رئیس جمهور منتخب بایدن می گوید آمریکایی ها “تلاش نمی کنند” تا نتیجه انتخابات را از خط خارج کنند

واشنگتن: رئیس جمهور منتخب جو بایدن روز چهارشنبه گفت که آمریکایی ها “در برابر تلاش برای خلل نتیجه انتخابات آمریکا ایستادگی نخواهند کرد” ، زیرا دونالد ترامپ خواستار لغو نتایج بود.

در یک سخنرانی در آستانه تعطیلات شکرگذاری ، بایدن در زادگاه خود در ویلمینگتون ، دلاور ، گفت که آمریکایی ها “انتخابات کامل و عادلانه و آزاد دارند ، و سپس ما نتایج را ارج می نهیم.”

وی گفت: “مردم این ملت و قوانین سرزمین برای هیچ چیز دیگری ایستادگی نخواهند کرد.”

بیانیه دموکرات نشانگر یک خط سختگیرانه ترامپ است که بیش از سه هفته است تئوری های توطئه را مطرح می کند ، بدون هیچ مدرک معنی داری ، مبنی بر اینکه بایدن در 3 نوامبر پیروزی را بدزد.

ترامپ که همچنین برای مایکل فلین ، دستیار امنیتی سابق ، که به جرم دروغ گفتن به اف بی آی در ارتباط با روسیه محکوم شده بود ، بخشوده شد ، پاشنه خود را فرو برد.

وی به هواداران جمهوری خواه در پنسیلوانیا گفت: “ما باید انتخابات را برگردانیم.”

ترامپ از طریق تلفن با تکرار چندین ادعای دستکاری آرا that که در دادگاه های سراسر کشور ساقط شده است ، گفت: “این انتخابات تقلب شد”. ترامپ گفت: “همه آنچه ما نیاز داریم این است که برخی از قاضیان آن را به درستی گوش دهند.”

قرار بود ترامپ پیش از این شخصاً در جلسه جمهوری خواهان حضور یابد که در نزدیکی سایت جنگ داخلی گتیسبورگ برگزار شد. او در آخرین لحظه لغو کرد.

این گردهمایی ، که در آن “وودی جولیانی” وکیل شخصی جنجالی ترامپ نیز حضور داشت ، توسط رئیس جمهور در توییتر به دروغ به عنوان “دادرسی بسیار مهم سنای ایالت پنسیلوانیا” به تصویر کشیده شد.

این در واقع در هتلی در یک شهر کوچک برگزار شد و به جای جلسه رسمی ، صرفاً محفلی برای طرفداران پرشور ترامپ بود تا ادعاهای بدون مدارک وی را مطرح کنند.

بایدن در 3 نوامبر با کسب 80،000 رای پنسیلوانیا پیروز شد و به وی کمک کرد تا یک پیروزی متقاعد کننده در سراسر کشور را بدست آورد و ترامپ را به یک رئیس جمهور یک دوره ای تبدیل کند.

ترامپ که در طول چهار سال قدرت خود هنجارهای بی شماری را پاره کرد ، با امتناع از واگذاری به بایدن ، در حال تراشیدن قلمرو جدید است.

حامیان پیشنهاد می کنند که او قبلاً اعلام کرده است که بار دیگر در سال 2024 نامزد ریاست جمهوری می شود.

ساختن نام تجاری وی پیش از یک کارزار جدید ممکن است یکی از توضیحات باشد که تاجران املاک و مستغلات به دنبال چنین هدفی گمشده هستند.

جولیانی و سایر وکلای ترامپ شاهد چالش های بی اساس شمارش آرا توسط دادگاه های سراسر کشور بوده اند.

و در حالی که ترامپ ادعا می كند – در میان سایر تئوری های توطئه – كه ماشین های رای گیری آگاهانه میلیون ها رای وی را حذف كرده اند ، آژانس امنیتی انتخابات دولت این انتخابات را “امن ترین” در تاریخ ایالات متحده اعلام كرد.

ترامپ روز دوشنبه پس از تحت فشار قرار گرفتن آهسته آهسته جمهوری خواهان ارشد ، به محاصره کمک دولت پایان داد تا آمادگی های بایدن را برای تصدی پست ریاست جمهوری در 20 ژانویه کاهش دهد.

اما ترامپ هنوز با انجام یک تماس تلفنی با بایدن ، حتی ساده ترین اقدامات را در پروتکل عادی پس از انتخابات انجام نداده است.

بایدن به NBC News گفت: “نه ، من چیزی از رئیس جمهور ترامپ نشنیده ام.”

با توجه به تهدیدهای ترامپ قبل از انتخابات برای عدم به رسمیت شناختن نتایج ، بایدن به NBC گفت که “از پاسخ رئیس جمهور تعجب نمی کند.”

از زمان انتخابات ، ترامپ تا حد زیادی از برنامه کاری معمول خود ناپدید شده و یک بار نیز از خبرنگاران س questionsال نکرده است.

او چهارشنبه عضو سیاسی خود را با بخشش فلین خم کرد – بالقوه اولین کسانی که برای دوستان و همکاران درگیر رسوایی های مختلف دولت شدند.

ترامپ در توئیتی نوشت: “افتخار بزرگی است که من اعلام کرده ام به ژنرال مایکل تی. فلین بخشودگی کامل اعطا شده است.” تعطیلات

فلین در سال 2017 به جرم دروغ گفتن به FBI در ارتباط با تماس های روسی خود اعتراف کرد.