بیانیه خود در توییتر گفت: “اسکلت ها از کمد مودانی بیرون می افتند. اجرای مجدد پروژه دراوی توسط دولت شینده، عمداً برنده قبلی را حذف کرد و پرداخت را برای گروه آدانی که دارای کمبود نقدینگی بود آسان کرد. یکنوع بازی شبیه لوتو! برای مدانی، هیچ کس در امان نیست.”