رهبران GOP در چهار ایالت پیشنهاد مشکوک ترامپ برای انتخاب کنندگان را لغو می کنند

رهبران جمهوری خواه در چهار ایالت حساس که توسط جو بایدن رئیس جمهور منتخب برنده شده اند ، می گویند که آنها در یک طرح مشکوک قانونی برای تلنگر انتخاب کنندگان ایالت خود برای رای دادن به دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری شرکت نخواهند کرد. اظهارات آنها عملاً نقشه نیمه تمام برخی از جمهوری خواهان را به عنوان آخرین فرصت برای نگه داشتن ترامپ در کاخ سفید متوقف کرد.

قانونگذاران GOP ایالتی در آریزونا ، میشیگان ، پنسیلوانیا و ویسکانسین همه گفته اند که آنها در انتخاب منتخبین ، که در نهایت آرا that پیروزی یک نامزد را به دست می آورند ، دخالت نخواهند کرد. چندین نفر اشاره کردند که چنین اقدامی باعث نقض قوانین ایالتی و رای مردم است.

Rusty Bowers ، رئیس مجلس جمهوری خواه در آریزونا ، گفت: “من کوتاه مدت یافتن نوعی تقلب – که من چیزی در مورد آن نشنیده ام – نمی بینم. می گوید وی مملو از نامه های الکترونیکی است كه خواهان مداخله قانونگذار است. “آنها طبق اساسنامه مجاز به انتخاب با توجه به رای مردم هستند.”

این ایده به طور آزادانه شامل قانونگذاران تحت کنترل GOP است که رای رای مردم بایدن را در ایالت های خود رد می کنند و انتخاب ترامپ را انتخاب می کنند. در حالی که پایان بازی نامشخص بود ، به نظر می رسید که انتظار این است که یک دادگاه عالی متمایل به محافظه کار ، هرگونه اختلاف در این مورد را حل و فصل کند.

هنوز هم ، توسط متحدان ترامپ ، از جمله ران دسانتیس ، فرماندار فلوریدا ، تبلیغ شده است و نمونه ای از اطلاعات گمراه کننده و ادعاهای دروغین است که باعث ایجاد شک و شبهه در میان طرفداران ترامپ در مورد یکپارچگی آرا می شود.

این نظریه ریشه در این واقعیت دارد که قانون اساسی ایالات متحده به قوه مقننه ایالتی اختیار تصمیم گیری در مورد انتخاب انتخاب کنندگان را می دهد. هر ایالت قبلا قوانینی را تصویب کرده است که این قدرت را به رای دهندگان تفویض می کند و انتخاب کننده هایی را برای هر کدام از نامزدها در روز انتخابات برنده می شود. تنها فرصتی که قانونگذار ایالتی می تواند درگیر انتخابات شود ، ماده ای در قانون فدرال است که در صورت “عدم موفقیت” انتخابات ، اجازه آن را می دهد.

اگر نتیجه انتخابات در اواسط ماه دسامبر مشخص نبود ، در مهلت تعیین نام انتخاب کنندگان ، قوه مقننه تحت کنترل جمهوری خواهان در این ایالت ها می توانستند پیروزی ترامپ را اعلام کنند و منتخبی را که از او حمایت می کنند منصوب کنند. و یا حداقل در تئوری اینگونه است.

کارشناسان حقوقی خاطرنشان می کنند که این مشکل این است که نتیجه انتخابات به هیچ وجه مشخص نیست. بایدن برنده تمام ایالت های مورد بحث شد. بحث در مورد “شکست” انتخابات دشوار است ، وقتی وزارت امنیت داخلی ترامپ گزارش داد که در آن دستکاری نشده و “امن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا” بوده است. در شمارش آرا هیچ تقلبی گسترده یا مشکلی مشاهده نشده است ، که نشان می دهد بایدن با بیش از 5 میلیون رأی در سطح ملی ترامپ را رهبری می کند.

مبارزات انتخاباتی ترامپ و متحدانش دادخواست هایی را تشکیل داده اند که هدف آن تأخیر در صدور گواهینامه و ارائه بالقوه شواهد برای انتخابات ناموفق است. اما تاکنون ترامپ و جمهوری خواهان موفقیت ناچیزی کسب کرده اند – حداقل 10 مورد از دادخواست ها در دادگاه ها طی 10 روز پس از انتخابات رد شده است. مهمترین مواردی که باقی مانده از دادگاهها می خواهد مانع از تأیید میدن و پنسیلوانیا از بایدن به عنوان برنده انتخابات خود شوند.

اما کارشناسان حقوقی می گویند محاکم غیرممکن است که در نهایت جلوی انتصاب منتخب این ایالت ها را در مهلت دسامبر بگیرند.

دانیل لنگ از مرکز حقوقی کمپین گفت: “این غیرمنطقی ترین و عجیب ترین مداخله دادگاه هایی است که این کشور تاکنون دیده است.” “من در هیچ یک از این پرونده های قضایی ندیده ام که هر نوع شایستگی داشته باشد – چه رسد به اندازه ای که بتواند انتصاب انتخاب کنندگان را به تعویق بیندازد.”

حتی اگر ترامپ در یک دادگاه به پیروزی برسد ، یک سد اصلی دیگر نیز وجود دارد: کنگره داور نهایی در مورد پذیرش انتخاب کنندگان ارائه شده توسط قانونگذاران جمهوریخواه است. اگر مجلس نمایندگان و مجلس سنا تحت کنترل حزب دموکرات نتوانستند توافق کنند که کدام انتخاب را قبول کنند و چه کسی رئیس جمهور شود ، ریاست جمهوری در انتهای دوره ترامپ و مایک پنس معاون رئیس جمهور در ژانویه به نفر بعدی منتقل می شود. 20. این نانسی پلوسی ، رئیس مجلس ، دموکرات خواهد بود.

ادوارد فولی ، استاد حقوق اساسی در دانشگاه ایالتی اوهایو گفت: “اگر این یک استراتژی باشد ، فکر نمی کنم موفقیت آمیز باشد.” “من فکر می کنم ما اینجا در حوزه خیال هستیم.”

اما ادعاهای بی اساس در مورد تقلب و فساد از زمان برنده شدن بایدن از انتخابات در محافل محافظه کار به طور گسترده ای منتشر شده است. لندزی گراهام ، سناتور حزب جمهوری اسلامی ، این هفته در پاسخ به این س invال که آیا قانونگذاران ایالتی باید نتایج رسمی را باطل کنند ، گفت: “همه چیز باید روی میز باشد.”

دسانتیس از ساکنان پنسیلوانیا و میشیگان خواست تا با قانونگذاران ایالتی تماس گرفته و از آنها بخواهند مداخله کنند. “طبق ماده 2 قانون اساسی ، انتخاب كنندگان ریاست جمهوری توسط قانونگذاران و طرح هایی كه آنها ایجاد می كنند و چارچوب انجام می شود. و اگر از این امر دور شود ، اگر آنها از قانون پیروی نمی كنند ، اگر قانون را نادیده بگیرند ، پس می توانند همچنین راه حل های درمانی را نیز فراهم کنید. ”

با این حال ، به نظر می رسد قانون گذاران جمهوری خواه ثابت قدم هستند. رهبران ارشد قانونگذاری جمهوری خواه ، سناتور ایالت جیک کورمن و نماینده کری بنینگوف ، در اکتبر دفاتر آنها روز جمعه گفتند که آنها بیانیه را می ایستند.

رابین ووس ، رهبر جمهوری خواه مجمع ویسکانسین ، مدت هاست که این ایده را رد کرده و سخنگوی وی ، کیت بییر ، گفته است که او روز پنجشنبه در این سمت ایستاده است.

در میشیگان ، رهبران قانونگذاری می گویند هرگونه مداخله خلاف قوانین ایالتی است. حتی اگر قانونگذار تحت کنترل GOP در حال بررسی انتخابات است ، مایک شیرکی ، رهبر اکثریت سنای ایالت ، روز جمعه به ایستگاه رادیویی WJR گفت: “این انتظار نیست که تجزیه و تحلیل ما منجر به تغییر نتیجه شود.”