بررسی واقعیت: دونالد ترامپ به دلیل ادعاهای ساختگی انتخابات محکم می شود

واشنگتن: رئیس جمهور دونالد ترامپ روز یکشنبه به عقاید نادرست مبنی بر اینکه جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری را دزدیده بود ، متذکر شد و هزاران رأی را جادویی به رئیس جمهور منتخب منتقل کرد و ناظران نظرسنجی که در روز انتخابات به طور غیرقانونی ممنوع اعلام شده بود ، هیچ یک از این موارد اتفاق نیفتاد.

حتی پس از موافقت دولت وی با آغاز انتقال رسمی قدرت به بایدن ، ترامپ در اولین مصاحبه زنده خود از زمان شکست در انتخابات 3 نوامبر اصرار کرد که وی قربانی کلاهبرداری گسترده رای دهندگان شده است. هنگامی که بارها و بارها از او خواسته شد ، او نتوانست شواهد خاصی را ذکر کند.

ترامپ به کانال فاکس نیوز گفت: “ما در مسابقه پیروز شدیم.” “این فساد بود چون ما آرا far بسیار بیشتری از او کسب کردیم. ”

هیچ یک از این گفته ها درست نیست.

ترامپ: “ما برنده شدیم”

واقعیت ها: نه ، بایدن در انتخابات پیروز شد.

بایدن 306 رأی انتخاباتی به 232 رأی آورد ، همان حاشیه ترامپ هنگام ضرب و شتم هیلاری کلینتون در سال 2016 ، که وی بارها به عنوان “زمین لغزش” توصیف کرد (ترامپ در نهایت با 304 رأی انتخاباتی به دلیل از بین رفتن دو انتخاب کننده). با پیروزی در ایالت های کلیدی مانند پنسیلوانیا ، میشیگان ، ویسکانسین ، آریزونا و جورجیا به پیروزی دست یافت.

ادعاهای ترامپ درباره کلاهبرداری گسترده در آرا voting توسط قضات مختلف ، مقامات انتخابات ایالتی و بازوی وزارت امنیت داخلی کشور خود رد شده است. بسیاری از پرونده های قضایی مبارزات انتخاباتی وی در سراسر کشور از دادگاه خارج شده است.

هیچ موردی بی نظمی در مقیاسی را تعیین نکرده است که نتیجه را تغییر دهد. پرونده های قضایی باقی مانده حاوی شواهدی نیستند که بتواند نتیجه را بر هم بزند.

___

TRUMP ، در مورد نرم افزارهای انتخاباتی Dominion Voting Systems که در بسیاری از ایالت ها استفاده می شود: “همه چیز به Dominion می رود … ما مشکلاتی داشتیم که آنها هزاران رای را از حساب من به حساب بایدن منتقل کردند. … آنها اشکالات نیستند ، آنها سرقت هستند ، آنها کلاهبرداری هستند – کلاهبرداری مطلق. ”

واقعیت ها: اینطور نیست.

در حقیقت ، ائتلافی از مقامات انتخابات ایالتی و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های دولت ترامپ اعلام کردند که انتخابات “امن ترین انتخابات در تاریخ” است ، “هیچ مدرکی مبنی بر حذف یا از دست دادن رای گیری ، تغییر رای یا به هر طریقی به خطر افتادن هر سیستم رای گیری ”

ترامپ قبلاً به گزارشی که از شبکه محافظه کار تلویزیونی One America News Network پخش شده است ، استناد کرد که در آن نظریه ای ارسال شده در یک وبلاگ طرفدار ترامپ مبنی بر اینکه میلیون ها رای به نفع بایدن جابجا شده یا حذف شده است ، ترویج شده است.

مفسر ناشناس که نظریه را منتشر کرد ، ادعا کرد که یافته ها توسط اطلاعات شرکت نظرسنجی Edison Research پشتیبانی می شود. لاری روزین ، رئیس تحقیقات ادیسون گفت ، با این حال این شرکت چنین گزارشی را ارائه نداده است.

روزین در یک ایمیل گفت: “ما هیچ مدرکی مبنی بر تقلب در رای دهندگان نداریم.”

___

TRUMP: “جو بایدن 80 میلیون رای نیاورد. … من چهار سال پیش 63 میلیون رأی آوردم و کاملاً راحت در کالج انتخابات پیروز شدم. … ما امیدوار بودیم که 68 (میلیون) نفر بدست آوریم و احساس کردیم این راهی برای یک پیروزی آسان است. من 74 میلیون رأی آوردم. ”

TRUMP: “به هیچ وجه جو بایدن 80 میلیون رای کسب نکرد. … به هیچ وجه جو بایدن در جوامع سیاه پوستان در شهرهای مختلف باراک اوباما را شکست نمی دهد. ”

واقعیت ها: به هیچ وجه غیر واقعی نیست که بایدن در انتخاباتی که مشارکت مردم بیش از حد تعیین شده توسط انتخابات ریاست جمهوری باراک اوباما در سال 2008 بود ، 80 میلیون رای کسب کرد. در واقع مشارکت رأی دهندگان در انتخابات 3 نوامبر بالاترین میزان در بیش از یک قرن گذشته بود.

از روز یکشنبه ، طبق آرا بالای 66٪ جمعیت واجد شرایط رأی دادن در ایالات متحده ، بر اساس پروژه انتخابات ایالات متحده ، بالاترین میزان از سال 1900 ، قبل از اینکه همه زنان مجاز به رای دادن باشند ، آرا را به خود اختصاص داده اند.

تعداد زیاد آرا نیز رکوردهایی را به ثبت رساند ، اگرچه با توجه به افزایش جمعیت کشور ، این یک نقطه عطف قابل توجه نیست. بایدن بیش از 80 میلیون نفر را به دست آورد – بالاترین رقم برای یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ، با شمارش آرا هنوز. ترامپ بیش از 73.9 میلیون نفر دریافت کرد – بالاترین میزان برای یک نامزد از دست رفته.

کل بایدن از رکورد 69.5 میلیون رأی به اوباما در سال 2008 پیشی می گیرد. بایدن نیز به عنوان رقیب اوباما در آن بلیط بود.

کارشناسان و حزب گرایان انتخابات به عوامل مختلفی از افزایش مشارکت مدنی اشاره دارند. برخی خاطرنشان كردند كه انتظار می رود مشاركت بیشتر پس از گسترش زمان و روش های رأی دادن به رای دهندگان در هنگام شیوع ویروس كرونا ، در حالی كه برخی دیگر از احساسات فوق العاده زیاد ترامپ كه باعث تحریک آنها شده بود – هر دو موافق و مخالف – در انتخاباتی كه به رفراندوم وی منجر شد ، اشاره كردند. رهبری.

___

TRUMP: “شما فقط به هر حالتی که صحبت می کنیم نگاهی می اندازید ، به هر حالتی که در مورد آن صحبت می کنیم نگاهی بیندازید. آنها این تخلیه های عظیم آرا را انجام دادند و ناگهان من از پیروزی زیاد به اندکی باخت تبدیل شدم. ”

ترامپ ، در شب انتخابات: “ساعت 10 همه فکر کردند که دیگر تمام شده است. سپس ایمیل های جعلی شروع به آمدن کردند. ”

واقعیت ها: این نادرست است. ترامپ در واقع در حال توصیف یک روند شمارش آرا legitimate قانونی است ، نه افزایش ناگهانی سو malاستفاده هایی که هیچ کس قبلاً آن را ندیده است.

در واقع ، سازمان های خبری و مسئولان در روزهای منتهی به انتخابات هشدار داده بودند كه نتایج احتمالاً دقیقاً مانند آنها به دست خواهد آمد: آرا In حضوری ، كه معمولاً سریعتر شمارش می شوند ، احتمالاً به نفع رئیس جمهور است كه هزینه كرده است. ماهها به هواداران خود هشدار می داد كه از رای گیری از طریق پست خودداری كنند و شخصاً یا زود یا در روز انتخابات رأی دهند.

رای گیری های رایانه ای ، که شمردن آنها طولانی تر است زیرا قبل از شمارش باید از پاکت پاک شده و تأیید شوند ، بایدن را ترجیح می دهد. این واقعیت بدلیل این واقعیت که بسیاری از ایالات شمارش آرا-نامه های الکترونیکی را که قبل از روز انتخابات رسیده بود ، ممنوع کردند ، تشدید شد.

علاوه بر این ، شهرهای بزرگ اغلب سرعت خود را در گزارش تعداد اعلام می کنند و این آرا تمایل به انحراف از دموکرات ها دارند. به همین ترتیب ، بسیاری از ایالات تمایل به شمارش آراots نامه های پستی در پایان روند دارند.

___

TRUMP ، به اتهام کلاهبرداری در پنسیلوانیا: “آنها اجازه نداشتند ناظر نظرسنجی باشند.”

واقعیت ها: این غلط است.

ترامپ کاملاً یک پرونده قضایی را در ایالت و آنچه در مکان های رأی دادن اتفاق افتاده است ، نادرست معرفی می کند. هیچ کس سعی در منع تماشاگران نظرسنجی نمایندگی هر یک از طرفها در انتخابات را نداشت. دموکرات ها تلاش نکردند نمایندگان جمهوری خواه بتوانند روند را مشاهده کنند.

مسئله اصلی در این پرونده این بود که چگونه ناظران نزدیک به احزاب می توانند به کارگران انتخاباتی که در رای گیری رایانه های پستی در فیلادلفیا پردازش می کردند ، برسند. نمایندگان ترامپ شکایت کردند تا اجازه دهند ناظران از آنچه رهنمودها اجازه داده بود نزدیکتر شوند. دادگاهی به نفع آن درخواست رای داد.

شمارش در فیلادلفیا در حال پخش مستقیم بود و وکلای ترامپ در دادگاه اعتراف کردند که مبارزات انتخاباتی آنها ناظرانی در اتاق بود – به گفته آنها تعداد “غیر صفر” آنها.

جمهوری خواهان یک سری چالش های حقوقی ناشی از مبارزات انتخاباتی ترامپ و متحدان حزب جمهوری خواه خود را که در دادگاه های ایالتی و فدرال پنسیلوانیا ثبت شده بود ، از دست داده اند.

ناظران نظرسنجی نقشی در شمارش آرا ندارند.