دیدگاه: حق سخت در حال نابودی میراث اقتصادی دولت مودی است

در 12 اکتبر ، وزیر دارایی نیرالا سایتارامان چندین اعلامیه را برای تقویت اقتصاد اعلام کرد. یکی از این طرح ها به کارمندان دولت امکان می دهد از کوپن های نقدی برای LTC استفاده کنند در صورتی که به دلیل بیماری همه گیر نتوانند سفر کنند. سایر اعلامیه ها شامل وام های بدون بهره بلند مدت برای ایالت های شمال شرقی بود.

تأثیر اعلامیه ها متوسط ​​خواهد بود ، اما آنها نشان دهنده چیز مثبتی هستند. اعلامیه های ماه اکتبر شناخت دولت از پریشانی اقتصادی ناشی از کوید ، و تلاش های آن برای ارائه طرح های ابتکاری برای افزایش مصرف را نشان می داد. دولت شایسته ستایش برای آن بود. همچنین لازم بود که برای ادامه حرکت در آن جهت تشویق شود.

با این حال ، درست در همان زمان جنجال دیگری منفجر شد ، که این اعلامیه های تقویت کننده اقتصاد را تحت الشعاع خود قرار داد. این مربوط به یک تبلیغ جواهرات Tanishq بود ، که یک عروس هندو را در یک خانه مسلمان مهربان نشان می داد. هیچ مشکلی برای تبلیغات وجود نداشت ، که در واقع نمایشی شیرین از هماهنگی ملی بود. با این حال ، فعالان راست افراطی در توییتر موضوع را منفجر کردند و آن را جهاد عاشقی خواندند.

آنها به Tanishq ، آگهی و کارمندان شرکت لعنت کردند. از قضا ، این فعالان گفتند که اگر دختر مسلمان و پسر هندو باشد ، اشکالی ندارد و در نتیجه ترکیبی از تعصب و مرد سالاری را همزمان نشان می دهند. این شرکت آگهی را پس گرفت و بیانیه نیمه عذرخواهی صادر کرد. گرچه این کار غیرضروری بود ، اما شاید شرکت احساس کند که برای ایمن نگه داشتن نمایشگاه های آنها با موجودی گران قیمت ، نیاز به برداشت دارد.

مسئله این است که جنجال Tanishq روزها جریان داشت و همه اخبار اعجاب انگیز اقتصاد را تحت الشعاع خود قرار داد. این اتفاق قبلا نیز افتاده است. این حق سخت گرچه وفاداراً به BJP وفادار است ، اما در حال نابودی میراث این دولت است.

در حالی که ما مدام از دولت می خواهیم گام های بیشتری در جهت اصلاحات اقتصادی بردارد ، اما وقتی این کار را انجام می دهند به سختی آن را تأیید می کنیم. بارها و بارها ، عناوین خبری تحت سلطه برنامه های صحیح درست قرار گرفته اند که اساساً شامل موارد زیر است: یا (ب) برخی از قوانین اخلاقی هندوی سفت و سخت ، قهقرا ، محافظه کارانه گذشته باید در جامعه هند اعمال شود. یا (ج) احساس حق طبیعی هندو در هند.

مطمئناً ، این مسائل باعث می شود تلویزیون های بسیار سرگرم کننده و پر سر و صدایی بیشتر از اعلامیه های اقتصادی خسته کننده باشند. با این حال ، اگر این به یک قاعده تبدیل شود ، خطر نابودی میراث دولت فعلی وجود دارد. برای میراث چیزی است که در مورد آن است. چگونه مایل است این دولت به یادگار بماند؟ برای اینکه هندوستان را از نظر اقتصادی جلو بیندازیم یا اینکه از دستور کار سخت صحیح استفاده کنیم؟

اگر تلاش های دولت طی یک سال گذشته – بسته محرک اقتصادی مه 2020 ، لوایح کشاورز ، اصلاحات قانون کار ، اطلاعیه های اکتبر 2020 و بسته محرک این ماه – را می بینید ، قطعاً قصد کار در جهت اقتصاد قوی تر وجود دارد. با این حال ، تقریباً هر هفته ، یک موضوع سخت و صحیح در دستور کار قرار می گیرد و بر عناوین اصلی غلبه می کند. این امر توجه را از موضوعات واقعی دور می کند ، هند را مطبوعات بین المللی وحشتناکی می کند ، تجارت را عصبی می کند و بیش از همه – به میراث دولت آسیب می رساند.

چگونه دولت می تواند این مشکل را برطرف کند؟ برای همین حق سخت ، پرشورترین حامی این دولت است. حق سخت بخشی از پایگاه BJP است. برخی از موارد دستور کار BJP با حق سخت همپوشانی دارند. لغو ماده 370 و معبد آیودیا نمونه های برجسته ای هستند. با این حال ، این مسائل میلیون ها طرفدار راست میانه نیز داشت.

مسئله این است که ، از زمانی که دولت در مورد برخی از این موضوعات اقدام کرده ، حق سختگیرانه سخت تر می شود. آنها سر و صدا و بی نظم هستند. آنها خواهان درگیری دائمی ، تعدی مکرر به مسلمانان و صریحاً مواردی هستند که واقعاً به چشم انداز رشد هند آسیب می رسانند. آنها خواهان بازگشت به برخی از کشورهای هندوی نیمه تصور شده تاریخی هستند ، که این یک عملی غیرممکن است. تلاش برای راه اندازی تنها اختلاف و ناهماهنگی بیشتری ایجاد می کند و عواقب وحشتناکی اقتصادی در پی دارد.

موضوع یک دستور کار جناح راست نیست. واضح است که بسیاری از هندی ها با سیاست های جناح راست مشکلی ندارند و به همین دلیل آنها دو بار این دولت را انتخاب کرده اند. با این حال ، مسئله “سخت سختگیرانه” است. حق اکثر هندی ها سخت نیست. اکثر هندی ها می خواهند پول در بیاورند و زندگی خوبی داشته باشند. آنها اقتصاد خوبی می خواهند. بیشتر هندوهای هند نیز نمی خواهند به طور مداوم با مسلمانان بجنگند.

چالش پیش روی دولت ، اگر می خواهد از میراث خود محافظت کند ، اهلی کردن این حق سخت است. این مانند عموی مست در یک مهمانی ازدواج است که صحنه ای را خلق می کند ، اما با پرداخت هزینه بخشی از عروسی نمی توان او را بیرون انداخت.

تنها کاری که دولت می تواند انجام دهد این است که سمت راست را در جهت “درست” هدایت کند. این می تواند به آنها بیاموزد که تنها راه هند عالی آنها ثروتمند بودن آن است که به هماهنگی اجتماعی نیاز دارد. این می تواند معنای هند عالی بودن را دوباره تعریف کند – به عنوان مثال تولید ناخالص داخلی سرانه ما دو برابر شود ، نه یک بازگشت به یک جامعه تاریخی.

به نظر می رسد استراتژی دولت فعلی نادیده گرفتن عناصر جناح راست افراطی است ، بنابراین از اعتبار آنها محروم است. به عنوان مثال ، هیچ رهبر ارشد دولت در مورد تبلیغ Tanishq اظهار نظری نکرد. با این حال ، بی تفاوتی محض کافی نیست. دولت مجبور است اقدامات جدی را برای هدایت سمت راست در جهت صحیح انجام دهد.

مانند سمت چپ سخت ، سمت راست سخت وجود دارد و می تواند سر و صدای زیادی ایجاد کند. با این حال ، در برخی از زمان ها ، هر دو جناح چپ و راست راست خطر حکومت را خدشه دار می کنند. هر حزب در قدرت مسئولیت بررسی عناصر افراطی خود را دارد ، در حالی که به نوعی پایگاه آنها را به هم نمی زند. BJP باید این کار را انجام دهد ، زیرا با وجود همه کارهای خوب می تواند میراث خود را خراب کند.

دیدگاه ها شخصی است