بیش از 50٪ تخت های COVID خالی از سکنه: وزیر بهداشت دهلی Satyendra Jain

وزیر بهداشت Satyendra Jain روز شنبه گفت که بیش از 50 درصد تخت های رزرو شده برای بیماران ویروسی کرونا در دهلی خالی از سکنه است. در حال حاضر بیش از 1200 تخت ICU و حدود 9500 تختخواب عادی خالی از سکنه هستند. به طور کلی ، بیش از 50 درصد تختخواب در دسترس است. وی به خبرنگاران گفت ، بنابراین ، ما در وضعیت کمی بهتر هستیم.

وزیر گفت برخی از مشکلات مربوط به تأمین اکسیژن در دهلی در روز جمعه وجود دارد که برطرف شده است. دهلی روز جمعه 5،482 مورد جدید COVID-19 را گزارش کرد ، در حالی که 98 کشته بیشتر باعث کشته شدن شهر به 8909 نفر شد. میزان مثبت بودن آن 5.51 درصد بود. روز پنجشنبه 8.65 و چهارشنبه 8.49 بود. روز جمعه ، جین گفته بود دهلی از زیرساخت ها و تجهیزات کافی برای واکسیناسیون کل جمعیت خود در چند هفته پس از واکسن COVID-19 برخوردار است.

جای هیچ گونه نگرانی در مورد ذخیره سازی واکسن ها نیست. وی گفته است كه ما تعداد زیادی از مراكز بهداشتی و درمانی مانند كلینیك های موله ، كلینیك های پلی و بیمارستان ها و غیره را در اختیار داریم كه می توان واكسن COVID-19 را برای افراد تجویز كرد. جین همچنین گفت که دهلی باید در هنگام توزیع واکسن در اولویت قرار گیرد زیرا این سرمایه ملی است. وی گفت: یک ساختمان سه طبقه در محل بیمارستان فوق تخصصی راجیو گاندی برای ذخیره سازی واکسن های COVID-19 شناسایی شده است.