تولیدکنندگان دارو یک میلیارد دلار کانادا برای اسقاط برخی از قوانین قیمت معلق ارائه می دهند

تورنتو: صنعت داروسازی با توجه به اسناد صنعت بررسی شده توسط این صنعت ، آخرین پیشنهاد یک میلیارد دلاری (761 میلیون دلاری) را به دولت کانادا ارائه داده است به این امید که بتواند بخشهایی از سرکوب قیمت دارو را اجرایی کند. رویترز

بر اساس برآورد صنعت ، مقررات باقیمانده هنوز درآمد تولیدکنندگان دارو را حداقل 19.8 میلیارد دلار کانادا (15.1 میلیارد دلار) در طی 10 سال کاهش می دهد.

اگر اصلاحات پرهزینه دیگر متوقف شود ، صنعت مایل است در همین مدت 1 میلیارد دلار کانادا برای تقویت تولید محلی و تجاری سازی و برنامه های جدید برای بهبود دسترسی به داروها برای بیماری های نادر هزینه کند.

دولت استدلال کرده است که قیمت داروی ثبت اختراع کانادا بسیار بالا است و فقط ایالات متحده و سوئیس را به دنبال خود دارد و سایر کشورها با قیمت پایین از دسترسی مشابه به داروهای تجویز شده برخوردار هستند.

داروهای نوآورانه کانادا (IMC) ، گروه لابی این صنعت در کانادا ، در 16 اکتبر با وزیر بهداشت پتی هاجدو ملاقات کرد و هفته بعد یک پیشنهاد کتبی ارائه داد ، اما هنوز چیزی در مورد آن پاسخ نداده است.

فرالیک در مصاحبه ای گفت: “ما با گزینه های قابل توجهی روبرو شده ایم كه دولت باید آنها را مورد بررسی قرار دهد و به نظر نمی رسد كه این علاقه وجود داشته باشد.” “ما احساس کردیم که وقت آن رسیده است که به کانادایی ها اطلاع دهیم که دولت در واقع از بین می رود.”

در بیانیه ای ، دفتر وزیر بهداشت گفت که دولت همیشه پیشنهادها را “در مورد روش های مختلف برای دستیابی به اهداف دولت” بررسی خواهد كرد ، اما همچنین اشاره كرد كه “در حال حاضر هیچ اصلاحیه ای در آیین نامه ها در دست تدوین نیست”.

در بیانیه آمده است: “موقعیت دولت کانادا بدون تغییر است – کانادا بالاترین قیمت داروی ثبت اختراع در جهان را دارد و این گرانی ها بر توانایی بیماران برای دسترسی به داروهای جدید تأثیر منفی می گذارد.”

رویترز در فوریه 2019 گزارش داد که این صنعت پیشنهاد داده است که طی 10 سال 8.6 میلیارد دلار کانادا درآمد خود را صرف کند تا از طرح اصلاح قیمت خود صرف نظر کند.

این صنعت از آن زمان در بخشی از این برنامه عقب نشینی کرده است ، که در مقایسه کشورهایی که هیئت بررسی قیمت داروهای ثبت اختراع کانادا (PMPRB) از کانادا برای تعیین حداکثر قیمت ها استفاده می کند ، تغییر خواهد کرد. PMPRB ایالات متحده و سوئیس را از مقایسه خود حذف می کند و کشورهایی را با قیمت پایین تر اضافه می کند.

اما این مقررات همچنین PMPRB را قادر می سازد که مقرون به صرفه بودن داروهای جدید و تأثیر بالقوه آنها بر بودجه دولت را در نظر بگیرد ، رویکردی که صنعت سالها با آن مبارزه کرده است.

تولیدکنندگان دارو و برخی از گروه های بیمار استدلال می کنند که کاهش قیمت و عدم اطمینان در رابطه با تجزیه و تحلیل پیچیده هزینه و فایده ای که برای برخی از داروهای جدید مورد نیاز خواهد بود ، باعث می شود شرکت های دارویی احتمالاً داروهای جدید را در بازار نسبتاً کوچک کانادا راه اندازی کنند.

در حالی که فروش کانادایی برای اکثر داروخانه داران جهانی مهم نیست ، مقررات جدید می تواند الهام بخش اصلاحات مشابه در سایر کشورها باشد یا مستقیماً بر قیمت های خارجی تأثیر بگذارد. بسیاری از کشورها قیمت دارو را تا حدی بر اساس قیمت سایر کشورها تعیین می کنند ، بنابراین کاهش قیمت می تواند در سراسر جهان موج بزند.

ایالات متحده ، بزرگترین بازار داروهای تجویزی در جهان ، با قیمت گذاری نشده دارو ، یک استثنا exception قابل توجه است.

این می تواند تغییر کند. دولت ترامپ طرحی را ارائه داده بود كه در سایر كشورها قیمت ها را در نظر می گرفت ، هرچند هیچ چیز به نتیجه نرسیده است. پلت فرم رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن به همین ترتیب وعده یک هیئت بررسی جدید را می دهد که مبالغ پرداختی توسط برنامه بهداشتی مدیکر دولت را تا حدی بر اساس قیمت در سایر کشورها قرار می دهد.

IMC جزئیات زیادی در مورد چگونگی عملکرد یک برنامه بیماری نادر ارائه نداد ، اما گفت که این می تواند “دسترسی و پایداری” را بهبود بخشد. داروها برای بیماری های نادر بسیار گران هستند.

در برخی دیگر از کشورها ، مانند اسکاتلند ، با برنامه های خاص مذاکره شده ، داروهای گران قیمت بیماری های نادر با تخفیف یا با هزینه های محدود به بازار عرضه می شود و به تولیدکنندگان دارو فرصت بیشتری می دهد تا ارزش خود را ثابت کنند.