بهترین و جدیدترین روش کاشت مو و انواع آن در ایران و جهان

آیا تا به حال تجربه کاشت مو طبیعی را داشته اید؟ کاشت مو یک روش جراحی جدید به حساب می آید که در طول آن فولیکول های مو را از یک قسمت از بدن به یک قسمت طاس بدن انتقال می دهند. این روش در درجه اول برای درمان طاسی مردانه استفاده می شود.

در این روش کم تهاجمی، پیوندهای حاوی فولیکول های مو که از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند به پوست سر پیوند می خورند. از کاشت مو برای ترمیم مژه ها، ابروها، موهای ریش و حتی پر کردن جای زخم های ناشی از تصادفات یا جراحی مانند لیفت صورت و کاشت موهای قبلی نیز استفاده می شود.

اگر به فکر کاشت مو طبیعی با جدیدترین روش ترمیم مو هستید، کلینیک رویان سلامت بهترین خدمات در این زمینه را در اختیار شما قرار داده است. ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد؛ آیا از کاشت مو راضی هستید؟ در ادامه مقاله با انواع روش های کاشت موی سر در ایران و جهان و همچنین بهترین روش کاشت مو در جهان آشنا خواهید شد.

 

کاشت مو چیست؟

آیا کاشت مو واقعیت دارد؟ یکی از عوامل مهم در افزایش جذابیت و زیبایی، برخورداری از موهایی پرپشت است؛ اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچار ریزش مو می شوند و از این وضعیت ناراضی هستند. این افراد با انجام کاشت مو طبیعی، زیبایی و پرپشتی موهای خود را دوباره به دست می آورند.

پیوند موی طبیعی در حال حاضر تنها راه درمان و ترمیم موهای از دست رفته شما محسوب می شود. این پیوند در نواحی مختلف ازجمله سر، ابرو، ریش، سبیل و مژه قابل انجام است. این یک فرآیند جراحی است که شامل برداشتن فولیکول های مو از هر نقطه از بدن مانند صورت یا پاها و کاشت آنها روی قسمت های بدون مو است.

با انواع روش کاشت مو آشنا شوید

ریزش مو همچنان یکی از نگرانی های اصلی میلیون ها انسان در سراسر جهان به ویژه مردان است. علت ریزش مو ممکن است به عوامل مختلفی همچون تغییرات هورمونی، پیری، سابقه خانوادگی و حتی سوختگی بستگی داشته باشد. لازم به ذکر است هرچه ریزش مو از سنین کمتری شروع شود، شدت آن نیز افزایش می یابد.

روش های مختلفی در کاشت مو وجود دارد که پزشکان در سراسر جهان بسته به شرایط بیمار یکی از آن ها را انتخاب می کنند. خدمات رویان سلامت در این خصوص به شما کمک می کند که برای زیبایی خود ارزش بیشتری قائل شوید. به نظر شما کدام روش برای کاشت مو بهتر است؟

روش کاشت موی FUE

این رویه نسبت به سایر روش ها جدید و محبوب تر است. آنچه در این روش اتفاق می افتد این است که رشته های مو از پشت و کناره های سر فرد در گروه های یک تا چهارتایی پیوند می شود. زیرا مو به این ترتیب، رشد طبیعی خواهد داشت. مزیت مهمی که این روش نسبت به سایر روش ها دارد این است که دوران نقاهت این روش بسیار کمتر بوده و بدون زخم های حاد است.

تکنیک FUE کاشت مو به عنوان ابزاری برای دستیابی به نتایج مشابه FUT، توسعه یافته است. این روش شامل برداشتن یک نوار بافتی از پشت سر نیست، بلکه شامل جمع آوری فولیکول های مو به طور مستقیم از پوست سر و قرار دادن آنها در برش های کوچک ایجاد شده در محل گیرنده است.

در حالی که تکنیک دقیق FUE نیاز به زمان بیشتری در جراحی دارد، این روش جای زخم خطی و مراقبت پیشرفته از زخم مورد نیاز FUT را از بین می برد. روش FUE همچنین زمان خرابی را کاهش می دهد.

روش FUT

روش FUT برای کاشت مو، شامل برداشتن یک نوار از پوست با فولیکول های مو از ناحیه اهدا کننده است. پشت سر شما که موها نسبت به سایر ناحیه ها بیشتر است، کمتر در معرض طاسی قرار دارد. از این رو، گروه های کوچکی از بافت حاوی فولیکول های مو جدا شده و برای پیوند آماده می شوند.

در حالی که این اتفاق رخ می دهد، سوراخ های کوچک و منفردی در ناحیه گیرنده ایجاد می شود که در این قسمت ها شما دچار نازک شدن یا طاسی می شوید. گرافت های آماده شده به صورت جداگانه در محل گیرنده قرار می گیرند. این روش برای بیش از دو دهه وجود داشته است و یک روش انقلابی برای بازگرداندن یک خط موی طبیعی به حساب می آید.

روش کاشت موی SUT

کاشت SUT در مقایسه با سایر روش های کاشت مو مانند FIT و FUT یک روش جدید است. تمام مراحل کاشت توسط پزشک متخصص کنترل شده و با استفاده از دستگاه های خودکار انجام می شود. در کاشت SUT، فولیکول ها به صورت دستی برداشته و پیوند نمی شوند؛ آنها با یک لیزر از محل اهدا کننده که معمولا پشت سر شماست جدا و منجمد شده و در نهایت به مناطق طاس منتقل می شوند.

به دلیل یخ زدن فولیکول های مو تا زمان کاشت از تخریب آنها جلوگیری خواهد شد. در روش SUT به دلیل وجود پانچ لیزر و سیستم انجماد، درصد بسیار کمی از ریشه مو هنگام برداشت و کاشت از بین می رود. در روش SUT، متقاضی بیهوش نمی شود؛ اما از بی حسی موضعی برای جلوگیری از درد شدید استفاده می شود.

این روش تقریبا مانند روش FIT است. به این معنی که فقط فولیکول های مو حمل می شوند؛ اما استفاده از ابزار و فناوری جدید دلیل کسب نتایج بهتر است. عوارض جانبی در روش کاشت SUT زیاد نیست. این روش همچنین از سوراخ شدن، زخم و خونریزی جلوگیری می کند.

میزان انتقال فولیکول های مو از محل اهدا کننده به محل گیرنده نیز نسبت به سایر روش های کاشت مو بیشتر است. پزشک ممکن است حداقل 10 هزار فولیکول را در هر جلسه جابجا کند و روش کاشت در یک جلسه تکمیل شود. با این روش کاشت مو در هر قسمت از بدن امکان پذیر است.

روش کاشت موی FIT

کاشت مو به روش های مختلفی قابل انجام است. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. یکی از این روش ها روش کاشت مو FIT است که در آن جراح پیوند، مو را به صورت گروهی از پشت سر برمی دارد. آن ها این کار را با نگهدارنده های دستی انجام می دهند و برای برداشتن پیوند نیازی به عمل جراحی نخواهید داشت.

از آنجا که محدودیتی در برداشتن تعداد فولیکول نیست، تعداد زیادی از فولیکول های مو با روش FIT قابل کاشت است. کاشت مو در چندین جلسه انجام می شود. نکته مهم دیگر در زمان برداشتن پیوند، جلوگیری از وارد آمدن فشار به ناحیه ریشه مو است. یک متخصص کاشت مو با استفاده از ابزار پانچ ریشه مو را از بین می برد. در این حالت نباید هیچ فشاری به ریشه مو وارد شود. زیرا ممکن است به ریشه آسیب وارد شود یا مو پس از کاشت رشد نکند. پزشک باید این ناحیه را با دقت بخیه زده و بانداژ کند که بعداً به ریشه مو آسیب نرسد.

روش کاشت موی DHI

بیش از 85 درصد مردان و زنان در 50 سالگی موهای کم پشت را تجربه خواهند کرد. DHI نوعی روش کاشت مو به روش FUE است که همچنین شامل برداشتن پیوند از پشت پوست سر (ناحیه اهدا کننده) است، اما تفاوت اصلی در روش کاشت مو است.

در کاشت مو FUE، جراح برش هایی را روی کل پوست سر ایجاد می کند و واحدهای فولیکولی را با استفاده از پنس در این برش ها قرار می دهد. از سوی دیگر، در تکنیک کاشت موی DHI هر تار مو یک باره در پوست سر کاشته می شود و هیچ برش و زخمی ایجاد نخواهد شد.

در کاشت مو DHI، از ابزاری تخصصی به نام DHI Implanter برای قرار دادن و کاشت هر یک از موها، یک بار در پوست سر استفاده می شود. این ابزار عمق، زاویه و جهت فولیکول های موی کاشته شده را کنترل می کند. بنابراین موهای جدید مانند موهای طبیعی رشد می کنند.

 

روش کاشت مو میکروگرافت

پیوند میکرو گرافت یا پیوند فولیکولار یک روش زیبایی برای تغییر مجدد پوست سر با مو در مناطقی است که دچار ریزش شدید شده است. روش کاشت مو با استفاده از میکرو گرافت یک دستاورد جسورانه در زمینه ترمیم مو به حساب می آید.

این روش نوعی عمل جراحی کاشت مو است که در آن از یک دستگاه برقی برای برداشتن پیوند مو استفاده می شود. مشکلی که برخی افراد با این روش دارند این است که این متد زخم های بزرگ دایره ای شکل در پشت سر ایجاد می کند. این زخم ها اغلب ناخوشایند به نظر می رسند.

جدیدترین روش کاشت مو در امریکا

شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که جدیدترین روش ترمیم مو چیست؟ اگر از کم پشتی مو و ریزش مو در عذاب هستید، کاشت مو را به عنوان بهترین روش در نظر بگیرید. جدیدترین روش کاشت مو در کشور امریکا روش SUT نامیده می شود.

روش  SUTاز محبوب ترین روش ها برای کاشت مو به حساب می آید که در کشور امریکا رواج بیشتری دارد. این روش به دلیل مزایای منحصر به فردی که دارد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

 

مزایای کاشت مو را از قلم نیندازید

کاشت موی طبیعی مزایای منحصر به فردی را به همراه دارد. اگر قصد انجام این عمل را دارید، بهتر است کمی درخصوص مزایای آن نیز بدانید. برخی از این مزایا عبارت است از:

  • مشخص نبودن محل کاشت مو؛
  • افزایش اعتماد به نفس در فرد؛
  • برخورداری از ظاهری طبیعی و زیبا.

کاشت مو در کنار مزایایی که دارد از معایبی نیز برخوردار است، اما اینکه آیا کاشت مو باعث سرطان میشود یا خیر، پزشکان و متخصصان هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند.

بهترین روش ترمیم مو از نظر شما چیست؟

روش  FUEشناخته شده ترین روش کاشت مو در جهان است که توسط اکثر پزشکان کاشت مو به کار گرفته می شود. این روش هیچگونه جای زخمی را در سر بیمار ایجاد نخواهد کرد و موهای کاشته شده با موهای طبیعی کاملا شبیه به هم هستند.

FUE در مقایسه با روشFUT ، شامل مداخله جراحی یا برداشتن هرگونه بافت از پوست سر نیست. از این رو، خطر عفونت با FUE بسیار کمتر از FUT است. بعد از اینکه تعداد پیوندهای لازم از ناحیه اهدا کننده خارج شد، آنها به صورت جداگانه به منطقه گیرنده منتقل می شوند.

تقریبا 4000 پیوند در هر جلسه FUE قابل پیوند است. برای بسیاری از بیماران، این تعداد برای آن ها کفایت می کند که از موهایی پرپشت برخوردار باشند. این روش کاشت مو اکنون تا حد زیادی جایگزین FUT شده است. حال شما پاسخ دهید کدام روش کاشت مو بهتر است، FUT یا FUE؟

وقتی صحبت از ایمنی و زیبایی می شود، قطعا گزینه دوم راه حل بهتری است. FUE از موفقیت بالاتری برخوردار بوده و در حال حاضر محبوب ترین روش در زمینه کاشت مو است. شما عزیزان با کمک از نظرات مردم در مورد ترمیم مو این امکان را خواهید داشته که خیلی سریع تر به نتیجه ایده آلی برسید. اگر به فکر کاشت مو به روش هایی که در مقاله ذکر کرده ایم هستید، با کلینیک رویان سلامت همراه باشید.

سوالات متداول درباره کاشت مو

در این بخش به سوالاتی خواهیم پرداخت که ممکن است برای شما مفید واقع شود. بنابراین این بخش از مقاله را از دست ندهید.

  • آیا کاشت مو درد دارد؟

در رابطه با درد این کاشت نگران نباشید. زیرا برای انجام پیوند مو، ابتدا به ناحیه سر و بانک مو بی حسی موضعی تزریق می شود که بعد از گذشت چند دقیقه پوست سر شما کاملا بی حس خواهد شد و هیچگونه دردی احساس نخواهید کرد. ممکن است پس از گذشت چند ساعت از پیوند مو، به دلیل از بین رفتن اثر بی حسی، بیمار درد خفیفی در نواحی پیوند شده حس می کند. با استفاده از دارو و پماد این مشکل حل می شود.

  • آیا کاشت مو خوب است؟

کاشت مو برای افرادی که دچار ریزش موی بیش از حد و حتی کچلی ارثی هستند بهترین گزینه به شمار می رود. بنابراین برای اینکه به ظاهری زیبا دست پیدا کنید، بهتر است کاشت مو را در لیست برنامه های خود قرار دهید.

  • آیا کاشت مو عوارض دارد؟

اینکه کاشت مو ضرر دارد یا خیر بسته به شرایط و نوع روش کاشت دارد. این عوارض ممکن است عمومی یا شایع باشد. به عنوان مثال عفونت، درد، خارش و قرمزی پوست سر و دور چشم را به همراه دارد.

  • آیا کاشت مو محدودیت سنی دارد؟

معمولا سنین بین 25 تا 50 سال به عنوان بهترین سن برای کاشت مو به شمار می آیند. در سنین پایین تر ممکن است الگوی ریزش نامنظم و ادامه دار باشد و در سنین بالا ممکن است به دلیل ضعف جسمانی یا بیماری امکان انجام پیوند مو وجود نداشته باشد.

  • آیا کاشت مو جواب میدهد؟

اگر منظور سوال شما این است که آیا کاشت مو دائمی است، باید بگوییم بعله این موها دائمی هستند و از آن جایی که از پشت سر برداشته می شوند به علت دارا نبودن گیرنده هورمونی نمی ریزند. بنابراین وقتی جلوی سر کاشته شوند نیز بدون ریزش باقی خواهند ماند.

  • آیا کاشت مو باعث عقیم شدن می شود؟

کاشت مو نوعی عمل جراحی در سطح پوست و مو است و به هیچ عنوان به ارگان های داخلی بدن ارتباط ندارد. مویی که در ناحیه بانک مو رشد می کند به ناحیه دیگری از پوست منتقل خواهد شد. در این بین هیچ یک از اجزای داخلی بدن تحت الشعاع قرار نمی گیرد. به همین دلیل عوارضی مانند عقیم شدن هرگز صحت ندارد.

  • آیا کاشت مو برای خانم ها هم انجام می شود؟

پاسخ مثبت است. این کاشت محدودیت جنسیتی ندارد و خانم ها نیز همانند مردان این امکان را خواهند داشت که از این عمل برای به دست آوردن زیبایی خود استفاده کنند.