دونالد ترامپ شکایت کرد تا مانع از تایید جو بایدن برای برد پنسیلوانیا شود

واشنگتن: مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با طرح یک دادخواست در دادگاه فدرال پنسیلوانیا خواستار جلوگیری از صدور گواهی پیروزی رئیس جمهور منتخب جو بایدن در این ایالت توسط مقامات ایالتی شد. در این دادخواست که توسط مبارزات انتخاباتی و دو رأی دهنده ثبت نام شده مطرح شده است ، ادعا می شود سیستم رای گیری از طریق نامه پنسیلوانیا “فاقد تمام مشخصات مشخصی از شفافیت و راستی آزمایی بود که برای رأی دهندگان حضوری وجود داشت.”

در این دادخواست ادعا شده است كه مقامات پنسیلوانیا با ایجاد “یك سیستم رای گیری غیرقانونی دوقلو” قانون اساسی آمریكا را نقض كردند كه در آن رای گیری حضوری بیشتر از رای گیری از طریق پست تحت نظارت بود. این پرونده علیه وزیر امور خارجه پنسیلوانیا کتی بووکوار و هیئت های انتخابات در شهرستانهای متمایل به دموکرات که شامل فیلادلفیا و پیتسبورگ است تشکیل شد. دفتر Bookcvar بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.

رئیس جمهور ، که ماهها تلاش کرده است نتایج انتخابات را با اتهامات اثبات نشده تقلب تضعیف کند ، متعهد شده است که با یک استراتژی قانونی پیش خواهد رفت که امیدوار است نتایج ایالتی را که باعث می شود بایدن در رای گیری روز سه شنبه لغو کند ، لغو کند.

مبارزات انتخاباتی ترامپ و جمهوری خواهان از روز انتخابات پرونده های قضایی زیادی را به دلیل ادعای بی نظمی در انتخابات مطرح کرده اند. قضات پرونده های خود را در جورجیا و میشیگان بررسی کرده اند. به طور جداگانه ، برخی از قانونگذاران ایالت جمهوری خواه در پنسیلوانیا روز دوشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی گفتند که “خواهان ممیزی از طریق قانونگذاری در انتخابات سال 2020 می شوند و تا زمانی که ممیزی کامل نشود ، خواستار عدم تأیید نتایج انتخابات و نشستن انتخاب کنندگان نیست.”

در ایالات متحده ، یک نامزد به جای کسب اکثریت آرا popular ملی مردم ، با تأمین بیشتر “آرای انتخاباتی” رئیس جمهور می شود. رای دهندگان به طور کلی رای خود را به برنده آرا popular عمومی در ایالت های مربوطه می دهند. قرار است آنها در 14 دسامبر ملاقات کنند. ادوارد فولی ، متخصص در قانون انتخابات در کالج حقوق موریتس در دانشگاه ایالتی اوهایو ، گفت که قانونگذار پنسیلوانیا نمی تواند بدون تغییر قانون تصویب رای را متوقف کند.