دادخواست در دیوان عالی کشور به حکم شاهین برای متفرق کردن کشاورزان آشفته استناد می کند

دهلی نو: دادخواست منافع عمومی در دیوان عالی کشور خواستار پراکندگی کشاورزان معترض به تغییرات اخیر دولت مودی در قوانین مزرعه شده است. در این دادخواست ادعا می شود ، “با توجه به جلوگیری از گسترش همه گیری همه گیر در جامعه ، ضروری است كه اجتماع از بین برود.” به طرز قابل توجهی ، در حکم شاهین باغ نیز گفته شده است که وظیفه دولت است که با معترضین جلوگیری کند تا از ایجاد مزاحمت برای مردم جلوگیری کند.

این ادعا با اشاره به افزایش موارد Covid در دهلی حتی قبل از تحریک کشاورزان ، ادعا کرد: “زندگی افراد مختلف معترض در مرزهای دهلی یک تهدید فوری است زیرا ویروس بسیار مسری است.” علاوه بر این اعتراض مسدود کردن جاده ها برای خدمات فوریت های پزشکی به ویژه کسانی که از خارج می خواستند برای معالجه به دهلی برسند. این دادخواست با استناد به حکم اخیر شاهین باغ مبنی بر این که معترضین مجاز به چمباتمه زدن در جاده های ناراحت کننده برای عموم مردم نیستند. معترضان علی رغم اختصاص یافتن محل ثابت توسط پلیس دهلی ، راه های ارتباطی ورودی از دهلی را از ایالت های مختلف مسدود کرده اند. در این دادخواست ادعا شده است ، افرادی كه تحت تأثیر این اعتراض قرار گرفته اند ، قادر به حذف این معترضان نیستند و همچنین دولت “قادر به حذف تعداد زیادی از معترضان نیست”.

این دادخواست به منظور اعزام / پراکنده فوری تجمع گسترده از مرزهای دهلی به مقام اجرایی دستور می داد. درخواستهای مشابهی در اعتراضات شاهین باغ ارائه شد ، اما در حکم شورای عالی صراحتاً گفته شده که این وظیفه قوه مجریه است که در حکم خود که چندین ماه پس از پراکنده شدن معترضین صادر شده بود ، با معترضین برخورد کند. در این ادعا همچنین گفته شده که تجمع گسترده علیه مشاوران دولت است نه برای برگزاری هر جلسه عمومی با بیش از 50 نفر