بهترین دندانپزشک زیبایی تهران

اگر از لبخند خود راضی نیستید ، دندانپزشکی زیبایی مدرن می تواند به شما کمک کند. این روش مراقبت حرفه ای از دهان و دندان بر بهبود ظاهر دهان ، دندان ها ، لثه ها و لبخند کلی شما متمرکز است. روش های معمول شامل سفید کردن دندان ، روکش ، پر کردن و کاشت است.

 

دندانپزشک زیبایی چه کاری انجام می دهد؟

یک دندانپزشک زیبایی مسئول انجام روشهای مختلف است – از اصلاحات جزئی تا جراحی های بزرگ. در اینجا چند مورد از روش های زیبایی که آنها ارائه می دهند آورده شده است.

 

سفید کردن دندان ها

 

سفید کردن دندان یکی از اساسی ترین روش های زیبایی دندان است – و همچنین یکی از کم هزینه ترین ها. با گذشت زمان ، دندان ها می توانند از مواد غذایی ، نوشیدنی ها ، داروها یا عادت های دیگر مانند سیگار لکه دار شوند. بسیاری از افراد برای روشن شدن لبخند خود به سفید شدن دندان روی می آورند.

 

پس از تمیز شدن دندان ها از پلاک ، تارتار و سایر آوارها ، سفید شدن دندان ها می تواند سطح دندان ها را سفید کرده و ظاهر روشن و سفیدتری ایجاد کند. در حالی که محصولات بدون نسخه پزشک مانند خمیر دندان ، آبکشی و مایع سفید کننده می توانند نتیجه ای به همراه داشته باشند ، سفید کردن دندان حرفه ای می تواند سایه ای تا 5 تا 8 برابر روشن تر ایجاد کند.

 

روکش دندان

 

روکش های دندان پوسته های نازک و سفید رنگی است که از چینی ، رزین یا سرامیک درجه پزشکی ساخته شده است. آنها به صورت سفارشی ساخته شده اند تا هر بیمار شبیه دندان های طبیعی خود باشد.

 

قبل از اتصال روکش ها ، دندانپزشک مقداری مینای دندان را از سطح دندان برمی دارد تا اجازه دهد پوسته ها به طور واقعی به جلوی دندان بچسبند. روکش های دندانی می توانند تعدادی از مسائل آرایشی از جمله کج بودن دندان ها ، مینای دندان آسیب دیده و فاصله بین دندان ها را برطرف کنند.

 

تاج دندان

 

تاج دندان که به آن کلاه دندانی نیز گفته می شود ، روی دندان پوسیده یا آسیب دیده قرار می گیرد. این تاج ها می توانند دندان ضعیف را از شکستن یا استفاده زیبایی برای پوشاندن دندان های بد ریخت یا تغییر رنگ شدید جلوگیری کنند.

 

همچنین می توان از آنها برای پوشاندن سایر روش ها مانند کانال های ریشه ، پر کردن مینای دندان ، پل های دندان یا کاشت دندان استفاده کرد.

 

منبت و منبت

 

منبت و منبت که به عنوان پر کردن غیرمستقیم نیز شناخته می شود ، هنگامی که دندان بیش از حد خراب است و نمی تواند یک پر کردن معمولی را پشتیبانی کند ، استفاده می شود. این پر کننده ها در یک آزمایشگاه دندانپزشکی ایجاد می شوند و توسط دندانپزشک زیبایی در جای خود چسبیده می شوند.

 

“منبت” زمانی است که مواد در مرکز دندان بچسبند. “onlay” هنگامی است که پر کردن یک یا چند قسمت از دندان را بپوشاند یا تمام سطح دندان را بپوشاند.

 

این روش یک جایگزین برای تاج است ، که مقدار بیشتری از سطح طبیعی دندان را حفظ می کند و در عین حال دندان را پس از پوسیدگی یا خراب شدن تقویت و بازیابی می کند.

 

ایمپلنت های دندانی

 

پس از پوسیدگی شدید دندان یا از دست دادن دندان ، از کاشت دندان برای جایگزینی دندان استفاده می شود. دندانپزشک زیبایی ابتدا یک پیچ را به فک وصل می کند تا بتواند از آن پشتیبانی کند. سپس ، ایمپلنت به سوکت استخوانی دندان از دست رفته وارد می شود.

 

با گذشت زمان ، استخوان و بافت به ایمپلنت متصل می شوند و دندان جایگزین را در داخل دهان محکم می کنند. پس از اتصال صحیح ، کاشت دندان باید با دندانهای اطراف ترکیب شود.

 

اتصال دندان

 

برای اتصال دندان ، دندانپزشک زیبایی یک رزین قابل قالب به دندان می زند و با اشعه ماوراio بنفش آن را سخت می کند. سپس ، آنها مواد را تراش می دهند ، شکل می دهند و صیقل می دهند تا در سطح دندان قرار بگیرند.

 

اتصال می تواند تراشه ها ، ترک ها ، بد ریختی دندان ها و پوسیدگی دندان ها را ترمیم کند. برای مسائل جزئی لوازم آرایشی ، باندینگ جایگزین مقرون به صرفه تری برای پر کردن یا تاج است.

 

آموزش و پرورش

در حالی که دندانپزشکی زیبایی یک صنعت گسترده است ، اما در حال حاضر توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا به عنوان یک تخصص شناخته نشده است. بنابراین ، دانشگاه ها معمولاً برنامه های تحصیلی را در آن زمینه ارائه نمی دهند.

 

با این حال ، بیشتر دندانپزشکان زیبایی ابتدا از طریق سایر برنامه های دانشکده دندانپزشکی آموزش می بینند. دانشجویان دندانپزشکی به مدت چهار سال آموزش می بینند و معمولاً برای ثبت نام به مدرک کارشناسی نیاز دارند. آموزش برنامه شامل موارد زیر است:

 

ارتودنسی (عمل دندانپزشکی همسویی دندانها با بریس یا سایر روشها)

مدیریت درد

تاریخچه و قانون دندانپزشکی

دندانپزشکی زیبایی

داروی خوراکی

پس از اتمام یک برنامه ، دندانپزشکان احتمالی زیبایی باید به دنبال مجوز پزشکی باشند. آنها همچنین ممکن است اعتبار سنجی دریافت کنند.

 

دلایل مراجعه به دندانپزشک زیبایی

دلایل زیادی برای مراجعه به دندانپزشک زیبایی وجود دارد ، از جمله:

 

پوسیدگی دندان

آسیب (ترک ، تراشه و غیره)

دندان های کج

دندان های بدبخت

تغییر رنگ

دندانهای از دست رفته

افرادی که دندان های خراب ، خراب ، کج یا تغییر رنگ داده اند نیز ممکن است هنگام غذا خوردن و گفتار مشکل داشته باشند. از نظر دیگران ، ممکن است مشکلات دندانپزشکی بر عزت نفس آنها تأثیر بگذارد.

بهترین دندانپزشک تهران | بهترین دکتر ایمپلنت دندان تهران | هزینه لمینیت دندان تهران