در لایحه جدید پیشنهاد شده است که خارجی ها بتوانند بیش از 49 درصد سهام کشتی های پرچم دار در هند را داشته باشند

دهلی نو: یک مقام ارشد وزارت حمل و نقل گفت: هند قصد دارد معیارهای واجد شرایط بودن مالکیت کشتی ها را گسترش دهد و به خارجی ها اجازه دهد در کشتی هایی که در این کشور پرچم دارند سهام داشته باشند.

وزارت بنادر ، کشتیرانی و آبراهه ها پیش نویس لایحه حمل و نقل تجاری ، 2020 را صادر کرده است که زمینه را برای این تغییرات فراهم می کند.

“اوایل ، اگر یک کشتی در هند پرچم گذاری می شد ، باید 100٪ متعلق به یک هندی باشد ، در حالی که با لایحه جدید ، ما پیشنهاد کرده ایم که یک کشتی باید” 51 “درصد سهام قابل توجهی توسط یک هندی داشته باشد ، در حالی که باقی مانده را می توان توسط یک طرف خارجی نگهداری کرد ، “این مقام به ET گفت.

به نظر می رسد لایحه پیشنهادی قانون حمل و نقل تجاری ، 1958 و قانون کشتی های ساحلی ، 1838 را لغو و جایگزین می کند.

در بیانیه رسمی روز پنجشنبه ، این هدف با هدف اصلی رشد صنعت حمل و نقل هند با استفاده از بهترین روشهای پذیرفته شده توسط سایر کشورهای پیشرفته مانند ایالات متحده ، انگلیس ، ژاپن ، سنگاپور و استرالیا تهیه شده است.

این لایحه به دنبال افزایش تناژ هند از طریق گسترش معیارهای واجد شرایط بودن برای مالکیت کشتی ها و پیش بینی ثبت نام نابودی چارتر قایق برهنه است و از این طریق فرصت های تجارت بین المللی را افزایش می دهد.

منشور باربوت به معنای قراردادی برای اجاره کشتی برای مدت زمان معین است که به موجب آن مستأجر دارای مالکیت و کنترل کامل کشتی از جمله حق انتصاب استاد و خدمه کشتی برای مدت زمان طولانی است. اجاره نامه Bareboat charter-cum-demise به معنای منشور قایق bareboat است که در آن مالکیت کشتی در نظر گرفته شده است که پس از یک دوره مشخص به چارتر کننده ای که به او اجاره شده است منتقل شود.

در این لایحه پیشنهاد شده مجوز تجارت عمومی کشتی های هندی علاوه بر امکان ثبت الکترونیکی الکترونیکی و اعطای تشخیص قانونی به موافقت نامه ها ، سوابق و دفترچه های الکترونیکی ، علاوه بر مجوزهای الکترونیکی ، گواهینامه ها و پرداخت ها ، از بین رفته است. این هدف تلاش می کند تا مدیرکل حمل و نقل را برای اقدام علیه شناورهایی که ناامن هستند و تهدیدی برای امنیت زندگی در دریا و محیط زیست محسوب می شوند را توجیه کند و شامل فرایندی برای تجدیدنظر در احکام بازداشت است.

در میان سایر تغییرات ، این ماده شامل مقرراتی است كه اجرای فعال استانداردهای پیشگیری از آلودگی را تشویق می كنند و به دولت مركزی این اختیار را داده است كه بیمه اجباری یا سایر امنیت مالی را برای خسارت آلودگی تعیین كند.

در این بیانیه آمده است: “این لایحه به دنبال فراهم آوردن فرصت های بیشتر برای سرمایه گذاری و ایجاد انگیزه بیشتر برای فضای سرمایه گذاری داخلی متكی به خود در صنعت دریایی است.”

مقررات مربوط به آموزش دریایی ، آموزش ، صدور گواهینامه و استخدام و استقرار دریانوردان و سهولت ثبت نام کشتی ها تحت پرچم هند ، انگیزه ای به کیفیت و کمیت دریانوردان هند می بخشد و در نتیجه فرصت های شغلی دریانوردان هندی را در کشور افزایش می دهد. دولت و بازار بین المللی گفتند.