دونالد ترامپ علی رغم اعتراف به جرم در تحقیقات روسیه ، مایکل فلین سابق NSA را عفو کرد

واشنگتن: رئیس جمهور دونالد ترامپ ، مشاور امنیت ملی سابق خود ، مایکل فلین را عفو کرد ، و به تعقیب قضایی طولانی مدت در تحقیقات روسیه پایان داد که باعث شد فلین دو بار به جرم دروغ گفتن به FBI مقصر شناخته شود و سپس قبل از ورود وزارت دادگستری برای انصراف پرونده وی ، خود را معکوس کند.

ترامپ در توئیتی نوشت: “باعث افتخار من است که اعلام کنم به ژنرال مایکل تی. فلین بخشودگی کامل اعطا شده است.” “تبریک بهGenFlynn و خانواده شگفت انگیز او ، من می دانم که شما اکنون یک شکرگذاری واقعا خارق العاده خواهید داشت!”

این بخشش ، در هفته های پایانی دوره تک دوره ریاست جمهوری ترامپ صورت می گیرد ، بخشی از تلاش گسترده رئیس جمهور برای خنثی کردن نتایج تحقیقات روسیه است که دولت وی را تحت الشعاع قرار داده و علیه دوازده نفر از همکارانش به اتهامات کیفری منجر شده است. این تنها چند ماه پس از آن رخ داد که رئیس جمهور حکم یکی دیگر از همکارانش ، راجر استون را تخفیف داد ، چند روز قبل از آنکه وی به زندان معرفی شود.

یک مقام وزارت دادگستری گفت که برای بخشش با وزارت مشورت نشده و روز چهارشنبه این طرح را آموخته اند. اما این مقام که به شرط ناشناس ماندن در مورد مشورت های داخلی صحبت کرد ، خاطرنشان کرد که رئیس جمهور قدرت قانونی برای بخشش فلین را دارد.

این اقدام به احتمال زیاد به هوادارانی که فلین را به عنوان علتی مشهور قلمداد کرده و در اطراف سرلشکر بازنشسته ارتش تجمع کرده اند به عنوان قربانی آنچه که آنها ادعا می کنند پیگرد قانونی نیست ، انرژی می بخشد ، حتی اگر فلین دو بار به جرم خود اعتراف کرد. ترامپ بارها و بارها در مورد فلین ، که یک بار توسط دادستان های مشاور ویژه رابرت مولر به عنوان یک همکار نمونه در تحقیق در مورد روابط بین روسیه و مبارزات انتخاباتی ترامپ 2016 مورد ستایش قرار گرفت ، به گرمی صحبت کرده است.

دموکراتها با بخشش خاطر این بخشش را لایق و غیراصولی دانستند.

نانسی پلوسی ، رئیس مجلس ، گفت: بخشش فلین “عملی فساد شدید و سو abuse استفاده گستاخانه از قدرت است.”

جری نادلر ، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان در بیانیه ای گفت: “فعالان رئیس جمهور روایت مفصلی را ساخته اند كه در آن ترامپ و فلین قربانی می شوند و قانون اساسی مشمول هوی و هوس رئیس جمهور است.” “آمریکایی ها هنگام رأی دادن به رئیس جمهور ترامپ ، این مزخرفات را کاملا رد کردند.”

رئیس کمیته اطلاعات مجلس آدام شیف گفت که این بخشش جای تعجب ندارد اما با این وجود کج و کوله است.

وی گفت: “فلین دو بار در این دروغگویی ها مقصر شناخته شد. بخشش توسط ترامپ این واقعیت را پاک نمی کند ، مهم نیست که ترامپ و متحدانش سعی می کنند خلاف آن را مطرح کنند.”

بخشش آخرین مرحله در موردی است که با پیچ و تاب تعریف شده است. مهمترین اتفاق در ماه مه بود که وزارت دادگستری به طور ناگهانی به رد پرونده رسید و اصرار داشت که فلین نباید هرگز با FBI مصاحبه کند ، فقط برای این که دادستان منطقه ای امت سالیوان در برابر این درخواست مقاومت کند و یک قاضی سابق را تعیین کند بر خلاف موضع دولت فدرال استدلال کنند و ارزیابی کنند که آیا فلین باید با تحقیر کیفری دروغ گفتن محکوم شود.

آن قاضی سابق ، جان گلیسون ، گفت كه تقاضای اخراج وزارت دادگستری سو an استفاده از قدرت است و دلایل آن برای انصراف از پرونده همیشه در حال تحول و “به بهانه ای نامناسب” است.

در حالی که سالیوان از انصراف فوری پرونده خودداری کرد ، سیدنی پاول ، وکیل فلین ، خواستار دور زدن قاضی با درخواست دادگاه تجدیدنظر فدرال شد تا وی را وادار به کنار گذاشتن موضوع کند. یک هیئت سه قاضی دقیقاً این کار را انجام داد ، اما دادگاه کامل این تصمیم را لغو کرد و پرونده را به سالیوان فرستاد.

پاول در جلسه دادرسی در ماه سپتامبر ، به قاضی گفت که وی در مورد پرونده فلین با ترامپ گفتگو کرده است اما همچنین گفته است که او عفو نمی خواهد – احتمالاً به این دلیل که می خواست از وی در دادگاه ها دفاع شود.

پاول در هفته های اخیر به طور جداگانه به عنوان چهره علنی تلاش های ترامپ برای لغو نتایج از دست دادن انتخابات خود به جو بایدن رئیس جمهور منتخب ظاهر شد ، اما در نهایت تیم حقوقی ترامپ پس از ارائه یک سری ادعاهای توطئه ای غیرمستقیم ، از او فاصله گرفت.

این بخشش باعث می شود که فلین هرگونه مجازات زندان را داشته باشد ، سولیوان در صورت تصمیم نهایی در مورد رد درخواست عزل وزارت دادگستری ، بالقوه می توانست آن را مجازات کند. این درخواست پس از بررسی پرونده توسط دادستان فدرال از سنت لوئیس كه بطور ویژه توسط دادستان كل ویلیام بار منصوب شده بود ، مطرح شد.

مورد این پرونده مصاحبه FBI از فلین بود که در ژانویه 2017 ، چند روز پس از افتتاح ترامپ انجام شد.

فلین در جریان آن مصاحبه دروغگویی را اذعان کرد و گفت که وی با سرگئی کیسلیاک ، سفیر وقت روسیه ، در مورد تحریم هایی که به تازگی دولت روسیه برای دخالت در انتخابات اوباما علیه روسیه اعمال شده بود ، بحث نکرده است. در طی آن مکالمه ، فلین از کیسلیاک خواست که روسیه در پاسخ به اقدامات تنبیهی “یکدست” شود و به او اطمینان داد “پس از رئیس جمهور شدن ترامپ می توان گفتگوی بهتری داشته باشیم” در مورد روابط دو کشور.

این گفتگو FBI را نگران کرد ، که در آن زمان در حال بررسی این بود که آیا کارزار انتخاباتی ترامپ و روسیه با هم هماهنگ شده اند تا نتیجه انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند. علاوه بر این ، مقامات کاخ سفید علنا ​​اظهار داشتند که فلین و کیسلیاک در مورد تحریم ها بحث نکرده اند ، که FBI می دانست خلاف واقع است.

اما در ماه مه گذشته ، وزارت دادگستری به طور ناگهانی موضع خود را در این پرونده معکوس کرد.

این ادعا کرد که FBI هیچ دلیلی برای مصاحبه با فلین در مورد کیسلیاک ندارد که هرگونه اظهاراتی که وی انجام داده مربوط به تحقیق گسترده ضد ضد جاسوسی FBI نیست. این گزارش به یادداشت های داخلی FBI استناد کرد که نشان می دهد ماموران قصد داشتند تحقیقات خود را در مورد فلین هفته های قبل انجام دهند.

فلین در فوریه 2017 پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه وی واقعاً با کیسلیاک گفتگو کرده است و مقامات پیشین دولت اوباما به کاخ سفید هشدار داده اند که می تواند در برابر باج خواهی آسیب پذیر باشد ، از سمت خود برکنار شد.

فلین ، از میدل تاون ، رود آیلند ، از اولین دستیاران رئیس جمهور بود که در تحقیقات مولر به گناه خود اعتراف کرد و ماه ها همکاری گسترده ای داشت. او چنان همکاری گسترده ای داشت که دادستان ها هیچ زمان زندان را توصیه نکردند و پیشنهاد کردند که آنها با شرط مشروط خوب می شوند.

اما صبح که قرار بود به او محکوم شود ، فلین پس از انتقاد شدید از رفتار وی از سوی سالیوان ، خواستار قطع جلسه دادرسی شد تا وی بتواند به همکاری خود ادامه دهد و نسبت به یک مجازات ملایم تر اعتبار کسب کند.

پس از آن ، او وکلای جدیدی استخدام کرد – از جمله پاول ، مفسر محافظه کار و منتقد صریح تحقیقات مولر – که موضع گیری های بسیار مقابله آمیزی با دولت داشت.