توییتر تیک زده است، پس از از دست دادن علائم آبی قدیمی، به سایت ضربه بزنید

از آنجایی که سایت میکروبلاگینگ توییتر میلیون‌ها تیک آبی را از پنجشنبه شب حذف کرد، برندها و افراد مشهور به هم پیوستند تا توییت‌ها، میم‌ها و نظرات خود را در مورد حرکت چشمگیر ایلان ماسک، مدیر اجرایی خود، پست کنند.

پلتفرم تحویل غذا، سویگی دو عکس از غذاها را در توییتی منتشر کرد که آنها را “با و بدون تیک آبی” مقایسه کرد، در حالی که شرکت تجارت سریع دانزو در توییتی برخی از خطوط فیلم معروف شاهرخ خان را با تحویل‌ها مرتبط کرد.

ویجی شکار شارما، مدیر اجرایی شرکت پرداخت دیجیتال Paytm، در توییتی نوشت که امتیاز دیجی یاترا دولت هند بسیار ارزشمندتر از #TwitterBlue در هند است.

ماسک در 11 آوریل اعلام کرده بود که کاربران توییتر از 20 آوریل تیک آبی قدیمی را از دست خواهند داد. شاهرخ خان، ساچین تندولکار، آمیتاب باچان، ویرات کوهلی، دیپیکا پادوکن، بیل گیتس و هیلاری کلینتون از جمله افرادی بودند که تیک آبی آنها حذف شده است. توسط توییتر

آمیتاب باچان، هنرپیشه، در یک توییت خنده دار به زبان هندی، تیک آبی خود را درخواست کرد و اظهار داشت که هزینه تیک آبی را پرداخت کرده است. او در توئیتی درباره اینکه اکنون چه کارهای دیگری می تواند انجام دهد تا تیک تایید شده را پس بگیرد، نوشت. ستاره به زبان هندی در توییتی نوشت: “برگشت برادر، تا مردم بدانند که من آمیتاب باچان واقعی هستم… من اینجا هستم با دستان روی هم. حالا، آیا من هم زانوهایم را جمع کنم؟”

ساچین تندولکار، بازیکن کریکت نیز به این شوخی پیوست. به عنوان بخشی از جلسه “از من هر چیزی بپرس”، یکی از طرفداران ساچین تندولکار پرسید: “حالا که تیک آبی را ندارید، چگونه می توانیم مطمئن باشیم که ساچین تندولکار واقعی شما هستید؟” که استاد بلستر پاسخ داد. با سلفی از خودش و زیرنویس: «از الان، این تایید تیک آبی من است!

روز پنجشنبه، توییتر تمام تیک‌های آبی تایید شده قدیمی را حذف کرد. کاربران توییتر که هنوز علامت‌های آبی تأیید شده را دارند، اشتراک ماهیانه ۶۵۰ تا ۷۰۰ روپیه برای Twitter Blue پرداخت کرده‌اند. خوشبو ساندار، بازیگر و سیاستمدار، در توییتر آمد و از پلتفرم رسانه اجتماعی سوال کرد که چرا اشتراک او با وجود پرداخت هزینه لغو شده است. کارشناسان صنعت گفتند که این واکنش ها، هرچند به صورت طنز، نشان می دهد که برندها و کاربران خواهان بازگرداندن اعتبار تیک آبی هستند. آنوشا شتی، رئیس و مدیر عامل گروه تبلیغاتی گری گروپ هند، گفت: “مم ها راهی هستند که جوانان هندی صحبت می کنند و احساسات را منتشر می کنند. در حالی که هر میم لبخندی به همراه دارد، اهمیت بازگرداندن کنه آبی را تقویت می کند.”

میلیاردر ماسک در مجموعه ای از پست ها درباره تیک آبی صحبت کرده بود و مدعی شده بود که رهبری قبلی توییتر در راستی آزمایی حساب ها تعصب داشته و تیک آبی دو دسته از کاربران توییتر را ایجاد کرده است.

توییتر از طرق مختلف سعی در افزایش درآمد و سودآوری خود دارد که یکی از آنها کسب درآمد از تیک آبی است.

شرکت تحقیقاتی Standard Media Index (SMI) اعلام کرد که هزینه‌های تبلیغات در پلتفرم اجتماعی در ماه دسامبر 71 درصد کاهش یافته است و این کاهش را به تبلیغ‌کنندگان برتر نسبت می‌دهد که بلافاصله پس از خرید ماسک، هزینه‌های خود را در توییتر کاهش دادند.

ویر داس، کمدین، این پیشرفت را روشن کرد و در توییتی نوشت: “در مورد این چطور؟ اگر از آنچه من می گویم خوشت می آید… این من واقعی هستم. اگر عصبانی / آزرده خاطر شده ای / به دنبال اقدام هستید / می خواهید به شکایت کنید. نوعی بابای استعاری…..این حساب متعلق به یک جعل هویت تایید نشده است.