سرمایه گذاری مستقیم خارجی عربستان سعودی در نیمه اول سال 2020 افزایش یافته است زیرا اقتصاد از نظر مقاومت از خود نشان می دهد: وزیر سرمایه گذاری

ریاض | دوبی: خالد الفالیح ، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی روز شنبه گفت سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در نیمه اول سال 2020 12 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

دولت عربستان سعودی که میزبان نشست G20 امسال است ، جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی را سنگ بنای برنامه چشم انداز 2030 خود برای تنوع بخشیدن به اقتصاد بزرگترین صادر کننده نفت جهان به دور از درآمدهای نفتی قرار داده است.

فالیح ، که پیش از این ریاست شرکت دولتی نفت عربستان سعودی را بر عهده داشت ، در کنفرانس G20 گفت: “خوشحالم که بگویم FDI ، منطقه تمرکز من ، در نیمه اول 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.”

فالیح گفت در ماه سپتامبر پادشاهی به دلیل اختلال جهانی ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 ، در FDI کندی را تجربه کرده است.

فالیح روز شنبه گفت: “هنگامی که من به افزایش 12 درصدی اشاره کردم ، می خواستم به مردم اطمینان دهم که هیچ کاهشی رخ نداده است ، هدف FDI ما بسیار بیشتر است.”

فالیح گفت ، به عنوان بخشی از تلاش ها برای جذب سرمایه گذاران خارجی ، عربستان سال آینده مناطق ویژه اقتصادی ویژه چندین بخش را راه اندازی می کند.

وی با اشاره به مواردی مانند رایانش ابری ، انرژی های تجدید پذیر ، گردشگری ، فرهنگ ، سرگرمی و تدارکات ، علاوه بر جذب بیشتر حجم سرمایه گذاری ، “رشد کیفی” را مورد توجه قرار خواهد داد.

“این سرمایه گذاری ها ممکن است حجم سرمایه گذاری کمتری داشته باشند اما تأثیر بیشتری بر اقتصاد دارند.”

عربستان سعودی این آخر هفته ریاست اجلاس دو روزه رهبران 20 اقتصاد بزرگ جهان را بر عهده دارد ، که در مورد چگونگی مقابله با بیماری همه گیر که باعث رکود جهانی شده است و نحوه کنترل بهبود پس از کنترل آن بحث خواهند کرد.

فالیح گفت اقتصاد عربستان سعودی که تحت تأثیر ضربه مضاعف همه گیر و پایین آمدن قیمت نفت قرار گرفته است ، در سال جاری مقاومت نشان داده و توانایی اثبات شده ای در مقاومت در برابر شوک ها دارد.