خرید سرور مجازی ویندوز

سرور مجازی ویندوز در واقع یک سرور مجازی خصوصی با قابلیت نصب یکی از انواع سیستم عامل های ویندوز سرور است.  خرید سرور مجازی ویندوز علاوه بر ثابت ماندن آی پی، که این اطمینان را به شما می دهد حساب هایی از قبیل حساب پی پال شما مسدود نخواهد شد، مزایای دیگری نیز دارد که در این مقاله به آنها پرداخته ایم.

سرور مجازی (VPS) چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که سرور مجازی خصوصی (Virtual Private Server) در واقع سروری اختصاصی است که با استفاده از روش های مجازی سازی به چند سرور مجازی مجزا تقسیم شده است و تمامی این سرورها از منابع سخت افزاری (پردازنده، رم و فضای دیسک) به صورت اشتراکی استفاده می کنند.

از جمله کاربردهای سرورهای مجازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

–         استفاده به عنوان وب سرور برای سایت های با ترافیک بالا

–         استفاده به عنوان ایمیل سرور در ایمیل مارکتینگ با قابلیت ارسال نامحدود  ایمیل در روز

–         استفاده به عنوان سرور برای راه اندازی برنامه ها و اپلیکیشن های خاص با منابع اختصاصی

–         استفاده به عنوان پایگاه داده با ویژگی عدم محدودیت

–         بهبود و بالا بردن عملکرد سایت با میزبانی از بخش های مختلف سایت بر روی ماشین های مجازی کوچکتر

–         و در آخر از سرورهای مجازی می توان برای ترید کردن استفاده نمود که خود مبحث مجزا و مفصلی است.

انواع سرورهای مجازی بر اساس سیستم عامل

 سرورهای مجازی بر اساس سیستم عامل پایه ای که بر روی آنها نصب شده است به سه دسته تقسیم می شوند:

         سرورهای مجازی لینوکس

این نوع سرورها سخت افزارهای قدرتمند تری داشته و بازدهی، سرعت و کیفیت بالاتری نیز دارند. در این نوع سرورها می توان از طریق ریموت کردن و یا SSH به سرور مجازی دسترسی داشت.

         سرورهای مجازی ویندوز

سرورهای مجازی ویندوز، دارای سیستم عامل قدرتمندتر و کاربر پسندتری هستند و با پرداخت هزینه کمتری می توانید منابع سخت افزاری و مجازی سازی قوی تری نیز داشته باشید.

         سرورهای مجازی میکروتیک

پایداری و سرعت در سرورهای مجازی میکروتیک مشخصه بارز آنهاست. در واقع این نوع سرور بر پایه لینوکس است و اغلب به عنوان یک روتر استفاده می شود. 

سرور مجازی ویندوزچیست؟

سرور مجازی ویندوز در واقع یک VPS است که با برنامه های مجازی سازی به یک سرور مجازی با سیستم عامل ویندوز تبدیل شده است. در مقایسه با سرورهای اختصاصی، خرید سرور مجازی ویندوز یک انتخاب مقرون به صرفه بوده که در عین حال موجب ثابت ماندن آی پی می شود.

از جمله کاربردهای سرور مجازی ویندوز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

–         کاربران می توانند از طریق آن به بسیاری از برنامه ها و اپلیکیشن های روز سیستم عامل ویندوز دسترسی داشته باشند.

–         همچنین بر روی تنظیمات ویندوز کنترل بیشتری داشته باشند.

–         از طریق سرور مجازی ویندوز می توان در میزبانی ابری به اطلاعات خود دسترسی داشت.

–         و در آخر، کاربردی که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، دسترسی راحت تر و بهتر به فارکس  است.

به طور کلی، زمانی که از اسکریپت ها و نرم افزارهای تحت زبان ASP استفاده می کنید، یا به پایگاه داده میزبان مرکز مانند MSQL SERVER نیاز دارید، و به بیان ساده به پایگاه داده مایکروسافت نیاز دارید، قطعا خرید سرور مجازی ویندوز، پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

البته این را نیز باید متذکر شویم که برخی از قابلیت های لینوکس در سرور مجازی ویندوز نیز قابل پیاده سازی است. در حال حاضر ویندوز از PHP، Apache و حتی MySQL پشتیبانی می کند.

اما نکته حائز اهمیت در سرور مجازی ویندوز، قابلیت اتصال از راه دور آن است که نسبت به سایر سیستم عامل ها برتری بارزی دارد. قابلیت یکپارچه ریموت دسکتاپ آن تحت پروتکل RDP بوده که یکی از بهترین گزینه های برای دسترسی به سرور و کاربرد رابط کاربری گرافیکی سرور است.

همچنین قابلیت های پیش فرض اشتراک درایوهای محلی ، اشتراک ClipBoard ، پرینتر و … که برای مدیریت سرور در ویندوز وجود دارد، یکی از برتری های آن نسبت به سیستم عامل لینوکس است. 

مزایای خرید سرور مجازی ویندوز

در این قسمت می خواهیم به مزایای خرید سرور مجازی ویندوز بپردازیم. از جمله مزایای این سرور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

·        اولین مزیت و در واقع مهمترین مزیت سرور مجازی ویندوز سرعت بسیار بالای آن است. ممکن است برایتان پیش آمده باشد بخواهید فایل سنگینی را آپلود و یا دانلود نمایید. در چنین مواقعی استفاده از یک سرور مجازی ویندوز می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند. پهنای باند در سرورهای مجازی ویندوز بسیار قدرتمند تر از یک کامپیوتر خانگی بوده و در نتیجه می توانید اینترنت پرسرعت تری داشته باشید.

·        درست است که کار کردن با سرور مجازی ویندوز کاملا مشابه ویندوز لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی تان است اما دسترسی 24 ساعته به سرور مجازی ویندوز، یکی از مزایای این سرور است که شما نمی توانید در کامپیوتر یا لپتاپ خود آن را تجربه نمایید. شما نمی توانید کامپیوتر و یا لپ تاپ خود را تمام مدت روشن نگه دارید، اما یک سرور مجازی ویندوز در تمام ساعات شبانه روز روشن بوده و در دسترس است.

·        اصولا سرورهای مجازی نسبت به سیستم های خانگی (کامپیوتر و لپ تاپ) منابع سخت افزاری مانند پردازنده و حافظه، قوی تری دارند. بنابراین شما در یک سرور مجازی ویندوز می توانید پردازش های سنگین تری را انجام دهید.

·        از آنجایی که توسط سرور مجازی ویندوز می توانید از منابع سرورهای ابری استفاده نمایید، خرید سرور مجازی ویندوز یک انتخاب مقرون به صرفه برای شما خواهد بود. و از آنجایی که تکنولوژی سرورهای ابری بسیار پیشرفته است و امنیت بالاتری نیز دارند، شما در سرور مجازی ویندوز می توانید بیشتری پایداری را تجربه نمایید.

 

و در آخر اگر هدف شما از خرید سرور مجازی کاربردهایی مانند: مدیریت حساب های آنلاین ، اتصال به سرور مجازی PayPal، Freelancer و UpWork است، پیشنهاد ما خرید سرور مجازی ویندوز است.