دولت های ایالتی می توانند هزینه سرمایه برای مادون قرمز را تا 40 درصد از این مالی کاهش دهند: ICRA

دهلی نو: دولت های ایالتی می توانند هزینه های سرمایه گذاری در زیرساخت ها را 10 تا 40 درصد در این سال کاهش دهند زیرا Covid-19 به شدت بر درآمد آنها تأثیر گذاشته و هزینه های اضافی را برای مراقبت های بهداشتی و رفاه عمومی ضروری کرده است ، آژانس رتبه بندی ICRA روز سه شنبه گفت.

ICRA در بیانیه ای اعلام کرد ، در واقع برخی از ایالت ها با توجه به میزان وام های اضافی که در این مدت به دست آمده ، شاهد کاهش شدیدتری هستند.

آژانس در یک گزارش گفت: “با Covid-19 و کاهش سرعت فعالیت های اقتصادی ، ایالات در حال کاهش چشمگیر درآمد خود هستند ، که به نوبه خود می تواند آنها را به کاهش هزینه های اختیاری از جمله به تعویق انداختن هزینه های سرمایه سوق دهد.” گزارش.

دولت های ایالتی 37-40٪ از کل سرمایه گذاری زیربنایی در کشور و مبلغ Rs را تشکیل می دهند. 111 تریلیون سرمایه گذاری زیربنایی به ارزش 111 تریلیون سرمایه گذاری تحت خط لوله زیرساخت ملی (NIP) برنامه ریزی شده است که حدود 40٪ آن مربوط به دولت های ایالتی است.

خط لوله زیرساخت ملی پیش بینی می کند هزینه های بودجه ایالت از محل سرمایه گذاری های کل در حدود 1.7٪ از تولید ناخالص داخلی باشد و انتظار می رود که ایالت ها 24-26٪ کل هزینه های تحت NIP را تأمین کنند.

ICRA گفت ، کاهش سرمایه کمتر توسط ایالت ها می تواند بر پیشرفت پروژه های در حال انجام وابسته به تخصیص بودجه ایالت و همچنین سرمایه گذاری در پروژه های جدید تأثیر منفی بگذارد.

به نقل از شبهام جین ، معاون ارشد رئیس ICRA ، در بیانیه گفت: “قطع کیپکس تأثیر نامطلوبی بر شرکت های ساختمانی خواهد داشت که به پروژه های دولت ایالتی بستگی دارند.”

وی گفت ، در حالی که از یک طرف سرمایه گذاری های پروژه جدید ممکن است در سال مالی 21 کاهش یابد ، اجرای لایحه برای پروژه های در حال انجام نیز طولانی می شود و در نتیجه بر اجرای این پروژه ها تأثیر می گذارد.

ICRA گفت ، در حالی که به طور کلی می توان کیپکس را تحت فشار قرار داد ، برخی از ایالات که از نظر مالی قدرت بیشتری دارند وضعیت بهتری خواهند داشت.

بعلاوه ، پروژه های زیرمجموعه ای که توسط شرکت های دولتی یا SPV (وسایل نقلیه هدف ویژه) انجام می شود ، درصورتی که انتظارات سهام عدالت محدودی وجود داشته باشد و بسته شدن مالی حاصل شده باشد ، یا پروژه های دولتی که توسط آژانس های چند جانبه تأمین می شوند تأثیر زیادی در پی نخواهد داشت.