جو بایدن در حالی که اروپا از موج دوم طغیان می کند ، قول می دهد در روز اول اقدام به ویروس کند

ایالات متحده گزارش کرد که ویروس کرونا ویروس جدید برای سومین روز متوالی ثبت می کند ، زیرا جو بایدن قول داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در کشور آسیب دیده ترین کشور ، علیه “همه گیر” در “روز اول” اقدام کند. عفونت های جهانی از 49 میلیون گذشته گذشته و اروپا در هفته های اخیر با بیش از 300000 مرگ – تقریباً یک چهارم از کل جهانی – به مرکز جدید همه گیری تبدیل شده است.

بیش از 127،000 عفونت جدید در ایالات متحده در روز جمعه ، سومین روز متوالی موارد ثبت شده ، گزارش شده است ، زیرا آرا from انتخابات ریاست جمهوری که به سختی درگیر آن بود هنوز شمارش می شد. هیچ برنده ای اعلام نشده است اما بایدن اواخر جمعه قول داد که در صورت پیروزی هیچ وقت را در پرداختن به بیماری همه گیر از دست نخواهد داد. دموکرات گفت: “من می خواهم که همه و همه بدانند که روز اول ما قصد داریم برنامه خود را برای کنترل این ویروس عملی کنیم.”

ارقام آلودگی در حالی است که رئیس جمهور دونالد ترامپ ، که در یک دوره Covid-19 در اکتبر جان سالم به در برد و به دلیل مدیریت بحران مورد انتقادات گسترده قرار گرفت ، رقیب دموکرات خود را در شمارش آرا در حال انجام عقب است. پرونده های ایالات متحده به سرعت به 10 میلیون نفر می رسد ، با بیش از 236000 مرگ

ترامپ با اشاره به تأثیر آنها در اقتصاد ، مخالف سرسخت اقدامات قفل شده است و بارها بر سر سیاست ویروس کرونا با کارشناسان دولت خودش درگیر شده است. برخلاف بایدن ، ترامپ قبل از رای گیری در 3 نوامبر تجمعات گسترده ای را در کارزار انتخاباتی برگزار کرد و اصرار داشت که ایالات متحده علی رغم افزایش موج ، ویروس را “گرد می کند”.

رسانه های آمریکایی اواخر جمعه اعلام کردند ، چندین نفر از اعضای ارشد دولت وی در هفته های اخیر به ویروس مبتلا شده اند ، رئیس دفتر ترامپ ، مارک میدوز ، آخرین آزمایش مثبت است. همه گیری به عنوان یکی از عوامل تاخیر در نتایج انتخابات ایالات متحده ذکر شده است ، مقامات ایالتی با میلیون ها برگ رای گیری از طریق شهروندان که مایل نیستند با رای گیری حضوری خطر ابتلا به عفونت را نداشته باشند ، توطئه کردند.

“بی اعتمادی بیشتر” در سراسر اقیانوس اطلس ، یونان آخرین ملت اروپایی شد که روز شنبه قفل شد و این قاره از موج ویروس کرونا ویروس دوم و بی امان خود را لرزاند.

طبق این اقدامات ، که از ساعت 6 صبح (04:00 به وقت گرینویچ) لازم الاجرا شد ، یونانی ها فقط در صورت درخواست رسمی از طریق تلفن همراه و سپس دریافت مجوز ، می توانند خانه خود را ترک کنند. فقط “مغازه های ضروری” از جمله سوپرمارکت ها و داروخانه ها می توانند باز بمانند. این اقدامات به دنبال اعمال محدودیت در ایتالیا ، فرانسه ، ایرلند و انگلیس انجام شد ، در حالی که سوئیس نیز به شدت تحت تأثیر ویروس قرار گرفته است.

لهستان شنبه نیز اقدامات جدیدی را اعمال خواهد کرد ، بسیاری از فروشگاه ها را در مراکز خرید تعطیل می کند ، به استثنای برخی موارد مانند فروشگاه های مواد غذایی ، داروخانه ها و آرایشگاه ها. دولت همچنین سینماها ، تئاترها ، گالری ها و سایر م institutionsسسات فرهنگی را می بندد و هتل ها را فقط برای مسافران تجاری در دسترس قرار می دهد.

دولت ها همچنین در حال آزمایش آزمایش های گسترده به عنوان راهی برای جلوگیری از همه گیری هستند. در انگلیس ، لیورپول روز جمعه اولین برنامه آزمایش ویروس کرونا در سراسر کشور را آغاز کرد. بر اساس یک طرح آزمایشی ، که در صورت موفقیت در سراسر کشور می تواند انجام شود ، به همه 500000 نفر از ساکنان آزمایش های تکراری ، حتی اگر بدون علامت باشد ، ارائه می شود.

با خستگی روز افزون جمعیت از قفل شدن ، اعتراضات در برخی کشورها آغاز شده است. در هفته های اخیر تظاهرکنندگان و پلیس در مناطقی از ایتالیا و جمهوری چک درگیر شده اند. جورجیو گوری ، شهردار برگامو – مرکز بحران ویروس کرونا ویروس ایتالیا در اوایل سال جاری گفت: “پس از اعتراض مردم در خارج از خانه او ،” خستگی و بی اعتمادی بیشتری نسبت به اولین قفل وجود دارد. ”

قبل از قفل شدن در یونان ، حتی اگر آرایشگاه ها و سالن های لباس برای دو روز دیگر مجاز به باز شدن باشند ، مردم برای گرفتن مدل موی خود عجله کردند. آرایشگر آتن Apostolos Gelbas گفت که او در تلاش برای یافتن زمان خدمت به همه مشتریان خود است: “به نظر می رسد این یکی از اصلی ترین چیزهایی بود که مردم در اولین قفل قفل از دست دادند.”