راهنمای خرید و تست لپ تاپ استوک

  • Anti-glare screen that doesn’t reflect sunlight
  • صفحه کلید با عملکرد عالی
  • پردازنده نسل 11
  • باتری : 65 وات در ساعت
  • قابلیتهای دستگاه

لپ تاپ استوک دل 7490 LATITUDE جزو لپ تاپ های میان رده دل می باشد که برای کارهای عمومی و حسابداری مناسب می باشد . این لپ تاپ با یک صفحه 14 اینچی به بازار ارائه گردیده . و از مهمترین ویژگی های آن می توان به وزن سبک و ابعاد ان اشاره کرد . در نتیجه یک گزینه ایدهآل برای افرادی که همیشه در حرکت هستند می باشد . پردازنده به کار رفته در این لپ تاپ برای کارهای نیمهحرفهای مناسب است. اما نسل هشت دستگاه در میان لپ تاپ های استوک اروپاوئی جزو مزیت آن می باشد . تمامی قسمتهای بدنه از پلاستیک مشکی مات ساخته شده که کیفیت و دوام بالایی دارد و به خوبی در برابر فشار، خمش و پیچش از خود مقاومت نشان میدهد. به دلیل کوچک بودن ابعاد دستگاه به نسبت مدلهای 15.6 اینچی، کلیدهای نامبر از کیبورد حدف شدهاند .لپ تاپ استوک که این امر برای افرادی که زیاد با این کلیدها سرو کار دارند مناسب نیست . تاچپد هم از سه تکه شامل یک پد و دو کلید تشکیل شده که دقت خوبی داشته و برای انجام امور اداری کاملا مناسب است. صفحهی نمایش این لپتاپ یک نمونه معمولی در اندازه 14 اینچی با پنل TN و کیفیت HD بوده که خوشبختانه روکش آن از نوع مات می باشد . به همین دلیل در فضاهای خارجی یا پرنور میتوان به راحتی با لپتاپ دل 7490 کار کنید .

  • پردازنده: اینتل Core i5-1135G7 یا Core i7-1165G7
  • نظری ندارم 3.35 ٪
  • لپ تاپ توشیبا
  • گرافیک: Intel HD Graphics 620
  • Intel Celeron
  • ناراضی 0.30 ٪
  • پردازنده گرافیکی ۷ هستنهای (تعبیه شده در تراشه)
  • ظرفیت حافظه رم: 12 گیگابایت

این لپ تاپ 15.6 اینچی تنها 1.66 کیلوگرم وزن دارد و جز سبکترین لپ تاپهای 15 اینچی بازار بهحساب میآید. یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای این سری استفاده از حافظهی پر سرعت SSD در لپ تاپ است که سرعت بسیار بالایی را در اختیار شما قرار میدهد. در سری لپ تاپهای IdeaPad، لنوو برای پوشش دادن انواع سلیقهها و ردههای کاربری متفاوت، سری Gaming را هم معرفی کرده است. سری لپ تاپ IdeaPad Gaming 3 کانفیگهای مختلف دارد اما یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین آنها به پردازندهی نسل یازدهم اینتل و آخرین سری کارت گرافیکهای NVIDIA مجهز شده است. در این کانفیگ میتوانید به پردازندهی Intel Core i7 نسل یازدهم در کنار RTX 3050 Ti و 16 گیگابایت حافظهی رم دسترسی داشته باشید. البته باید درنظر داشته باشید که با توجه به ظرفیت پایین ولتاژ لپ تاپها و سختیهای منبع تغذیه، کارت گرافیک و پردازندهی لپ تاپ قدرت سیستم گیمینگ دسکتاپ را در اختیار شما قرار نخواهند داد. ولی با این حال لپ تاپ آیدیاپد گیمینگ 3 یکی از جدیدترین لپ تاپ گیمینگ موجود در بازار است.

اگر لپتاپ حین اجرای تست بشکل ناگهانی خاموش شد پس پردازنده حتما یک مشکلی دارد یا اینکه به دلیل گرد و خاک فراوان به خوبی خنک نمیشود. پردازنده گرافیکی را هم به همین شکل یا با اجرای بازیها یا برنامههای بنچمارکی مثل ۳DMark تست کنید. اگر هنگام اجرای بازی یا بنچمارک، صفحه نمایش دچار شکستگی یا پرش و هرگونه تغییر غیرعادی شد، کارت گرافیک دستگاه دچار مشکل است. از دیگر نکات مهم قبل از خرید لپتاپ کارکرده بررسی صفحه نمایش است. با دقت نمایشگر لپتاپ را بررسی کنید و ببینید آیا خط و خش یا پیکسل مرده دارد یا خیر. قرار است بیشتر وقتتان به این نمایشگر نگاه کنید و در آینده حتی یک پیکسل مرده کافی است که از خرید خود پشیمان شوید. به خصوص اگر بخواهید با آن فیلم تماشا کنید. افزون بر این، در برخی مواقع یک پیکسل مرده میتواند پیکسلهای اطراف را هم بسوزاند و سبب شود یک قسمت نمایشگر به کل از کار بیافتد. اگر به دنبال خرید لپ تاپ دسته دوم برای کارتان هستید و میخواهید با لپتاپ در جلسات ویدیویی شرکت و از بلندگوی آن استفاده کنید، پس حتما باید وبکم و بلندگو را هم بررسی کنید.

اگر پر سر و صدا باشند ، مشکلی نیست چون جایگزینی آنها آسان و ارزان است. اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید ، مطمئن شوید که معابر ورودی تمیز به نظر میرسند و هنگام تست لپ تاپ دست دوم پس از چند دقیقه استفاده از فن ، میتوانید عملکرد فن را بشنوید. اگر صدای فن را اصلاً نمیشنوید ، چند دقیقه یک فیلم با وضوح بالا پخش کنید. سایت فروش لب تاپ دست دوم اگر هنوز چرخانده نشود ، این احتمال وجود دارد که کامپیوتر نوعی از گرم شدن بیش از حد را تجربه کرده باشد. در این حالت ، به سراغ کاندیدای بعدی بروید چون ارزش ریسک کردن ندارد. 6- نسخه ویندوز را بررسی کنید. اگر مورد قدیمیتری از ویندوز 10 را نصب کرده اید ، به نسخه ویندوز توجه کنید. اگر هر چیزی قدیمیتر از ویندوز 7 نصب شده باشد ، شما باید مجوز ویندوز 10 را بپردازید ، و شاید بسته به سطح مهارت کامپیوتر شما کار نصب یا ارتقا آن را انجام دهید.

پردازنده این مدل از نوع رایزن 7 بوده و قدرت مناسبی در اجرای بازی های رایانه ای دارد. کارت گرافیک GTX 2060 این مدل در کنار نمایشگر با کیفیت 144 هرتزی توانسته عملکرد خوبی را از لحاظ نمایش برای کاربران داشته باشد. یکی از جالب ترین نکات مربوط به این مدل این است که در بین لپ تاپ های گیمینگ asus، این مدل گواهی نظامی دارد که نشان از مقاومت بالای دستگاه در مقابل لرزش، ضربه، رطوبت و گرما و سرما دارد. در این مدل که یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس است، شرکت تصمیم گرفته که دو گزینه متفاوت با قابلیت ها و امکانات یکسان را برای کاربران ارائه دهد. به همین علت است که در مدل ROG Strix G15 G513 از سری لپ تاپ های Gaming ایسوس می توانید از بین گزینه های 15 اینچی و 17 اینچی لپ تاپ مناسب خود را انتخاب نمایید. یکی از این لپ تاپ های گیمینگ asus مدل ROG Strix Scar III است که نسبت به قیمتش قابلیت های فراوانی را برای کاربر ارائه می دهد.

همچنین با توجه به اینکه قیمت آن در مدل پایه از ۴۰۰ دلار شروع میشود، گزینه گرانقیمتی هم نیست. البته برای در اختیار داشتن پردازنده Core i3 اینتل و همچنین هارد با ظرفیت بیشتر باید هزینه بیشتری هم کنید. مایکروسافت همچنین یک نسخه ۴G این محصول خود را هم بفروش میرساند. با سرفیس لپ تاپ گو میتوانید از پردازندهای بسیار قدرتمندتر نسبت به سرفیس گو ۲ استفاده کنید (اینتل Core i5). افزون بر این میزان رم حداکثری این سرفیس نیز ۱۶ گیگابایت است که در کنار حافظه حداکثری ۲۵۶ گیگابایتی خود میتواند بسیاری از نیازهای کامپیوتری شما را به راحتی برطرف کند. سرفیس لپ تاپ گو از قدرتمندترین و بهترین Mini Laptop های موجود در بازار است. کرومبوک پلاس وی ۲ نهتنها یکی از بهترین مینی لپتاپ ارزان است بلکه جز محبوبترین کرومبوکهای بازار نیز به حساب میآید و یک مینی لپ تاپ ارزان و خوب است. همچنین این مدل از مینی لپ تاپ رنگی سامسونگ از قلم استایلوس سامسونگ نیز پشتیبانی میکند و به لطف سیستم عامل کروم، به گوگلپلی و اپلیکیشنهای آن نیز دسترسی خواهید داشت.

  • برند: ایسوس
  • طراحی خیره کننده
  • مرتب سازی بر اساس موجودی
  • CPU I7-10750H
  • سری تینک بوک (ThinkBook)
  • طراحی ظاهری عالی

این لپ تاپ همان طور که از نامش پیداست ، دارای صفحه نمایشی 17.3 اینچی از نوع LED Bascklight با کیفیت رزولوشن Full HD میباشد. در این صفحه نمایش ، تصاویر با بالاترین کیفیت ممکن قابل مشاهده می باشد. شما میتوانید پروژه های گرافیکی و چند رسانه ای خود را با بالاترین کیفیت ممکن ، مشاهده کنید. این لپ تاپ از پردازنده ی هشت هسته ای قدرتمند Intel Core i7 مدل 4900MQ برای پردازش اطلاعات خود استفاده میکند. این پردازنده دارای قدرت بسیار بالا جهت انجام پردازشهای سنگین بوده که در ادامه به بررسی این پردازنده خواهیم پرداخت. سرعت پردازش این پردازنده ، 2.8 گیگاهرتز بوده که در حالت توربو (اورکلاک) تا 3.8 گیگاهرتز نیز می رسد. این پردازنده 8 هسته ای ، دارای 8 مگابایت حافظه کش نیز می باشد. عدد بنچ مارک این پردازنده نیز 9010 بوده که امتیاز بسیار بالایی محسوب میشود. قیمت لپ تاپ hp zbook 15 به جرات میتوان گفت که این پردازنده از پس هرنوع عملیات پردازشی پیچیده ای بر می آید و تمامی نیازهای پردازشی شما را برآورده میکند.

در ادامه به بررسی چند تا از بهترین لپ تاپهای ورکاستیشن می پردازیم. در بازار لپ تاپهای بسیاری با عنوان لپ تاپهای ورکاستیشن موجودند که دارای ویژگیهای منحصر بفرد با قیمتهای متنوع هستند. اما در این میان لپ تاپهای ورکاستیشن اچ پی توانستهاند اثری درخشان از خود در این صنعت به جا بگذارند. این لپ تاپها با دارا بودن قابلیتهای بسیار برای انجام کارهای حرفهای و گرافیکی، بر خلاف بسیاری از لپ تاپهای ورکاستیشن گران، دارای قیمت بسیار مناسبی هستند. به صورتی که همهی افراد میتوانند به آسانی آن را تهیه کرده و در خانه یا محل کار از قابلیتهای بینظیر آن بهره ببرند. برای مثال لپ تاپ اچ پی زدبوک 17 به عنوان یکی از بهترین ورکاستیشن اچ پی شناخته شده است. این لپ تاپ ورکاستیشن با دارا بودن سیستم گرافیکی و حافظهای عالی در مقابل ضربهها و دما مقاوم بوده و جهت حمل، بسیار سبک است. هنگامی که سخن از لپ تاپهای حرفهای می شود ایسوس معمولاً جزو اولینها نیست.

در هنگام خرید، علاوه بر قیمت لپ تاپ ایسر باید به چند نکته دیگر هم توجه کنید. ابتدا اجازه دهید که از همین مبحث قیمت شروع کرده و بررسی خودمان را به شما ارائه دهیم. به طور معمولی، هرچه قدر که پول بیشتری برای خرید لپ تاپ ایسر داشته باشید، محصول شما از نظر کیفیت ساخت، نمایشگر، دوام باتری و عملکرد کلی، بهتر بوده و قدرتمندتر ظاهر میشود. با این حال، برخی از گزینهها هم در بازار وجود دارند که شما میتوانید با قیمتی کمتر، قدرت بسیار بالایی را از لپ تاپ خود دریافت کنید. در چنین شرایطی، لپ تاپ hp zbook 17 g2 همه فاکتورها در بهترین شرایط بوده و میتوانید حس بهتری از خرید خود داشته باشید. میدانید که دستگاههای ۲ در ۱، لپ تاپهای تجملاتی بوده و میتوانند در کنار عملکرد به عنوان لپ تاپ، به عنوان یک تبلت نیز قابل استفاده باشند. این به معنای این است که صفحه لمسی پویایی در اختیار داشته و برخی از مدلهای لپ تاپ ایسر نیز میتوانند لایههای جدیدی از سرگرمی را برای شما فراهم کنند.

  • داشتن قابلیت بوت از طریق شبکه (PXE )
  • طراحی نازک و سبک
  • شرکت سازنده
  • ویندوزهای پرو
  • حداقل دریچه گاز تحت فشار
  • Lenovo Legion 5 Pro
  • Dell XPS 13 (2021) | لپ تاپ مناسب دانشجویی
  • پردازنده از نظر گرافیکی بهینه شده

سختافزارهای بهکار رفته در این کانفیگ برای اجرای برنامههای محاسباتی و سنگین انتخاب شدهاند. وجود این پردازنده مرکزی در کنار حافظه هیبریدی، سرعت این لپتاپ را برای اجرای برنامههای محاسباتی بالا برده و با وجود پردازشگر گرافیکی مجزا میتوان برای اجرای برنامههای طراحی و گرافیکی روی این لپتاپ حساب باز کرد. لپتاپ اچ پی ZBook Studio G5 Mobile Workstation یک محصول قوی و سرسخت به حساب میآید. نزدیک به دو کیلوگرم وزن دارد که باعث شده به محصولی سنگین تبدیل شود. لپتاپی که در ابعاد ۳۵۹ در ۲۴۵ در ۱۸٫۸ میلیمتر ساخته شده است. لپتاپ تقریبا بزرگی که حرکت دادن آن هم چندان کار سادهای نیست. کیفیت ساخت این لپتاپ مثال زدنی است. با محصولی سرسخت روبهرو هستید که هیچ گونه ظرافتی در آن دیده نمیشود. دقیقا جزو محصولاتی قرار میگیرد که میتوان به راحتی از آن در شرکتهای معماری استفاده کرد. شرکت اچ پی ادعا کرده که این لپتاپ از پس ۱۴ مدل آزمایش نظامی مانند شک الکتریکی، ضربه و نفوذ گرد و خاک برآمده است.