دونالد ترامپ از باخت انتخابات سرپیچی می کند ، توانایی جو بایدن را برای آماده سازی انتقال مسدود می کند

واشنگتن: یک هفته پس از شکست در انتخابات ایالات متحده ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در کاخ سفید ساکت ماند و یک واقعیت متناوب را که در آستانه پیروزی است تحت فشار قرار داد و توانایی جو بایدن دموکرات را برای آماده سازی انتقال مسدود کرد.

“ما پیروز خواهیم شد!” رئیس جمهور جمهوری خواه در توئیتی افزود: “ما در حال پیشرفت بزرگ هستیم. نتایج در هفته آینده شروع می شود. دوباره آمریکا را بزرگ کنید!”

در این پیام به تصمیم بی سابقه ترامپ برای رئیس جمهور آمریكا برای اختلاف در انتخابات باخت ، امتناع از تسلیم شدن به رقیب خود و ایجاد رشته ای از چالش های دادگاه ناچیز در ایالت هایی كه بایدن برنده شد اشاره شد.

چندین کت و شلوار تقریباً بلافاصله از بین رفته است و بقیه به وضوح هیچ شانسی برای براندازی پیروزی های اندک اما قانع کننده بایدن در چندین ایالت ندارند.

تلاش ترامپ برای حفظ قدرت برای مردی که اغلب به تمسخر علنی رقبا به عنوان “بازنده” اشاره می کند ، بسیار طاقت فرسا شده است.

از روز انتخابات در 3 نوامبر ، او حضور عمومی چندانی نداشته است و به نظر می رسد وظایف عادی ریاست جمهوری را فقط کنار گذاشته است.

تنها فعالیت شناخته شده وی در خارج از کاخ سفید این بوده است که در آخر هفته و بعد از ورود نتایج ، دو بار گلف بازی کند.

معمولاً جلسات مخفی اطلاعات مخفی ریاست جمهوری از برنامه روزانه خارج شده است. او هیچ اشاره ای به جهش چشمگیر در همه گیری Covid-19 در سراسر کشور نکرده است.

و کنفرانس های مطبوعاتی روزانه ، مصاحبه های وی با فاکس نیوز یا جلسات پرسش و پاسخ با خبرنگاران کاخ سفید خشک شده است.

در عوض ، ترامپ بیشتر وقت خود را صرف توییت کردن کرده است ، بیشتر در مورد آنچه او ادعا می کند انتخابات سرقت شده است. گاهی اوقات او به اظهارنظرهای حمایت گرایان راستگرا در فاکس نیوز اشاره می کند و به نقل از برنامه های روزانه شبکه توئیت می کند.

تنها اقدام مهم ترامپ در ریاست جمهوری ، اخراج ناگهانی وزیر دفاع مارك اسپر در روز دوشنبه بود كه وی در توئیتر اعلام كرد.

– انتقال مسدود شده است – دقیقاً چهار سال پیش سه شنبه ، ترامپ به تازگی پیروزی غافلگیرانه خود را در برابر هیلاری کلینتون کسب کرده بود و برای اولین بار به عنوان مهمان باراک اوباما ، حزب دموکرات فعلی کناره گیری ، از کاخ سفید بازدید کرد.

حسن نیت ارائه می دهد احترام به روسای جمهور منتخب یک سنت قدیمی است ، برجسته احترام مقدس کشور برای انتقال صلح آمیز قدرت است.

ترامپ که با نذر برای استقرار م institutionsسسات و آنچه “دولت عمیق” خوانده بود وارد دفتر شد ، اکنون رسم دیگری را در هم می شکند.

وی نه تنها از دعوت بایدن برای گفتگو در دفتر بیضی بازمانده است ، بلکه مانع دسترسی دموکرات به امکانات ، بودجه و تخصص می شود که معمولاً در یک بسته آماده برای کمک به رهبر آینده ارائه می شود.

انتشار این کمک انتقال توسط امیلی مورفی ، رئیس اداره خدمات عمومی ، که توسط ترامپ منصوب شده است ، کنترل می شود.

بایدن که با رکورد آرا won پیروز شد اما تصدیق می کند که با این وجود تقریباً نیمی از رای دهندگان از ترامپ حمایت کردند ، ظاهراً ترجیح می دهد هرج و مرج را نادیده بگیرد.

بیدن حتی به ندرت از ترامپ نام می برد ، یک گروه ویژه ویروس کرونا تشکیل داده است و روز سه شنبه آخرین سخنرانی خود را در زمینه سیاست انجام می داد – این بار در مورد سرنوشت طرح مراقبت های بهداشتی اوباماکر که ترامپ از دادگاه عالی می خواهد آن را برچیند.

– جمهوری خواهان از ترامپ حمایت می کنند – واشنگتن با حدس و گمان درباره اینکه اگر کسی در حلقه نزدیک ترامپ باشد ، سرانجام وی را ترغیب می کند که برود.

رئیس جمهور پیشین جورج دبلیو بوش ، تنها رئیس جمهور سابق جمهوری خواه زنده ، پیروزی بایدن را تبریک گفت ، اما او در حزب مهمانی تحت سلطه ترامپ هنوز بسیار محبوب است.

روز دوشنبه ، سناتور میچ مک کانل ، رهبر جمهوری خواهان در کنگره ، گفت که ترامپ “100 درصد از حقوق خود برخوردار است” تا انتخابات را در دادگاه به چالش بکشد.

اینکه این سطح پشتیبانی چه مدت به طول خواهد انجامید – یا حتی تا چه مدت ترامپ می خواهد به ریاست جمهوری خود ادامه دهد – مشخص نیست.

به نظر می رسد هیچ یک از پرونده های قضایی توانایی تغییر نتیجه آرا را ندارد و حتی بازشماری مجدد برنامه ریزی شده در جورجیا یا هرجای دیگر بعید است که ریاضی اساسی را تغییر دهد.

اما ترامپ یک سلاح جدید بالقوه را به جنگ صلیبی خود علیه نتایج روز دوشنبه اضافه کرد ، وقتی دادستان کل وی ، بیل بار ، موافقت کرد تا تحقیق در مورد “ادعاهای خاص” کلاهبرداری را مجاز کند.

بار با تأکید بر این نکته که “ادعاهای فضولی ، گمانه زنی ، خیالی یا دور از ذهن نباید مبنایی برای آغاز تحقیقات فدرال باشد”.

با این حال ، دخالت غیرمعمول بار در این اختلاف نگرانی هایی را ایجاد کرد که ترامپ در تلاش خود حتی جلوتر برود. ریچارد پیلگر ، دادستان ارشد جرایم انتخاباتی وزارت دادگستری در اعتراض به این کار استعفا داد.

مراسم تحلیف بایدن 20 ژانویه است که 71 روز دیگر فرصت ندارد.