تقویت روابط: موضوعات مورد توجه دوجانبه در سفر آجیت دوال به ایران مورد بررسی قرار می گیرد

آجیت دوال مشاور امنیت ملی قرار است روز دوشنبه به دعوت علی شمخانی همتای ایرانی خود در آستانه ورود رسمی این کشور به اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای (SCO) در 3 تا 4 ژوئیه به تهران سفر کند.

به گفته آگاهان، دوال در سفر یک روزه خود به تهران با شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و دیگر مقامات ارشد کشور دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو خواهد کرد. این اولین سفر بلندپایه هند به ایران از زمان نزدیکی تهران و ریاض خواهد بود که نوید ثبات منطقه بزرگتر غرب آسیا را می دهد.

در پی توافق صلح عربستان و ایران، یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه به ریاض سفر کرده بود تا درباره موضوعات گسترده ای گفتگو کند. ET دریافته است که پذیرش رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای یکی از موارد کلیدی در دستور کار دوال خواهد بود.

ایران همچنین ممکن است درباره ورود آینده خود به برجام بحث کند و هند را وادار کند تا مانند گذشته از طریق مکانیسم ارزهای ملی خرید نفت را آغاز کند. ایران مرز طولانی با افغانستان دارد و انتظار می‌رود که دو آژانس امنیت ملی نیز در مورد وضعیت کنونی این کشور محصور در خشکی و تهدیدات تروریستی در حال ظهور از آنجا گفتگو کنند.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!