خی به ارتش چین دستور می دهد آموزش را در شرایط واقعی جنگ تقویت کنند

رئیس جمهور چین شی جین پینگ روز چهارشنبه به نیروهای مسلح دستور داد آموزش را تحت شرایط واقعی جنگ تقویت کنند و توانایی پیروزی در جنگها را افزایش دهند زیرا حزب کمونیست حاکم برنامه هایی برای ساخت ارتش آزادیبخش خلق (PLA) در حد ارتش ایالات متحده تا سال 2027 تنظیم کرد.

شی پس از تأکید اخیر بر اینکه PLA اگر می خواهد خود را به یک نیروی جنگی مدرن و هم تراز با سایر قدرت های پیشرو تبدیل کند ، باید از فناوری های پیشرفته ای مانند هوش مصنوعی استفاده کند ، گفت: ارتش برای پیروزی در جنگها باید تمرکز خود را روی آموزش بگذارد.

خی ، 67 ساله ، که علاوه بر ریاست حزب کمونیست چین (CPC) و ریاست جمهوری با چشم انداز مادام العمر در قدرت ، همچنین رئیس کمیسیون نظامی مرکزی (CMC) است که به طور کلی فرمانده عالی دو کشور است میلیون نفر نظامی.

خبرگزاری دولتی شینهوا گزارش داد ، شی در سخنرانی در جلسه CMC ، بر اجرای تفکر حزب در مورد تقویت ارتش و همچنین استراتژی نظامی برای دوره جدید تأکید کرد.

وی خواستار استقرار سریعتر سیستم آموزش نظامی نوع جدید و پشتیبانی قوی برای دستیابی به هدف حزب در ایجاد نیروهای مسلح قویتر برای دوره جدید و توسعه نیروهای مسلح به نظامی در سطح جهانی شد.

اظهارات وی بیش از شش ماه در مرز بن بست مرزهای هند و چین بود.

ارتش چین همچنین در حال انعطاف پذیری عضلات خود بر روی تایوان و دریای مورد اختلاف چین جنوبی است.

خی گفت که آموزش نظامی مرکز کار منظم ارتش است زیرا وسیله ای برای نیروها برای ایجاد و بهبود توانایی جنگی است و مستقیم ترین شکل آمادگی نظامی است.

چین امسال بودجه دفاعی حدود 179 میلیارد دلاری را تصویب کرد که پس از هزینه های دفاعی ایالات متحده 732 میلیارد دلار دومین بودجه دفاعی است.

طبق آمار هزینه های نظامی موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم ، هزینه های دفاعی چین در سال 2019 بالغ بر 232 میلیارد دلار بوده است.

کنگره مهم اخیر CPC برنامه های ساخت یک ارتش کاملاً مدرن و هم تراز با ایالات متحده تا سال 2027 را نهایی کرده است.

شی در سخنرانی خود اظهار داشت که تغییرات جدیدی در فضای امنیتی کشور ، وضعیت نبرد نظامی ، اشکال جنگ مدرن در حال وقوع است و آموزش ارتش را وارد مرحله جدیدی می کند.

وی خواستار برنامه ریزی استراتژیک بهتر و طراحی سطح بالا برای تبدیل آموزش نظامی برای تأمین نیازها در نبردهای واقعی شد.

وی خواستار تلاش برای ارتقا توانایی ارتش در عملیات های یکپارچه و مشترک ، افزایش سواد علمی و فناوری افسران و سربازان و استفاده از سلاح های جدید و نقاط قوت جدید در آموزش شد.

شی با تأکید بر تقویت رهبری حزب حاکم بر آموزش نظامی ، تلاش برای انجام آموزشهای واقعی جنگ محور و اصلاح اقدامات تشریفاتی را به خاطر تشریفات و بوروکراسی در آموزش و پرورش خواستار شد.