جوایز ET: داستان موفقیت Covid هند ریشه در اخلاق خدمات و همبستگی دارد: مانسوخ مانداویا

منسوخ منداویا، وزیر بهداشت و رفاه خانواده اتحادیه گفت که داستان موفقیت کووید هند ریشه در روحیه خدمات و همبستگی این کشور دارد.

وزیر در هنگام سخنرانی در مراسم ET Awards برای تعالی شرکتی گفت: “تحت هدایت نخست وزیر نارندرا مودی، دانشمندان، پزشکان، پرستاران، کارکنان پیراپزشکی، کارکنان بهداشتی و پرسنل پلیس، همه با هم کار کردند.” مانداویا، که جایزه بهترین اصلاح‌کننده کسب و کار سال ET را دریافت کرد، گفت که این جایزه را به «جنگجویان کرونا» هند تقدیم می‌کند.

زمانی که در کشور قرنطینه شد، مودیجی به عنوان ابراز حمایت (از رزمندگان کرونا)، از شهروندان خواست کف بزنند، نیروهای مسلح پرچم ملی و بنرهایی را برای ابراز همبستگی (با آنها) به نمایش گذاشتند. منداویه در سخنرانی خود به زبان هندی گفت که این تلاش ها روحیه و شجاعت رزمندگان کووید ما را تقویت کرد.

منداویا که مسئولیت مواد شیمیایی و کودهای شیمیایی را نیز بر عهده دارد، گفت که هند 2.2 میلیارد دوز واکسن کووید را تجویز کرده است که این کشور را به بزرگترین واکسن کووید در جهان تبدیل کرده است. او گفت که روزانه 10 میلیون دوز به مدت حداقل 11 روز در طول همه گیری همه گیر تجویز می شود. ماندویه گفت: هرگز روزی نبود که فرد مجبور شود بدون واکسن به دلیل کمبود واکسن یا واکسن یا سرنگ یا سوزن برگردد.

وزیر گفت: از دیرباز، مراقبت های بهداشتی در هند از منظر خدمات و نه تجارت دیده می شود، و افزود که نخست وزیر مودی به ایده “واسودایوا کوتومباکام” یا یک زمین، یک خانواده اعتقاد دارد.

مانداویا به صنعت داروسازی هند به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در طول همه‌گیری، حتی در حالی که داروهای ضروری را به جهان عرضه می‌کند، تبریک گفت.

زمانی که بحران کووید در جریان بود، برخی کشورها واکسن‌ها را ساخته بودند و در حال ذخیره‌سازی آن‌ها بودند. در آن زمان، نخست‌وزیر مودی، همراه با انجام الزامات هند، به 140 کشور تحت ابتکار «واکسن مایتری» اجازه داد واکسن تهیه شود. منداویه گفت این سانسکار ماست.

زمانی که قرنطینه در کشور برقرار بود، یک روز مودیجی از ما پرسید: وضعیت در دسترس بودن دارو چگونه است؟ من به نخست وزیر گفتم که صنعت ما توانایی پاسخگویی به نیازهای کشور را دارد. مودیجی سپس گفت: “ما باید الزامات خود را انجام دهیم، اما در مقابل جهان نیز مسئولیت داریم.”