دادگاه عالی اوتارخند دادستان های ولسوالی ها را به دلیل وقوع قانون آزادی دین جلب می کند

دهلی نو: قانون آزادی مذهب اوتاركند ، 2018 – قانونی مهم كه در آن لایحه تبدیل UP Conversion 2020 به تازگی تصویب شده است – – در مورد اجرای آن در توری های برنجی شاهد وقایع زیادی است ، همانطور كه ​​در رپ اخیر توسط دادگاه عالی اوتارخند به دادستان های ایالتی.

دادگاه در یک دستور 21 نوامبر ، اشاره کرد که مشاهده کرده است که بسیاری از پرونده های مربوط به ازدواج / تبدیل مذهب در دوره تعیین شده طبق قانون به دادسراهای منطقه گزارش نشده است.

دادگاه با مشاهده تکرار چنین حوادثی مشاهده کرد: «ما دادستان منطقه ، دهرادون را راهنمایی می کنیم تا تحقیق دقیق در این مورد انجام دهد ، زیرا بسیاری از پرونده های مشابه بارها پیش روی ما قرار گرفته است. هدف ما آگاهی دادن به افراد مربوطه در مورد موارد غیرقانونی و پیامدهای قانونی در این موضوع است ، بنابراین اطلاعات قبلی به رئیس دادگاه مربوطه ، که دستور قانون است ، داده می شود. ”

در ادامه آمده است که “در تمام موارد مشابه ، که پیش روی ما است ، متوجه می شویم که چنین ارعابی تحت بخش (2) بخش 8 قانون آزادی دین در اوتاركند ، 2018 توسط كشیش مربوطه داده نشده است”.

دادگاه در حال رسیدگی به دادخواست دو زوج ادیان بود که خواستار حمایت بودند. دادگاه DH Dehradun را موظف كرد كه در دستور 21 نوامبر در مورد این موضوع تحقیق كند.

طبق بخش (2) بخش 8 قانون آزادی مذهب اوتارخند ، 2018 ، وظیفه کشیش مربوطه است که قبل از هرگونه تغییر مذهب یا ازدواج ، به رئیس دادگاه مربوطه تحریک کند. بخش 8 این قانون مربوط به “اعلامیه قبل از تغییر دین و پیش گزارش در مورد تصفیه Sanskar” است.

در حالی که اوتار پرادش آخرین قانون را در مدل اوتارخند الگوبرداری کرده است ، اما دولت دوم در اجرای قانون با موانعی روبرو است زیرا موارد زیادی به موقع گزارش نمی شوند.

مادان کاوشیک ، وزیر اوتارخاند ، که همچنین سخنگوی دولت ایالت است ، گفت: “اگر در چنین مواردی شکایتی دریافت کنیم ، ما اقداماتی را آغاز می کنیم.”

“ما در حال تحقیق در مورد این موضوع هستیم و انتظار می رود گزارش به زودی گزارش شود. من قبلاً گزارشی را در این باره از پلیس منطقه جستجو کرده ام. »عصر یکشنبه تلفنی از دهاردون ، آشیش سریواستاوا ، به تلفن گفت:

در همین حال ، آشوک کومار ، که روز دوشنبه مسئولیت DGP جدید اوتارخند را بر عهده خواهد گرفت ، گفت که پلیس اوتارخند در حال جمع آوری اطلاعات مربوط به موارد ثبت شده در قانون جدید است.

Garhwal IG Abhinav Kumar گفت که او قبلاً از تمام هفت منطقه منطقه خود خواسته است که ارقام پرونده های ثبت شده در این قانون خاص را جمع آوری و به اشتراک بگذارند. “من در ماه دسامبر جلسه ای از SP ها را فرا خوانده ام كه ​​در آن همه افسران در مورد قانون حساس خواهند شد. در این جلسه همچنین در مورد اجرای صحیح این قانون بحث خواهد شد. ”