بیوگرافی کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو متولد 5 فوریه 1985 در پرتغال ، از نامدارترین بازیکنان فوتبال است. تا مقطع ابتدایی (دبستان) بیشتر سواد ندارد اما از 8 سالگی فوتبال را شروع کرد و حالا با ثروت 1 میلیارد دلاری بعنوان مهاجم 1/87 متری با پنج توپ طلا می درخشد. رونالدو پر حاشیه ترین نقل و انتقالات فوتبال را در سال 2021 به نام خود ثبت کرد و به منچستریونایتد پیوست.

در فینال جام حذفی انگلستان (FA CUP) در به ثمر رساندن 3 گل منچستر یونایتد در مقابل میل وال تاثیر مستقیم داشت؛ و باعث قهرمانی منچستر یونایتد در این رقابت‌ها شد. در سال 2008 رونالدو برنده جایزه توپ طلای سال 2008 شد. این جایزه به بهترین بازیکن سال فیفا تعلق می‌ گیرد. در فصل بعد رونالدو با قرادادی به ارزش 131 میلیون دلار به رئال مادرید پیوست که مگا ورزش اولین رسانه خبری در ایران اخبار قراداد وی را تایید کرد.

دوران کودکی رونالدو
کریستیانو دوسانتوس آویرو رونالدو متولد 5 فوریه 1985 (16 بهمن 1363) در شهر فونشال منطقه مادیرا پرتغال است. کریستیانو چهارمین و آخرین فرزند ماریا دولورس دوسانتوس و خوزه دنیس آویرو است. دلیل انتخاب نام رونالدو علاقه شدید پدرش به رئیس جمهور اسبق آمریکا، رونالد ریگان بود.

رونالدو به همراه خانواده اش در یک محله فقیر نشین در یک خانه کوچک مشرف به اقیانوس زندگی می‌کرد. کریستیانو‌ی 8 ساله از طریق پدرش که مسئول تدارکات در تیم آندورین‌ها بود؛ وارد دنیای فوتبال شد.