رئیس‌جمهور مورمو هشت چاکرا کرتی و ۲۹ چاکرای شاوریا را اعطا می‌کند

رئیس جمهور دروپادی مورمو روز سه شنبه هشت چاکرای کرتی، از جمله پنج چاکرای پس از مرگ، را به پرسنل ارتش و نیروهای شبه نظامی و پلیس به دلیل نشان دادن شجاعت تسلیم ناپذیر و شجاعت فوق العاده در انجام وظیفه، اعطا کرد. کیرتی چاکرا دومین جایزه برتر در زمان صلح هند است.

رئیس جمهور مورمو، که فرمانده عالی نیروهای مسلح است، همچنین 29 چاکرای شاوریا، از جمله پنج چاکرای پس از مرگ، را به پرسنل نیروهای مسلح، نیروهای پلیس مسلح مرکزی و پلیس قلمرو ایالتی/اتحادیه طی مراسمی که در راشتراپاتی برگزار شد، تقدیم کرد. بهوان، وزارت دفاع در بیانیه ای گفت.

Sudip Sarkar، پاسبان/GD، در نیروی امنیت مرزی، Rohit Kumar، Sg. این بیانیه گفت که پاسبان، پلیس J&K و سه نفر دیگر – یک بازرس فرعی و دو پاسبان ارشد، دولت چاتیسگر، پس از مرگ به عنوان چاکرای کرتی اعطا شده اند.

این وزارتخانه گفت که به سه پرسنل، از جمله یکی از سرگردها، از تفنگ های رشتریای ارتش، چاکرای کرتی اعطا شده است.

Rashtrapati Bhavan بعداً نیز تصاویری از مراسم را در صفحه رسمی توییتر خود به اشتراک گذاشت.

در توییتر آمده است: “رئیس جمهور دروپادی مورمو، کیرتی چاکرا را به سرگرد شوبانگ، هنگ دوگرا، گردان 62، تفنگ های رشتیا تقدیم می کند. او علیرغم زخمی شدن با گلوله، شجاعت فوق العاده ای از خود نشان داد و یک تروریست را در طی عملیاتی در بودگام، جی اند کی، از بین برد.”

این وزارتخانه گفت که جوایز شجاعت برای نمایش شجاعت آشکار، شجاعت تسلیم ناپذیر و از خود گذشتگی شدید به وظیفه اعطا شد. “رئیس جمهور دروپادی مورمو چاکرای کیرتی را به شری شروان کاشیاپ، فرمانده پاسبان، چاتیسگار (پس از مرگ) تقدیم می کند. او شجاعت فوق العاده ای از خود نشان داد و در حین مبارزه و کشتن ناکسال ها در طی عملیاتی در بیجاپور، چاتیسگاره، شجاعت فوق العاده ای را برای ملت انجام داد. .

از جمله برندگان جایزه شاوریا چاکرا (پس از مرگ) تفنگدار اورنگزاب، پیاده نظام سبک جامو و کشمیر، گردان 44، تفنگ های رشتیا است. این جایزه شاوریا چاکرا (پس از مرگ) در روز استقلال در سال 2018 اعلام شد.

سپوی کارن ویر سینگ (هنگ راجپوت) و توپچی جاسبیر سینگ (هنگ توپخانه)، هر دو از تفنگ های رشتریا، نیز از جمله کسانی هستند که پس از مرگ چاکرای شاوریا به آنها اعطا شده است.

در بیانیه آمده است که دو دلیر دیگر که پس از مرگ این جایزه شجاعانه را دریافت کردند، پاسبان مداسر احمد شیخ، پلیس جامو و کشمیر (بارامولا) و نایک جاسبیر سینگ، گردان ششم، تفنگ های جامو و کشمیر هستند.

بر اساس این بیانیه، به گروهی از پرسنل ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی و کسانی که زیر نظر وزارت کشور خدمات ارائه می‌کنند چاکرای شاوریا اعطا شده است.

چاکرای شائوریا پس از چاکرای آشوک و چاکرای کرتی، سومین جایزه برتر در زمان صلح هند است.