با رویت ماه، عید در هند در روز شنبه برگزار می شود

عید سعید فطر که مصادف با اوج گرفتن ماه روزه رمضان است، عصر امروز با رویت ماه در کشور برگزار می شود. مفتی امام مسجد فاتح پوری مکرم احمد به PTI گفت که کمیته روت هلال مسجد با بسیاری از جاها تماس گرفت و مطلع شد که ماه در همه جا دیده می شود.

وی گفت: روز شنبه عید در کشور برگزار می شود.

احمد عید را جشن برادری و وفاق توصیف کرد و گفت: به همین مناسبت دعا می کنیم که اخوت و وفاقی که از 75 سال پیش در کشور وجود داشته است ادامه یابد.

مولانا خالد رشید فرنگی محلی از لاکنو گفت که ماه نیز در چندین مکان در اوتار پرادش رؤیت شد و عید فطر روز شنبه برگزار خواهد شد.

جمعیت علمای هند گفت: جلسه کمیته رویه هلال، امامت شرعیه هند در اینجا برگزار شد و از رؤیت ماه در دهلی و سایر نقاط کشور مطلع شد.

مولانا نجیب الله قاسمی، دبیر کمیته رویه هلال، امامت شرعیه هند، اعلام کرده است که ماه شوال از روز شنبه 22 آوریل 2023 آغاز می شود و نماز عید فطر روز شنبه اقامه می شود. جمعیت گفت.

عید سعید فطر در سراسر جهان در روزهای مختلفی جشن گرفته می شود و با رؤیت هلال ماه که قرار است در تقویم قمری قمری نشان دهنده آغاز ماه شوال باشد، مشخص می شود. پایان ماه روزه رمضان است.

رئیس جمهور دروپادی مورمو ضمن تبریک عید سعید فطر از همه خواست تا برای ترویج احساس برادری و هماهنگی در جامعه عهد کنند.

او گفت: “عید پایان ماه مبارک رمضان است. این جشنواره احساسات عشق، شفقت و محبت را گسترش می دهد. عید به ما پیام همبستگی و هماهنگی متقابل را می دهد.”

مورمو گفت که این جشنواره با روح هماهنگی آغشته است و ما را برای ساختن جامعه ای صلح آمیز و موفق ترغیب می کند.

در بیانیه ای که توسط راشتراپاتی بهوان به نقل از رئیس جمهور منتشر شد، آمده است: «به همین مناسبت، بیایید عهد کنیم که احساس برادری و وفاق را در جامعه ترویج دهیم.