بنگاه های فنی: خدمات گروه های فنی در صورت نقض قوانین می توانند با ممنوعیت هایی مواجه شوند: رئیس صنعت اتحادیه اروپا

فرانکفورت: تیری برتون ، رئیس صنعت اروپا به هفته نامه آلمانی Welt am Sonntag گفت ، در حالی که کمیسیون اروپا قوانین مربوط به شرکت های اینترنتی را نهایی می کند ، خدمات شرکت های فناوری در صورت عدم توجه به مقررات اتحادیه اروپا ، می توانند از بازار اروپا منع شوند.

برتون پیش نویس قوانین جدید معروف به قانون خدمات دیجیتال و قانون بازارهای دیجیتال را به همراه کمیته رقابت اروپا مارگرت وستاگر در تاریخ 2 دسامبر اعلام خواهد کرد.

در این قوانین لیستی از بایدها و نبایدهای دروازه بان ها – شرکت های آنلاین با قدرت بازار – ارائه شده است که آنها را مجبور می کند داده ها را با رقبا و تنظیم کنندگان به اشتراک بگذارند و خدمات و محصولات خود را به طور ناعادلانه تبلیغ نکنند.

پیش نویس قوانین جدید در حالی است که منتقدان غول های فناوری ایالات متحده ، که شامل شرکت ها و نهادهای صنعتی هستند ، احکام اتحادیه اروپا علیه واحد Alphabet Google را زیر سوال می برند و می گویند که آنها رفتارهای ضدرقابتی آن را مهار نکرده اند. برخی می خواهند مجریان اتحادیه اروپا فراتر از دستور دادن به شرکت ها برای جلوگیری از چنین شیوه هایی عمل کنند.

پیش نویس این قوانین به اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا شرکت ها یا بخشی از خدمات آنها را از بلوک 27 کشور به عنوان یک گزینه افراطی منع کند. تا زمان تصویب پیش نویس قوانین ضد انحصاری اتحادیه اروپا و تنظیم کننده های دیجیتال در حال حاضر قدرت اعمال چنین ممنوعیتی را ندارند.

برتون به Welt am Sonntag گفت: “قوانین سختگیرانه باید قابل اجرا باشند”.

“برای این منظور ما به زرادخانه مناسب اقدامات احتمالی نیاز داریم: جریمه اعمال کنید ، شرکت ها یا بخشی از خدمات آنها را از بازار واحد مستثنی کنید ، اصرار کنید که اگر می خواهند دسترسی به بازار واحد را حفظ کنند از هم جدا شوند. یا ترکیبی از همه اینها ”

وی افزود: این تحریم ها فقط در مورد شرکتهایی اعمال می شود که قوانین اتحادیه اروپا را رعایت نمی کنند و سخت ترین اقدامات فقط در شرایط استثنایی انجام می شود.

به نشانه میزان ترس شرکتهای فناوری از این مقررات جدید ، واحد گوگل ماه گذشته یک استراتژی 60 روزه را آغاز کرد تا متحدان ایالات متحده را وادار به عقب نشینی در برابر رئیس دیجیتال اتحادیه اروپا کنند.