جو بایدن برای اولین جلسه توجیهی روزانه ریاست جمهوری

جو بایدن اولین جلسه توجیهی طبقه بندی شده خود را به عنوان رئیس جمهور منتخب دریافت می کند و هفته آینده تیم اقتصادی خود را اعلام می کند.

جن پسکی ، مشاور انتقال بایدن می گوید که بایدن روز دوشنبه اولین جلسه توجیهی روزانه خود را در زمینه ریاست جمهوری دریافت خواهد کرد ، این جلسه توجیهی منظم درباره حساس ترین اطلاعات ارائه شده به مقامات عالی رتبه آمریکایی است.

به دلیل امتناع اداره خدمات عمومی برای اطمینان از پیروزی بایدن در انتخابات ، در حالی که چالش های قانونی مبارزات انتخاباتی ترامپ علیه رای گیری ادامه داشت ، بایدن از جلسات توجیهی اطلاعاتی و اعضای تیم وی از تماس با همتایان خود در دولت ترامپ جلوگیری شده بود. این اطمینان روز دوشنبه صورت گرفت و سد معبرها را برای همکاری برداشت.

کیت بدینگ فیلد ، مشاور انتقال می گوید که تیم بایدن جلسه توجیهی با دولت ترامپ در مورد توزیع واکسن ، آزمایش و زنجیره تامین تجهیزات محافظت شخصی را آغاز می کند.

بدینگ فیلد می گوید این تیم با مقامات FBI و وزارت دادگستری در مورد هماهنگی بررسی سریع سوابق کارمندان ارشد کاخ سفید بایدن و نامزدهای هیئت دولت که او روز سه شنبه اعلام کرد در تماس بوده اند.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، یک برنامه شکرگذاری به ملت پیشنهاد می کند ، و انتظار می رود که وی در ایام تعطیلات بر فداکاری های مشترک تمرکز کرده و ابراز اطمینان کند که آمریکایی ها با هم از ویروس کرونا عبور می کنند.

رودی جولیانی ، وکیل شخصی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، برای ادامه مبارزه خود برای لغو نتایج انتخابات و تأمین ترامپ برای دوره دوم ، به گتیسبورگ پنسیلوانیا می رود.

پنسیلوانیا پیش از این نتایج خود را تأیید کرده و 20 انتخاب کننده خود را به جو بایدن دموکرات ، که برنده انتخابات 3 نوامبر اعلام شد ، اعطا کرده است.

جولیانی در حالی که رئیس جمهور جمهوری خواه تلاش می کند تا پایگاه حامیان خود را حفظ کند و گزینه های خود را برای فرصت های پس از ریاست جمهوری باز نگه دارد ، چالش های قانونی را برای رای گیری در پنسیلوانیا و سایر ایالت ها پیش می برد.

جولیانی در مصاحبه روز چهارشنبه خود با ایستگاه رادیویی نیویورک AM 970 ادعا کرد که رأی های غیرقانونی مخصوصاً در فیلادلفیا صادر شده است که می خواهد رد صلاحیت شود. اما ائتلاف گسترده ای از مقامات عالی دولت و صنعت می گوید که انتخابات 3 نوامبر “امن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا” بود.

روز شنبه در پنسیلوانیا ، یک قاضی محافظه کار جمهوری خواه بزرگترین تلاش قانونی مبارزات انتخاباتی ترامپ در این ایالت را با صدور حکمی سخت گیرانه زیر سال برد که چرا وی قرار است حق رای دادن به 7 میلیون رای دهنده را بدون هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود و در بهترین حالت یک استدلال حقوقی نادرست از حق رای خارج کند.

شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین ، جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده را تبریک گفته و در میان درگیری ها بر سر تجارت ، فناوری و امنیت برای “همکاری برنده” ابراز امیدواری کرده است.

چین روز چهارشنبه یکی از آخرین دولت های بزرگ بود که بایدن را تبریک گفت. هیچ توضیحی در مورد تأخیر وجود ندارد ، اما برخی از مفسران معتقدند که ممکن است پکن بخواهد از تیره شدن روابط با رئیس جمهور دونالد ترامپ ، که قبول نکرده است ، جلوگیری کند.

در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی شینهوا انجام شده است ، آمده است که شی به بایدن گفت “روابط سالم و پایدار” “انتظار مشترک جامعه جهانی” است.

در این بیانیه آمده است: “ما امیدواریم كه دو طرف روحیه عدم تعارض و عدم تقابل ، احترام متقابل و همکاری برنده را حفظ كنند ، بر همكاری ، كنترل اختلافات و توسعه سالم و پایدار روابط چین و ایالات متحده متمركز شوند. ”