تماس دهلی چالو: گروه بسیاری از کشاورزان که به تحصن در راه هستند به سمت سرمایه های ملی حرکت می کنند

لکنو: در میان فراخوان “دهلی چالو” در اعتراض به سه قانون مزرعه مرکزی ، کشاورزان اوتار پرادش روز جمعه هنگام عزیمت به پایتخت ملی در بسیاری از نقاط ایالت از جمله لکانو تظاهرات کردند.

از دیگر مکانهای اعتراض کشاورزان ، مسدود کردن راه ها و ایجاد اختلال در تجارت ، از جمله مظفرناگار ، میروت ، باغپات ، غازی آباد و گوتام بود ناگار در غرب UP و جانسی و جلالون در منطقه بوندلخند بود.

جاده های کلیدی متأثر از این هیاهو شامل بزرگراه ملی دهلی-دهرادون بود که علاوه بر جاده Jhansi-Mirzapur و Meerut-Karnal ، تمام مسیر آن از Hardwar تا دهلی بسته شد.

در Lucknow ، کشاورزان تظاهراتی در Naubasta Kala زیر منطقه ایستگاه پلیس Chinhat برگزار کردند ، در حالی که صدها نفر از آنها متعلق به Meerut ، Muzaffarnagar ، Bagpat و Gautam Bud Nagar در غرب UP به بزرگراه پیرامونی شرقی در Noida Greater در راه خود به دهلی رسیدند.

هنگامی که این گروه پس از توقف کوتاه مدت در آنجا از شاهراه به دهلی می رفت ، بسیاری از گروههای دیگر اتحادیه بهاراتیا کیسان قصد خود را برای رسیدن به پایتخت ملی در روز شنبه از مناطق مختلف غرب غربی ابراز داشتند.

آنها شامل رئیس لباس و سخنگوی ملی ، نارش تكائیت ، معاون رئيس واحد UP ، راجبیر سینگ ، دبیر UP آن ، Harendra Nehra و رئیس منطقه Ghaziabad Bijendra Singh بودند.

در لکنو ، هارنام سینگ ورما ، نایب رئیس واحد UP اتحادیه بهاراتیا کیسان ، صبح جمعه اعتراض در Naubasta Kala را رهبری کرد.

ورما گفت که در این اعتراض 77 کشاورز دستگیر شدند.

با این حال پلیس گفت برخی از کشاورزان فقط برای مدت کوتاهی بازداشت شدند.

ورما گفت: “تحریک ما متوقف نخواهد شد. کشاورزان با ماشین های تراکتور از Lucknow به دهلی می روند.”

ناوین آرورا ، کمیسر مشترک پلیس گفت ، کشاورزان در پنج مکان در لکنو از جمله Ahimamau ، Chinhat و Mohanlalganj اعتراض کردند.

آرورا افزود: “تعداد كل كشاورزان تحريك كننده حدود 250 نفر بود و هيچ يك از آنها دستگير نشدند.”

پرشانت كومار ADG (قانون و نظم) گفت كه پرسنل پلیس برای اطمینان از عدم تأثیر قانون و نظم در این ایالت به دلیل تماس “دهلی چالو” مستقر شده اند.

وی افزود: “هیچ تأثیری” در اعتراض کشاورزان در لاکنو نبود.

در اعتراض به قوانین مزرعه مرکز و اقدام پلیس در مورد تحریک کشاورزان ، فعالان BKU بزرگراه ملی دهلی-دهرادون را در بسیاری از نقاط ، از جمله ناولا کوتی در مظفرنگر ، Duhai در Meerut و Modi Nagar در غازی آباد ، علاوه بر بسیاری از مکانهای دیگر در باغپات مسدود کردند. ناحیه.

به دلیل استقرار شدید پلیس ، وضعیت همچنان تحت کنترل بود زیرا از زمان تصمیم BKU برای پیوستن به اعتراض ، ماشین آلات اداری در حالت آماده باش بودند.

در باغپات ، فعالان BKU با استفاده از تراکتور از تردد در بزرگراه سونیپات جلوگیری کرده و شعارهایی علیه قوانین جدید مزرعه برافراشتند.

پس از آن مسیرهای ترافیکی در منطقه منحرف شد ، BKU فراخوانی را برای راهپیمایی در بزرگراههای ملی این ایالت فراخوانده بود.

ابیشک سینگ ، ناظر پلیس باغپات گفت ، برای حفظ وضعیت نظم و قانون ، دادرسان و پلیس به شدت در منطقه نیوادا ، هم مرز با هاریانا مستقر شده اند.

وی افزود که به رهبران کشاورزان محلی نیز در این زمینه مراجعه شده است.

در جانسی ، کشاورزان در مورانی پور و موته ها اعتراض کردند و در آنجا دولت را متهم کردند که علیه منافع آنها کار می کند.

کاملش لامباردار ، رئیس بخش جهانی BKU ، گفت که آنها یک تفاهم نامه را به افسر توسعه بلوک تحویل دادند. وی افزود ، این تفاهم نامه خطاب به نخست وزیر نارندرا مودی خواستار آزادی فوری کشاورزان دستگیر شده در جریان تحریک و بازگرداندن “قوانین ضد کشاورز” شد.

مقامات گفتند که این آشفتگی بیش از دو ساعت در اینجا ادامه داشت.

در جلالون ، کشاورزان بزرگراه جهانسی – میرزاپور را مسدود کردند اما پلیس بعداً موفق به بازسازی ترافیک در آنجا شد.

در غازی آباد ، منطقه بیجندرا سینگ از BKU یک تحصن کوتاه در جاده دهلی میروت روبروی دفتر مرکزی منطقه مدیناگر برگزار کرد.

گروه دیگری از BKU که توسط راجبیر سینگ و هرندرا نهرا به سمت بزرگراه ملی 9 هدایت می شد ، دهلی را به میروت متصل می کرد ، توسط پلیس در نزدیکی آکادمی CBI در غازی آباد رهگیری شد.

معترضین در آنجا تظاهرات کردند و بیش از 5 ساعت راه را مسدود کردند.

نهرا گفت که تحصن تا دستورات بعدی TKAIT رئیس BKU به حالت تعلیق درآمد.