تسلا بزرگترین کارخانه تولید باتری “جهان” را در نزدیکی برلین ایجاد می کند

ایلان ماسک ، رئیس تسلا ، روز سه شنبه گفت که قصد دارد بزرگترین کارخانه سلول باتری جهان را در کارخانه اتومبیل های الکتریکی این گروه در نزدیکی برلین ایجاد کند.

تسلا قبلاً ساخت یک “گیگافکتوری” بزرگ را در منطقه ای جنگلی در Gruenheide ، جنوب پایتخت آلمان آغاز کرده است که سال آینده افتتاح می شود.

این کارخانه اولین شرکت تسلا در اروپا است و پیش بینی می شود سالانه 500000 دستگاه خودروی سواری مدل 3 و SUV مدل Y را از بین ببرد.

ماسک در یک کنفرانس باتری اروپا که توسط وزارت اقتصاد آلمان برگزار شد ، گفت که تولید سلول باتری در همان سایت آلمانی با ظرفیت حدود 100 گیگاوات ساعت در سال آغاز می شود ، قبل از اینکه 250 گیگاوات ساعت در سال افزایش یابد.

در آن زمان ، این کارآفرین آفریقای جنوبی گفت که “کاملاً مطمئن است که این بزرگترین کارخانه تولید سلول باتری در جهان خواهد بود”.

در حال حاضر تولید باتری های وسایل نقلیه برقی تحت سلطه شرکت های چینی ، ژاپنی و کره جنوبی است و اروپا تنها بخشی از بازار را به خود اختصاص داده است.

به گفته بلومبرگ ، ماسک هدف بلند پروازانه خود را در همان روزی اعلام کرد که دومین فرد ثروتمند جهان شد ، پس از تسلا ارزیابی ارزش 500 میلیارد دلاری بازار ، بیل گیتس ، بنیانگذار مایکروسافت را پشت سر گذاشت.

ماسک همچنین گفت که ساخت یک هاچ بک تسلا کوچکتر متناسب با بازار اروپا “منطقی” خواهد بود.

وی در كنفرانس گفت: “در آمریكا اتومبیلها بزرگتر هستند … من در حال رانندگی با یك مدل X در اطراف برلین بودیم و ما در یافتن یك جای پارک مناسب برای آن بسیار مشكل داشتیم.”

ماسک افزود که ساکنان محلی ، برخی از آنها تسلا را برای قطع درختان به دادگاه بردند تا جای گیاه را بگیرد ، “به دلیل تولید باتری در کارخانه” “مقدار قابل توجهی از سموم موجود در هوا” را تجربه نخواهند کرد.