تلاطم کشاورزان در مرز نویدا-دهلی ، مسیر چیلا تا حدی باز شد

مقامات گفتند که حرکت خودروها در جاده اصلی که نویدا و دهلی را متصل می کند ، با توجه به اعتراض کشاورزان در مرز پایتخت ملی برای سومین روز متوالی ، با مانع مواجه شد.

آنها گفتند که فقط یکی از دو واگن موجود در جاده پیوند Noida (که به آن جاده Chilla نیز معروف است) باز بود و به مسافران مسافرتی که از دهلی می آمدند می توانستند از طریق Noida وارد اوتار پرادش شوند.

در طرف دیگر جاده ای که کشاورزان معترض در آن اقامت دارند ، برای جلوگیری از حرکت وسایل نقلیه از نویدا به دهلی بسته است.

پلیس راهنمایی و رانندگی نویدا در روز پنجشنبه مشاوره ای را به مردم اطلاع داده و از انحراف مسیرها مطلع شده و به آنها پیشنهاد کرده است كه به جای جاده Noida Link از DND یا مسیرهای Kalindi Kunj استفاده كنند تا به دهلی برسند.

برخی از کشاورزان اعتراض خود را در مرزهای دهلی نویدا در میان استقرار امنیت ادامه دادند و برخی از آنها صبح روز پنجشنبه در تظاهرات در Dalit Prerna Sthal در نزدیکی مرز چیلا نشستند.

راجش اس ، معاون کمیساری پلیس ، نویدا ، گفت ، “قانون و نظم تحت کنترل است ، اگرچه برخی از کشاورزان هنوز اعتراض خود را ادامه می دهند.”

کشاورزان از مناطق غربی UP و متعلق به گروههایی مانند اتحادیه بهاراتیا کیسان ، اتحادیه بهاراتیا کیسان (باهو) و اتحادیه بهاراتیا کیسان (لوک شاکتی) در مرز اینجا اعتراض می کنند.

برخی از رهبران گروه کشاورزان در تظاهرات روز چهارشنبه در اینجا توسط پلیس ادعا کردند که این اتهام توسط DCP Noida رد شده است.

صدها کشاورز در حال اعتراض در برابر قانون تجارت و تجارت تولید کنندگان (ترویج و تسهیل) ، 2020 ، توافق نامه کشاورزان (توانمند سازی و حفاظت) در مورد تضمین قیمت و قانون خدمات مزرعه ، در مرزهای دهلی با هاریانا و اوتار پرادش اقامت دارند. 2020 و قانون اساسی (اصلاحیه) ، 2020.

آنها ابراز نگرانی کرده اند که این قوانین زمینه را برای از بین بردن سیستم حداقل قیمت حمایت فراهم می کند و آنها را در رحمت شرکت های بزرگ قرار می دهد.

با این حال ، دولت تأکید کرده است که قوانین جدید فرصت های بهتری را برای کشاورزان فراهم می کند و فناوری های جدید را در کشاورزی آغاز می کند.