ترامپ: دونالد ترامپ به اتهام تجاوز جنسی به دادگاه می رود

دونالد ترامپ روز سه شنبه به دادگاه می رود، جایی که نویسنده ای. جین کارول رئیس جمهور سابق ایالات متحده را در یک دعوی مدنی متهم به تجاوز به او در رختکن یک فروشگاه بزرگ در اواسط دهه 1990 می کند.

انتظار می رود انتخاب هیئت منصفه در دادگاه فدرال منهتن آغاز شود، جایی که ستون نویس سابق مشاوره مجله Elle نیز ترامپ را به افترا متهم می کند.

ترامپ 76 ساله تجاوز به کارول 79 ساله را تکذیب کرده است، او در پستی در اکتبر 2022 در پلتفرم Truth Social خود ادعای او را یک “فریب” و “کلاهبرداری کامل” خواند. او گفته است که این ملاقات را برای تبلیغ خاطراتش ساخته و گفته است که “از نوع من نیست!”

ترامپ ملزم به حضور در دادگاه نیست. وکلای او با اشاره به احتمال نگرانی‌های امنیتی و تأخیر در ترافیک گفته‌اند که ممکن است او حاضر نشود. وکلای کارول گفته اند که قصد ندارند ترامپ را به عنوان شاهد فراخوانند.

اگر ترامپ شهادت می داد، احتمالاً با یک بازجویی متقابل تهاجمی روبرو می شد. ترامپ از زمانی که کارول برای اولین بار به طور علنی به تجاوز جنسی در سال 2019 متهم شد، بارها و به صورت شخصی به او حمله کرده است. او مدعی شده است که او بیمار روانی است.

لوئیس کاپلان، قاضی منطقه ای ایالات متحده، که بر این پرونده نظارت دارد، اعضای هیئت منصفه را از مردم، از جمله وکلا، ناشناس نگه می دارد تا از آنها در برابر آزار احتمالی حامیان ترامپ محافظت کند.

محاکمه می تواند یک تا دو هفته طول بکشد. ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024، با انبوهی از پرونده ها و تحقیقات روبرو است.

اینها شامل اتهامات جنایی آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن به دلیل پرداخت پول به یک ستاره پورن است.

ترامپ در 4 آوریل در دادگاه ایالت نیویورک، سه دقیقه پیاده روی از دادگاه روز سه شنبه، اعتراف کرد که بی گناه است.

رئیس جمهور سابق همچنین با اتهامات کلاهبرداری مدنی توسط لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک در شرکت همنام خود مواجه است.

ترامپ همچنین با تحقیقات جنایی در رابطه با مداخله در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری گرجستان در سال 2020 و اسناد طبقه بندی شده دولتی که در اقامتگاهش در مار-آ-لاگو به دست آمد، به علاوه تحقیقات درباره نقش او در حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا، مواجه است.

در تمام این موارد، ترامپ تخلفات خود را رد کرده است.

سایر متهمان ممکن است شهادت دهند
کارول گفت که ملاقات او با ترامپ در فروشگاه برگدورف گودمن در اواخر سال 1995 یا اوایل سال 1996 رخ داد.

او گفت که ترامپ او را شناخت و او را “آن خانم نصیحت کننده” خطاب کرد و برای خرید هدیه برای یک زن دیگر کمک خواست.

کارول گفت ترامپ او را به اتاق رختکن «مانور داد» و در را بست، به زور او را به دیوار چسباند، جوراب شلواری او را پایین کشید و به داخل او نفوذ کرد. او گفت که بعد از دو تا سه دقیقه آزاد شد.

وکلای ترامپ ممکن است سعی کنند اعتبار کارول را با توجه به این که او با پلیس تماس نگرفت و بیش از دو دهه علناً سکوت کرده بود، تضعیف کنند.

آنها همچنین ممکن است ناتوانی او را در به خاطر سپردن تاریخ یا حتی ماه حمله ادعایی به چالش بکشند.

کارول گفته است که جنبش #MeToo از او الهام گرفته تا جلو بیاید.

انتظار می‌رود دو زن که پس از حمله به آنها محرمانه گفته است، لیزا برنباخ نویسنده و کارول مارتین، مجری سابق اخبار، شهادت دهند.

لیست شاهدان کارول شامل دو زن دیگر نیز می شود که ترامپ را به آزار جنسی متهم کرده اند که ترامپ آن را رد می کند.

وکلای کارول می توانند از شهادت خود برای ایجاد الگویی از بدرفتاری ادعایی ترامپ با زنان استفاده کنند.

همچنین انتظار می‌رود که آنها برای هیئت منصفه نواری با عنوان «دسترسی به هالیوود» در سال 2005 پخش کنند که در آن ترامپ اظهارنظرهای مبتذل و گرافیکی درباره زنان می‌کرد.

کارول همچنین پس از اینکه او برای اولین بار ادعای تجاوز خود را در ژوئن 2019، زمانی که هنوز رئیس جمهور بود، رد کرد، به اتهام افترا شکایت کرد. این پرونده نزد کاپلان در جریان است.