به روز رسانی زنده: PM Modi امروز هشتمین جلسه شورای حاکمیتی NITI را ریاست خواهد کرد

نخست وزیر نارندرا مودی هشتمین جلسه شورای حکومتی نیتی آیوگ را در روز شنبه با موضوع “ویکسیت بهارات @2047: نقش تیم هند” در مرکز کنوانسیون جدید در پراگاتی میدان، دهلی نو ریاست خواهد کرد. به عنوان رئیس NITI Aayog نخست وزیر مودی ریاست جلسه را بر عهده خواهد داشت. نخست وزیر مودی در مورد مسائل مربوط به سلامت، توسعه مهارت، توانمندسازی زنان و توسعه زیرساخت ها با هدف تبدیل هند به کشوری توسعه یافته تا سال 2047 مشورت خواهد کرد.

!1 به روز رسانی جدیدبرای آخرین به روز رسانی اینجا را کلیک کنید

کاهش 20.6 درصدی سود صنعتی چین در ژانویه تا آوریل

داده‌های رسمی در روز شنبه نشان داد، در حالی که شرکت‌ها با فشارهای حاشیه و تقاضای نرم در بحبوحه بهبود اقتصادی متزلزل دست و پنجه نرم می‌کنند، سود شرکت‌های صنعتی چین در چهار ماهه اول سال 2023 نسبت به مدت مشابه سال قبل 20.6 درصد کاهش یافته است. بر اساس داده های اداره ملی آمار (NBS) در دوره ژانویه تا مارس کاهش یافته است.

کمیته منتخب چین در مجلس نمایندگان آمریکا توصیه می کند هند را بخشی از ناتو پلاس قرار دهد

در یک تحول مهم پیش از سفر نخست وزیر نارندرا مودی به ایالات متحده، یک کمیته قدرتمند کنگره تقویت ناتو پلاس با گنجاندن هند را توصیه کرد. استرالیا، نیوزلند، ژاپن، اسرائیل و کره جنوبی – برای تقویت همکاری دفاعی جهانی.

دهلی شاهد تغییر ناگهانی آب و هوا است، بارندگی دریافت می کند

بخش‌هایی از دهلی-NCR صبح روز شنبه شاهد باران‌های شدید همراه با رعد و برق و بادهای تند بود. تغییر ناگهانی آب و هوا باعث می‌شود شرایط آب و هوایی گرم حاکم بر شمال هند برطرف شود. اداره هواشناسی هند بارش‌ها و رعد و برق را در دهلی و مناطق اطراف آن پیش‌بینی کرد. صبح شنبه

نیروی دریایی، ISRO طرح آموزشی بازیابی گاگانیان را منتشر کرد

حمله هند به فضا همراه با نیروی دریایی هند و سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) که طرح آموزشی بازیابی گاگانیان را در تأسیسات آموزشی بقای آب (WSTF) INS Garuda، کوچی در 24 مه منتشر کردند. سند آموزشی به طور مشترک توسط VAdm Atul Anand منتشر شد. ، مدیر کل عملیات دریایی، دکتر Unnikrishnan Nair، مدیر مرکز فضایی Vikram Sarabhai (VSSC) و دکتر Umaheshwaran R، مدیر مرکز پرواز فضایی انسانی (HSFC) ISRO.

برتون از اتحادیه اروپا می گوید: توییتر پس از خروج از کد نمی تواند از قوانین اتحادیه اروپا پنهان بماند

تیری برتون، مدیر صنعت اتحادیه اروپا اواخر روز جمعه به این شرکت هشدار داد، حتی پس از خروج از قوانین داوطلبانه اتحادیه اروپا برای مقابله با اطلاعات نادرست، توییتر نمی تواند از تعهدات خود فرار کند. بسیاری از درآمدهای تبلیغاتی که آنها از بازیگران اطلاعات نادرست جلوگیری کرده بودند.

بایدن می‌گوید قرارداد نکول بدهی «بسیار نزدیک» است در حالی که مهلت آن تا 5 ژوئن تعیین شده است

رئیس جمهور جو بایدن گفت که توافق برای حل و فصل بحران سقف بدهی دولت در اواخر روز جمعه “بسیار نزدیک” به نظر می رسید، حتی در شرایطی که ضرب الاجل یک نکول بالقوه فاجعه بار به 5 ژوئن به تعویق افتاد و به نظر می رسید مذاکرات بین کاخ سفید و جمهوری خواهان را به زمان دیگری بکشاند. هفته خسته کننده. «تاریخ X» بعدی، که در نامه ای از جانت یلن، وزیر خزانه داری بیان شد، خطر یک نکول ویرانگر را چهار روز دیرتر از تخمین قبلی ایجاد کرد. این در حالی رخ داد که آمریکایی‌ها و جهان با ناراحتی نظاره گر حاشیه مذاکرات بودند که می‌تواند اقتصاد ایالات متحده را به آشوب بکشاند و اعتماد جهانی را به رهبری کشور کاهش دهد.

قانونی برای تبدیل دیوالی به عنوان تعطیلات فدرال در ایالات متحده معرفی شد

یک قانونگذار برجسته آمریکایی روز جمعه لایحه‌ای را به کنگره آمریکا ارائه کرد تا دیوالی، جشنواره چراغ‌ها، تعطیلات فدرال اعلام شود، اقدامی که مورد استقبال جوامع مختلف از سراسر کشور قرار گرفت.» دیوالی یکی از مهم‌ترین روزهای سال برای گریسد منگ، نماینده کنگره، چندی پس از ارائه این لایحه در مجلس نمایندگان، در جریان یک کنفرانس خبری مجازی در اینجا به خبرنگاران گفت که میلیاردها نفر در سراسر جهان و برای خانواده ها و جوامع بی شماری در کوئینز، نیویورک و ایالات متحده آمریکا.

تمرکز بریتانیا بر تقویت روابط علمی و نوآوری با هند

لرد طارق احمد، وزیر دولت بریتانیا در آسیای جنوبی، روز شنبه برای یک سفر چهار روزه با تمرکز بر تقویت پیوندهای علم، تحقیق و نوآوری وارد هند شد. تمرکز این سفر بر علم، فناوری و نوآوری بر تعهد بریتانیا به تعمیق مشارکت در این زمینه ها در سراسر جهان.

زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 ریشتر جزایر تونگا را لرزاند

مرکز تحقیقات علوم زمین آلمان (GFZ) اعلام کرد که زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 ریشتر روز شنبه منطقه جزایر تونگا را لرزاند. GFZ گفت که این زمین لرزه در عمق 252 کیلومتری (156.586 مایلی) بوده است.

برزیل: گروه منطقه ای سازمان ملل شهر آمازون را برای میزبانی کنفرانس آب و هوا در سال 2025 تایید کرده است

دولت برزیل روز جمعه اعلام کرد که یک گروه منطقه‌ای سازمان ملل متحد آمریکای لاتین، یک شهر برزیلی در منطقه آمازون را برای میزبانی کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در سال 2025 تایید کرده است، هرچند سازمان جهانی هنوز مکان برگزاری آن را به طور علنی تایید نکرده است. رئیس‌جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا در ابتدا گفت برزیل کنفرانسی را که به عنوان COP 30 شناخته می شود، در شهر بلم، ایالت پارا، در قلب جنگل های بارانی برزیل برگزار خواهد کرد که نشان دهنده قصد او برای جلب توجه به آمازون است.

شورای دانشگاهی DU اجرای برنامه چهار ساله آموزش یکپارچه معلمان را تایید کرد

شورای علمی دانشگاه دهلی با وجود مخالفت برخی از اعضا، چندین قطعنامه از جمله برخی موارد بحث برانگیز مانند اجرای برنامه چهار ساله آموزش معلمان را به تصویب رسانده است. مقامات آگاه از این موضوع گفتند که از برنامه درسی علوم سیاسی کارشناسی ارشد.