دامنه دیجیتال ، سبز و فناوری های زیستی و فضا: هند و کانادا مشترک هستند: جایشانکار

دو جانبه هند و کانادا بر اساس بنیان ارزش های مشترک ، رشد روابط بین مردم و مردم ساخته شده است. همه گیری در حال انجام نشان داده است که دو کشور به چه میزان بیشتر برای مشارکت در زمینه های رشد سود متقابل احتیاج دارند.

به همین منظور اتاق فکر Gateway House و مرکز نوآوری در حاکمیت بین المللی (CIGI) مستقر در بمبئی میزبان سومین گفتگوی مسیر 1.5 هند – کانادا بود که تقریبا روز چهارشنبه برگزار شد.

وزیر امور خارجه S. Jaishankar و وزیر همتای کانادایی او François-Philippe Champagne گفتگو را با بحث درباره هند و نقش کانادا در جهانی پس از COVID-19 افتتاح کردند.

جایشانکار گفت ، “هند و کانادا دو جامعه با همگرایی کاملاً قوی هستند و در طول سال ها ، ارتباط اجتماعی عمیق تری ریشه دوانده است. COVID-19 جهان را به روشی متزلزل کرده است که به راحتی تصور نمی شود. در نتیجه ، هر دو کشور باید خود را برای دوره متفاوتی از روابط بین الملل آماده کنند و این مهم برای ارتقا cooperation سطح همکاری هند و کانادا است. ”

“دوران ما در همکاری های اقتصادی یک مکان اصلی را به همکاری های اقتصادی اختصاص می دهد و این از دوره هند و کانادا مستثنی نیست. با این حال ، مناطق مشترک مورد علاقه مشترک شامل دامنه دیجیتال ، سبز و بیوتکنولوژی همراه با همکاری فضایی است. ”

شامپاین گفت: “کانادا و هند سابقه طولانی در همکاری نزدیک و روابط قوی بین مردم دارند.” “از طریق گفتگو ، ما می توانیم فرصت ها و راه حل هایی برای چالش های جهانی فعلی پیدا کنیم. همکاری اخیر ما در طی این بیماری همه گیر بر اعتقاد من دوباره تأکید کرد که ما باید به تعمیق همکاری استراتژیک خود ادامه دهیم. ”

Track 1.5 به هر دو دولت کمک کرده است تا بحث های خود را تشدید کرده و عزم راسخ را برای عملکرد بهتر روابط تعمیق بخشند. منجیت کریپالانی ، مدیر اجرایی و بنیانگذار گیت وی هاوس ، تأکید کرد: “در سال جاری چندین نشست دو جانبه سطح بالا هند و کانادا برگزار شده است و مسیر 1.5 نیز چنین تبادل دیگری است – تغییر چشمگیر نسبت به گذشته”

گفتگو در سال 2018 توسط Gateway House و CIGI با حمایت نخست وزیر نارندرا مودی و نخست وزیر جاستین ترودو آغاز شد. گفتگوی مسیر 1.5-هند-کانادا رهبران اندیشه ورز از اتاقهای فکر ، دولت ، دانشگاه و تجارت از هر دو کشور را گرد هم می آورد تا بر اساس نقاط قوت و نیازهای یکدیگر و نیازهای دوجانبه ، ایده هایی را برای یک تعامل قوی و آینده بین هند و کانادا ارائه دهند. برای جامعه جهانی ، به صورت چند جانبه.

روهینتون پی. مدورا ، رئیس CIGI اظهار داشت: “COVID-19 از بسیاری جهات این مشاركت را تأیید كرده است.” “این به ما یادآوری کرده است که همه ما چقدر به هم پیوسته هستیم ، اما سرعت اتصال به سرعت از بین می رود. کانادا و هند در ایجاد فرآیندهای حاکمیت جهانی مشترک که برای خدمت به ما در قرن بیست و یکم نیاز داریم ، نقشی دارند. ”

گفتگوی Track 1.5 در فوریه 2018 و در جریان سفر نخست وزیر کانادا جاستین ترودو به هند در بمبئی افتتاح شد. اولین جلسه گفتگو در اکتبر 2018 در اتاوا برگزار شد. این جلسه بر همکاری در امنیت سایبری و تغییرات آب و هوایی متمرکز بود. جلسه دوم در نوامبر گذشته در بمبئی برگزار شد تا در مورد تأثیر فناوری بر حاکمیت جهانی ، همکاری های امنیتی و انرژی همراه با تجارت خدمات بحث شود. ویرایش سوم این دو جانبه بر اقتصاد جدید اقتصادی هند و اقیانوس آرام و راه های دوجانبه و چند جانبه برای همکاری دیجیتال بین هند و کانادا متمرکز بود.

“هر دو هند و کانادا در فن آوری ، هند در نرم افزار و خدمات و کانادا در هوش مصنوعی دارای نقاط قوت هستند. همکاری در مورد این علوم قدرتمند ، و همچنین در زمینه حاکمیت آنها ، می تواند به هر دو کشور این امکان را بدهد که در دنیای رقمی سازی ، که در حال حاضر بین چین ، ایالات متحده و اروپا تقسیم شده است ، یک بلوک جهانی با ارزش را رهبری کنند. ” “این جایی است که هند می تواند به عنوان یک قانون گذار جهانی تبدیل شود ، به جای این که تاکنون این قانون را داشته باشد.”

در این بحث نمایندگان هر دو کشور جمع شدند – آجی بیساریا ، کمیساریای عالی هند در کانادا. نادر پاتل ، کمیساریای عالی کانادا در هند ؛ Dan Ciuriak ، همکار ارشد ، CIGI ؛ سانجی آناندارام ، iSpirit؛ Maithili Mavinkurve ، مدیر COO و بنیانگذار ، Sightline Innovation ؛ Cleo Pascal ، همیار Gateway House و همیار همکار ، Chatham House ؛ سفیر راجیو باتیا ، همکار برجسته ، مطالعات سیاست خارجی ، گیت وی هاوس و بلیز فرناندس ، مدیر گیت وی هاوس.