جو بایدن برای اولین بار در کابینه روز سه شنبه رونمایی می کند

واشنگتن: جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده اولین انتصابات خود در کابینه را در روز سه شنبه اعلام می کند و در حال برنامه ریزی برای یک مراسم تحلیف کوچک تر به دلیل همه گیری ویروس کرونا است ، معاونان روز یکشنبه گفتند ، زیرا او بنیان دولت جدید خود را با وجود رئیس جمهور دونالد ایجاد می کند امتناع ترامپ از قبول نتیجه.

از آنجایی که بایدن ، یک دموکرات ، برنده انتخابات 3 نوامبر دو هفته پیش اعلام شد ، رئیس جمهور جمهوری خواه طرح های قضایی گسترده ای را آغاز کرده و برای جلوگیری از تصدیق آرا cert مقامات ایالتی ، با یک فشار قانونی جدی دیگر ، یک کمپین فشار برپا کرده است. شنبه در پنسیلوانیا.

رون کلین ، گزینه بایدن به عنوان رئیس ستاد کاخ سفید ، بار دیگر اصرار داشت که دولت ترامپ – به ویژه یک آژانس فدرال به نام اداره خدمات عمومی (GSA) – پیروزی بایدن را برای گشودن منابع برای روند انتقال به رسمیت بشناسد.

کلاین با اشاره به امیلی مورفی رئیس GSA افزود: “من امیدوارم که مدیر GSA وظیفه خود را انجام دهد.”

بایدن از 20 ژانویه آغاز به کار می کند.

کلین به برنامه “این هفته” ABC گفت: “تعداد بی سابقه ای از آمریکایی ها ریاست جمهوری ترامپ را رد کردند و از آن زمان دونالد ترامپ دموکراسی را رد می کند.”

بایدن که در ایالت زادگاه خود دلاور کار می کند ، مجموعه ای از انتخاب ها را برای پست های کاخ سفید اعلام کرده است. کلاین گفت که “این سه شنبه می خواهید اولین انتخاب کابینه را ببینید” ، اما از افشای گزینه ها یا پست هایی که باید پر شود ، خودداری کرد.

بایدن روز پنجشنبه گفت که منشی خزانه داری را انتخاب کرده است. از نامزدهای لیست کوتاه بایدن می توان به رئیس سابق فدرال رزرو ، جانت یلن ، فرماندار فعلی فدرال رزرو ، لائل برینارد ، سارا بلوم راسکین ، فرماندار سابق فدرال و رافائل بوستیک ، رئیس بانک مرکزی فدرال آتلانتا اشاره کرد.

هم پیمانان بایدن همچنین اظهار داشتند که وی می تواند انتخاب خود را به عنوان وزیر امور خارجه به محض این هفته اعلام کند ، در حالی که سوزان رایس ، مشاور سابق امنیت ملی و آنتونی بلینکن ، دیپلمات باسابقه در میان نامزدها دیده می شوند.

کلین گفت: “نسخه های کوچک شده ای از سنت های موجود” برای مراسم تحلیف بایدن وجود دارد. مراسم تحلیف و رویدادهای مربوطه معمولاً جمعیت زیادی را به واشنگتن می کشاند. در میان بیماری همه گیر که منجر به کشته شدن حدود 256000 آمریکایی شده است ، موارد و مرگ COVID-19 در بسیاری از مناطق کشور در حال افزایش است.

کلاین گفت: “ما می دانیم که مردم می خواهند جشن بگیرند. در اینجا چیزی برای جشن گرفتن وجود دارد.” “ما فقط می خواهیم سعی کنیم راهی برای انجام آن با حداکثر ایمنی ممکن پیدا کنیم.”

منتقدان ترامپ ، از جمله دموکرات ها و برخی از جمهوری خواهان ، وی را متهم به تلاش برای تضعیف ایمان به سیستم انتخاباتی آمریکا و مشروعیت بخشیدن به پیروزی بایدن با تبلیغ ادعاهای دروغ در مورد تقلب گسترده رای دهندگان کرده اند.

ترامپ صبح روز یکشنبه در حالی که روایت بی اساس خود از کلاهبرداری رای دهندگان را قبل از بازی گلف در ویرجینیا برای دومین روز متوالی تحت فشار قرار می داد ، نوشت: “با جمهوریخواهان سخت مبارزه کنید”.

تلاش ها برای خنثی کردن صدور گواهینامه آرا vote تاکنون در دادگاه های پنسیلوانیا ، جورجیا ، میشیگان و آریزونا ناکام مانده است. قاضی منطقه ای ایالات متحده ، متیو بران ، در رد دادخواست پنسیلوانیا در روز شنبه ، استدلال های تیم ترامپ مبنی بر ادعای کلاهبرداری در رأی دهندگان را با استفاده از استدلال های حقوقی شایسته و اتهامات احتمالی “هیولای فرانکشتاین” مقایسه کرد

ستاد انتخاباتی ترامپ روز یکشنبه گفت که در حال تجدید نظر خواهی در مورد تصمیم بران در دادگاه تجدیدنظر مدار سوم ایالات متحده است. انتظار می رود پنسیلوانیا نتایج انتخابات خود را روز دوشنبه تأیید کند.

ستاد انتخاباتی ترامپ همچنین دادخواست بازشماری مجدد در جورجیا را ارائه داده است. یک بازشماری پر تلاش قبلی پیروزی بایدن را با اختلاف بیش از 12000 رأی در ایالت جنوبی ، سنگر طولانی مدت جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ، تأیید کرد.

“تعارض ملی”

برخی از هموطنان جمهوری خواه ترامپ در کنگره اکنون در حال شکستن صفوف هستند ، اگرچه بسیاری از آنها ، از جمله قدیمی ترین افراد ، این کار را نکرده اند.

کریس کریستی ، فرماندار سابق نیوجرسی ، که به عنوان مشاور ترامپ خدمت کرده است ، تیم حقوقی رئیس جمهور را “خجالت ملی” خواند.

کریستی به “این هفته” از ABC گفت: “آنها ادعای کلاهبرداری در خارج از دادگاه را دارند ، اما وقتی وارد اتاق می شوند ، آنها تقلب را ادعا نمی کنند و بحث درباره کلاهبرداری را نمی کنند” ، کریستی به “این هفته” از ABC گفت: ارائه شواهد ، این بدان معنی است که شواهد وجود ندارد. ”

لاری هوگان ، فرماندار جمهوری خواه مریلند در گفتگو با برنامه “وضعیت اتحادیه” در CNN ، با انتقاد از امتناع بسیاری از اعضای حزب خود در پذیرفتن شکست ترامپ ، گفت: “ما شروع به شبیه شدن به یک جمهوری موزی می کنیم.” “صادقانه بگویم من خجالت می کشم از اینکه افراد بیشتری در حزب صحبت نمی کنند.”

کوین کرامر ، سناتور جمهوری خواه ، به برنامه “ملاقات با مطبوعات” NBC گفت که آغاز روند انتقال ریاست جمهوری به تأخیر افتاده است ، هرچند او از شناخت پیروزی بایدن خودداری کرد.

کلاین در مورد رهبران جمهوری خواه گفت: “امیدوارم که آنها واقعیت را بپذیرند.”

منتقدان گفته اند كه امتناع ترامپ از تسهیل انتقال منظم پیامدهای جدی برای امنیت ملی و مبارزه با COVID-19 به همراه دارد.

کلین گفت که بایدن از جلسات جاسوسی اطلاعاتی که حق وی را دارد ، بررسی سوابق FBI در مورد نامزدهای احتمالی کابینه و دسترسی به مقامات آژانس برای کمک به توسعه برنامه ها از جمله جلوگیری از تأخیر در انتشار واکسن COVID-19 ، محروم است.

جن پساکی ، مشاور ارشد تیم انتقالی بایدن ، در برنامه “دولت اتحادیه” CNN گفت که اقدامات قانونی برای اجبار GSA به رسمیت شناختن بایدن “ترجیح ما نیست”.

بایدن در سراسر کشور 6 میلیون رای بیشتر از ترامپ به دست آورد و از همه مهمتر ، در سیستم کالج انتخاباتی ایالت به ایالت که پیروز انتخابات را تعیین می کند ، 306-232 رای کسب کرد.