راهنمای فعال سازی و نحوه استفاده از همراه بانک ملت

در این مقاله می خواهیم به شما نحوه به دست آوردن شماره شبا بانک ملت را به شما عزیزان توضیح دهیم. شما هم مي توانيد با مراجعه به شعبه ، وب سايت اينترنتي يا خود پردازهاي بانک خود ، شباي حساب يا حسابهاي خود ار دريافت کنيد . ح- کاربر می تواند با مراجعه به قسمت تنظیمات از منو ی کناری ، رمز ورود به برنامه را تغییر دهد همچنین امکان فعال سازی اثرانگشت جهت ورود به سامانه -در گوشی های مجهز به این فناوری- میسر می باشد. ه- با استفاده از منوی افزودن کارت بانکی ملت، کاربر می تواند سایر کارت های صادره بانک ملت را به سامانه اضافه نماید. بانک ملت به منظور محافظت و صیانت از دارایی های مشتریان، حفظ محرمانگی اطلاعات کارت های صادره این بانک و آسودگی و ایجاد آرامش خاطر هنگام انجام تراکنش های مالی غیر حضوری مبتنی بر کارت، خدمت جدید سامانه رمزنگار ملت را ارائه نموده است. بر این اساس همه دستور پرداخت های صادره در این سامانه دارای سررسید همان روز(Value Same day) بوده و با اختصاص شماره 16 رقمی به هر دستور پرداخت، امکان تکرار شدن آن در سطح کل شبکه بانکی غیر ممکن می شود.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک با هدف ارتقای کیفیت خدمات بانکی، افزایش سطح رضایت مشتریان و کاهش مراجعه حضوری به شعب، امکان دریافت رمز همراهبانک را از طریق سامانه بانکداری اینترنتی فراهم کرد. سپس به بخش خدمات مراجعه کرده و گزینه محاسبه شناسه حساب بانکی ایران (شبا) را انتخاب کنید. بانک ملت با هشدار به کاربران سامانه بانکداری اینترنتی نسبت به انجام سوءاستفادههای احتمالی در قالب فیشینگ درخواست کرد برای استفاده از خدمات اینترنتی صرفا به وبسایت اینترنتی بانک مراجعه کنند. از مهم ترین ویژگی های هر سامانه همراه بانک می توان به دسترسی به حساب مالی اشاره نمود که تنها در طی فرایندی کوتاه هر فردی می تواند به حساب مالی خود دست یابد. در ادامه شماره حساب خود را وارد کنید و قبل از آن به مقداری صفر بزنید که به 24 رقم برسد. به اینصورت که اگر اشتباه یا سهوی در ورود شماره شبا پیش آید، سامانههای بانکی از اشتباه مشتری در اعلام شماره یا از خطای متصدی بانک در ورود اطلاعات آگاه شده و آن را گزارش میکنند. Content Generator DEMO.

برای دریافت این رمز مشتری میتواند پس از ورود به سامانه بانکداری اینترنتی، از قسمت «نگهداری حساب، تنظیمات کاربر» گزینه دریافت رمز عبور همراهبانک را انتخاب کرده و نسبت به ورود اطلاعات مربوطه اقدام کند. در این بخش، شماره حساب بانکی خود را در باکس مربوطه وارد کرده و سپس گزینه دریافت شماره شبا را انتخاب می کنیم. با انتخاب منوی خدمات الکترونیک زیرمنوی برایتان باز می شود که شامل بخش های مختلفی است. این سامانه با محوریت استفاده از اپلیکیشن (نرم افزار موبایلی) و سرویس پیامک طراحی و پیاده سازی شده است. ساعت کار سامانه ساتنا درروزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 تا 16 می باشد. BBAN:حروف اختصاری «Basic Bank Account Number»، شناسه ایست شامل شناسه بانک که به صورت یکتا یک حساب خاص را در یک بانک در یک کشور خاص مشخص می کند. ز- کاربر می تواند با انتخا زمان اعتبار رمز پویا و سقف مبلغ تراکنش، یک رمز پویا دریافت کند این رمز با توجه به مدت زمان و سقف مبلغ تعیین شده قابل استفاده خواهد بود. در صورتی که کاربر گزینه “بله” را انتخا کند، پیغام غیرفعال سازی نمایش داده می شود.

افزونه درگاه پرداخت بانک ملت ووکامرس افزونه وردپرسی هست که روی سایت شما نصب شده و نقش یک درگاه پرداخت را برروی سایت شما ایفا می کند. پنجره ای باز شده و از شما برای ارسال اطلاعات تاییدیه خواست، دکمه Continue را کلیک نمایید. جهت تولید و مشاهده شماره شناسه شبای بانک گردشگری اینجا کلیک نمایید. جهت مشاهده شماره شبای حسابهای بانک پارسیان اینجا کلیک نمایید. جهت محاسبه شماره شناسه شبا بانک صادرات اینجا کلیک نمایید. قطعا شاید برای شما هم پیش آمده است که بخواهید شماره شبا بانک ملت خود را به دست آورید ولی نمیدانید به چه صورت این کار را انجام دهید. این شناسه که به اختصار شبا نامیده میشود، یک شماره ۲۴ رقمی است که یک حساب بانکی را به صورت منحصربهفرد و بی آنکه جایگزین شماره فعلی آن حساب شود، در تمام نظام بانکی ایران مشخص میکند. هر شماره حساب بانکی (صرف نظر از آنکه متعلق به کدام بانک باشد)، قابل تبدیل به یک شماره حساب «شبا» خواهد بود.

این بانک بر روی کارت های بانکی خود، علاوه بر شماره کارت، شماره «شبا» را نیز درج می کند. برای دریافت شماره شبا بانک ملت نیز درست به همین ترتیبی که در بالا ذکر و در بخش دریافت شماره شبا بانک ملی عنوان شد، عمل خواهیم نمود. در مرورگر Internet Explorer نیز چنانچه با پیام There is a problem with this website’s security certificate مواجه شدید، گزینه Continue to this website (not recommended) را کلیک نمایید تا به درگاه پرداخت الکترونیک وارد شوید. کاربران عزیز توجه نمایید به دلیل طولانی نشدن تجربیات در یک صفحه و اینکه صفحه مورد نظر به راحتی قابل مطالعه باشد این تجربیات در چندین صفحه آورده شده است. شایان ذکر است که حداکثر تعداد 6 حساب و 4 کارت در همراه بانک قابل نمایش است. به منظور تبدیل شماره حساب به شماره کارت و شماره شبا در بانک مهر اقتصاد به این نشانی بروید. به منظور تبدیل شماره حساب به شماره کارت و شماره شبا در پست بانک به این نشانی بروید.