راجنات سینگ: ارتش هند می تواند با هر احتمالی مقابله کند: راجنات سینگ

وضعیت در امتداد مرز هند و چین که با توجه به ادامه توسعه زیرساخت‌ها در مقیاس بزرگ و استقرار نزدیک نیروها همچنان متشنج است، در کنفرانس سطح عالی بین رهبری ارتش که به ریاست وزیر دفاع راجنات سینگ برگزار شد، تمرکز اصلی بود.

این کنفرانس همچنین بر تأثیر درگیری روسیه و اوکراین بر آمادگی جنگ، با تمرکز بر حرکت به سمت بومی‌سازی برای برآورده کردن الزامات یدکی و مهمات برای سیستم‌های تسلیحاتی کلیدی متمرکز بود.

وزیر دفاع طی سخنانی در این کنفرانس “اعتماد کامل” خود را به ارتش در برخورد با هر گونه حوادث احتمالی در مرزهای شمالی ابراز کرد. وی با این حال گفت که راه حل مسالمت آمیز با جداسازی و تنش زدایی از طریق گفتگو بهترین راه پیش رو خواهد بود.

نیروهای نظامی در لاداخ از سال 2020 که چین هزاران سرباز را تحت پوشش یک تمرین نظامی به مرز منتقل کرد، در نزدیکی مستقر هستند. در حالی که بسیاری از مناطق اصطکاک حل شده اند، دو منطقه نگرانی در Depsang و Demchock در شرق لاداخ باقی مانده است. علاوه بر این، بیش از 50,000 سرباز از هر طرف همچنان مستقر هستند.

سینگ خطاب به رهبری ارتش گفت که یک رویکرد کلی دولت برای اطمینان از در دسترس بودن تسلیحات، لباس و تجهیزات برای سربازانی که “شجاع جوی شدید و نیروهای متخاصم برای دفاع از تمامیت ارضی ما” در جریان است. وزیر به ویژه از تلاش های سازمان راهداری مرزی در جهت بهبود ارتباطات در شرایط سخت کاری قدردانی کرد.

درگیری بین روسیه و اوکراین که بر تامین تجهیزات یدکی و تجهیزات برای نیروهای مسلح هند تأثیر گذاشته است نیز بخشی از گفتگوها را تشکیل می دهد. وزیر دفاع در سخنرانی خود بر لزوم ایجاد انگیزه در صنعت هند برای ارائه راه حل های نوآورانه و بازگرداندن ایمان به توانایی آنها برای ارائه تاکید کرد.