دولت ایجاد پست جدید معاون رئیس عملیات نظامی و برنامه ریزی استراتژیک در ارتش را تصویب می کند

منابع رسمی روز پنجشنبه گفتند ، در یک اقدام بزرگ ، وزارت دفاع ایجاد پست جدید معاون رئیس عملیات نظامی و برنامه ریزی استراتژیک در ارتش را به عنوان بخشی از اصلاحات اساسی در ستاد ارتش تصویب کرده است. آنها گفتند که وزارت همچنین تشریفات را برای ایجاد پست جدید دیگر مدیر کل جنگ اطلاعات تکمیل کرده است.

این منابع گفتند که وزارتخانه موافقت اصولی ایجاد هر دو پست را در سال گذشته به عنوان بخشی از اولین گروه اصلاحات در ارتش داده بود و اکنون روند رسمی آن به پایان رسیده است.

آنها گفتند که پست معاون ستاد ارتش (استراتژی) برای مقابله با عملیات نظامی ، اطلاعات نظامی ، برنامه ریزی استراتژیک و تدارکات عملیاتی ایجاد شده است. این سومین پست معاون رئیس ارتش خواهد بود.

آنها گفتند كه سرلشكر پارامجیت سینگ مدیر كل عملیات نظامی (DGMO) قرار است به عنوان اولین معاون رئیس ستاد ارتش (استراتژی) تبدیل شود.

این منابع گفتند که پست جدید مدیرکل جنگ اطلاعاتی مطابق با نیازهای میدان جنگ آینده ، جنگ ترکیبی و واقعیت های رسانه های اجتماعی ایجاد شده است.

ستاد ارتش چهار مطالعه را با هدف افزایش كارآیی عملیاتی و عملیاتی نیرو ، بهینه سازی هزینه های بودجه ، تسهیل نوسازی و رسیدگی به آرزوها ، آغاز كرده است.

پیشنهاد ایجاد پست های جدید در نتیجه مطالعات انجام شده است.