دونالد ترامپ در تلاش برای مداخله دیوان عالی کشور با جاده دشواری روبرو است

واشنگتن: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا با مواجهه با احتمال خسارات ناچیز در چندین میدان جنگ ، ممکن است وقت سختی را داشته باشد تا دیوان عالی را متقاعد کند که درخواست خود را برای مداخله و جلوگیری از رئیس جمهور شدن جو بایدن متوقف کند.

ترامپ می تواند در دو یا چند ایالت به کمک دادگاه احتیاج داشته باشد ، سناریوی بعید که با آنچه در سال 2000 اتفاق افتاده ، تنها زمانی که دادگاه به طور موثر انتخابات ریاست جمهوری را حل و فصل می کند ، متفاوت باشد. بیست سال پیش ، کل مبارزات بر سر آرا elect انتخاباتی فلوریدا بود و بازشماری از تلاش برای متوقف کردن شمارش اولیه آرا را شامل می شد.

مبارزات انتخاباتی ترامپ و جمهوری خواهان در حال حاضر در چندین ایالت به چالش های حقوقی رسیده اند ، اگرچه بیشتر پرونده های قضایی در مقیاس کوچک هستند که به نظر نمی رسد در بسیاری از آرا تأثیر بگذارد.

وکلای رئیس جمهور خواستار مداخله در دادخواست تجدیدنظر جمهوری خواهان به دیوان عالی کشور درباره تمدید سه روزه برای دریافت و شمارش آرا پستی شده توسط دادگاه عالی پنسیلوانیا شده اند. دموکرات ها در ایالت روز پنجشنبه به دادگستری ها گفتند که اگر پنسیلوانیا برای نتیجه گیری مهم نباشد و یا آرای دیررس تفاوتی ایجاد نکند ، “ممکن است نیازی به شنیدن و تصمیم گیری در این مورد نداشته باشند” .

جمهوریخواهان پنسیلوانیا روز جمعه از قضات خواستند كه به مقامات محلی انتخابات پنسیلوانیا دستور دهند هر آرا that را كه پس از روز انتخابات می رسید ، تفكیك كنند ، هرچند كه مقام ارشد انتخابات ایالت دستور داده بود كه آرا جداگانه نگه داشته شود.

روز پنجشنبه ، قضات در جورجیا و میشیگان به سرعت دعاوی مبارزات انتخاباتی را رد کردند ، و یک استراتژی حقوقی مبارزات انتخاباتی را برای حمله به یکپارچگی روند رای گیری در ایالت هایی که نتیجه آنها می تواند شکست ترامپ باشد ، زیر پا گذاشتند.

این احکام در حالی بود که بایدن به 270 رأی کالج انتخاباتی که برای پیروزی در کاخ سفید لازم بود نزدیک شد.

ترامپ و ستاد انتخاباتی وی با طرح ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در انتخابات ، اقدامات قانونی بیشتری را نیز قول دادند.

رئیس جمهور که روز پنجشنبه در اتاق جلسات جلسه کاخ سفید صحبت می کرد ، ادعاهای زیادی را بدون دلیل در مورد چگونگی تلاش دموکرات ها برای محروم کردن وی از دوره دوم ریاست جمهوری آغاز کرد. ترامپ با بیان اینکه دیوان عالی ممکن است سرانجام نتیجه را تعیین کند ، گفت: “اما ما فکر می کنیم که پرونده های قضایی زیادی وجود خواهد داشت زیرا ما نمی توانیم انتخاباتی مانند این را به سرقت ببریم.”

بایدن ، به نوبه خود ، گفته است كه انتظار پیروزی در انتخابات را دارد ، اما او صبر را برای روز پنجشنبه توصیه كرد و گفت: “هر آرا باید شمارش شود.”

در اوایل روز پنجشنبه ، یک وکیل مبارزات انتخاباتی بایدن دادخواست ها را شایسته تر ، بیشتر از استراتژی سیاسی ، سیاسی دانست. “وکیل باب” بائر گفت ، مبارزات انتخاباتی ترامپ را به “ادعای مداوم بی نظمی ، شکست سیستم و کلاهبرداری بدون هیچ پایه و اساس” متهم کرد.

ترامپ به شکایت و شکایت عادت کرده است. تجزیه و تحلیل USA Today نشان داد که وی و مشاغلش در سه دهه قبل از رئیس جمهور شدن در حداقل 3500 اقدامات دادگاه ایالتی و فدرال دست داشته اند.

در یک پرونده که روز پنجشنبه برکنار شد ، یک قاضی میشیگان خاطرنشان کرد که شمارش آرا در ایالت به پایان رسیده است زیرا او پرونده دعوی مبارزات انتخاباتی را برای بررسی دقیق مقامات انتخابات محلی هنگام پردازش آرا abs غایب ، از بین می برد.

در جورجیا ، یک قاضی ایالتی پرونده ای را به دلیل نگرانی در مورد 53 رای غایب در شهرستان چاتهام پس از شهادت مقامات انتخابات در شهرستان ساوانا مبنی بر دریافت به موقع همه رای ها ، رد کرد. مقامات کمپین قبلاً گفتند که آنها در حال بررسی چالش های مشابه در ده شهرستان دیگر در اطراف ایالت هستند.

در همین حال ، در پنسیلوانیا ، مبارزات انتخاباتی ترامپ حکم استیناف را به دست آورد تا ناظران حزب و مبارزات انتخاباتی را به کارگران انتخاباتی که مشغول پردازش برگه های رای گیری از طریق پست در فیلادلفیا هستند ، نزدیک کند.

اما این دستور تاثیری در شمارش آرا در پنسیلوانیا و سایر مناطق نداشته است ، زیرا مقامات انتخابات با بهمن رأی گیری های پستی برخورد می کنند که ناشی از ترس از رأی دادن شخصی در طی یک بیماری همه گیر است.

مقامات مبارزات انتخاباتی ترامپ به رئیس جمهور پیوستند و دموکرات ها را به تلاش برای سرقت انتخابات متهم کردند ، علیرغم اینکه هیچ مدرکی از این دست در دست نبود.

مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ ، بیل استیپین ، صبح پنجشنبه در تماس با خبرنگاران گفت که “هر شب رئیس جمهور با برتری به رختخواب می رود” و هر شب رای های جدید “به طرز مرموزی در یک گونی پیدا می شوند.” در انتخابات ریاست جمهوری کاملاً رایج است که شمارش آرا پس از روز انتخابات نیز ادامه یابد.

ستاد انتخاباتی ترامپ همچنین اعلام کرده است که خواستار بازشماری مجدد در ویسکانسین خواهد شد. استپین پیش از این “بی نظمی در چندین شهرستان ویسکانسین” را ذکر کرده بود ، بدون ارائه مشخصات خاص.

مبارزات انتخاباتی ترامپ پس از ساعت ها پنجشنبه در نوادا ، ادعا کرد که در منطقه لاس وگاس ، بزرگترین سنگر دموکرات ها در یک ایالت غالباً جمهوری خواه ، آراel غیرقابل قبول صادر شده است ، یک دادخواست جدید فدرال تشکیل داد.

آسوشیتدپرس روز چهارشنبه با ویسکانسین و میشیگان خواستار بایدن شد. AP به جورجیا ، نوادا یا پنسیلوانیا تماس نگرفته است ، اما بایدن جمعه جورجیا و پنسیلوانیا را رهبری کرد.