بانکداری خرده فروشی: تقویت چشم انداز بانکی با استفاده از فناوری: از خدمات مشتری تا کشف تقلب

بخش بانکداری خرده‌فروشی طی سال‌ها با مشکلات متعددی از جمله افزایش پاسخگویی پشتیبانی مشتری و ارائه خدمات ساده و راحت مواجه بوده است. از آنجایی که بخش بانکداری و خدمات مالی (BFSI) بر اعتماد و اعتماد مصرف کننده متکی است، نوآوری هایی مانند بانکداری هوش مصنوعی محاوره ای به سرعت پذیرفته شده اند. این نوآوری ها مشتری محوری، سرعت و تعامل در بانکداری خرد را افزایش می دهد.

عصر هوش مصنوعی محاوره ای در بانکداری خرده فروشی
بانکداری خرد به دلیل بسیاری از بانک های موجود و بازیگران جدید و غیرمتعارفی که وارد بازار شده اند، مانند بانک های نئو، به طور فزاینده ای رقابتی می شود. آنها در ابتدا ارائه دهندگان خدمات کمکی قبل از توسعه به موسسات مالی بودند. آنها طیف گسترده ای از خدمات بانکی غیر متعارف را ارائه می دهند و فناوری های توسعه یافته داخلی آنها حتی آنها را قادر می سازد تا با تغییرات جمعیتی مشتریان خود سازگار شوند. برای از بین بردن شکاف در ارائه خدمات، شرکت کنندگان BFSI نمی توانند عقب بمانند.

بازاریابی و همچنین فروش
نسل هزاره مشتری با درآمد قابل تصرف است و رفتار آنها تعیین خواهد کرد که چگونه بانکداری به زودی تغییر خواهد کرد. آنها پیچیدگی مالی بیشتری را نشان می دهند و با بانکداری مبتنی بر برنامه راحت هستند. تمایل به تجربه بانکداری آنی قبلاً ایجاد شده است، اما گزارش Capgemini می گوید که 58 درصد از هزاره ها ادعا می کنند که به سمت کالاها و خدمات سفارشی کشیده شده اند.

جمع آوری اطلاعات در مورد ترجیحات مشتری با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی محاوره ای که به طور یکپارچه با مجموعه های تجزیه و تحلیل همه کانال ادغام می شوند، ساده است. در بانکداری خرده فروشی، ربات های صوتی می توانند نتایج را با ساده کردن روش های بازاریابی و فروش بهبود بخشند. برای تبدیل بهتر، می‌توان آن‌ها را طوری تنظیم کرد که در طول پنجره فرصت، سرنخ‌های معیاری را برآورده کنند.

خدمات به مشتریان

زمان طولانی نگه داشتن تماس، سوالات خسته کننده که مشتریان و نمایندگان را ناامید می کند، ضرب الاجل ها، تحویل پرونده های رایج و غیره آزاردهنده هستند. به گفته آی‌بی‌ام، چت‌بات‌ها می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا 30 درصد از هزینه‌های پشتیبانی مشتری خود را با سرعت بخشیدن به زمان پاسخ‌دهی، آزاد کردن نمایندگان برای کارهای چالش‌برانگیزتر و پاسخ دادن به 80 درصد از سؤالات معمول، صرفه‌جویی کنند. برای رسیدگی به حجم تماس های بالاتر، ربات های صوتی می توانند به مراکز تماس کمک کنند. کاربران به دلیل آشنایی با صدای اصیل انسانی، تماس های صوتی را در مقابل تماس های تلفن گویا یا ربات های چت دوست دارند.

هوش مصنوعی مکالمه ای را می توان برای ساخت نرم افزار بانکداری خرده فروشی استفاده کرد که گزینه های رابط بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. خودکار کردن عملیات دستی مکرر می تواند هزینه ها را کاهش دهد، بهره وری را افزایش دهد و کارایی را بهبود بخشد.پرداخت قبض مبتنی بر ربات
ربات های صوتی می توانند در ارسال یادآورهای پرداخت مهم کمک کنند. درخواست های تراکنش را می توان به شیوه ای امن تر و به زبانی که برای کاربر آشنا باشد، انجام داد. علاوه بر این، ربات‌های صوتی می‌توانند برای پاسخ به سؤالات اساسی مانند تعیین محدودیت هزینه‌های کارت اعتباری یا درخواست موجودی حساب برنامه‌ریزی شوند. تلفن‌های گویا و مدیران مرکز تماس غیرقابل دسترسی فقط مشکلات افراد را بدتر می‌کنند—مانند کارت‌های دزدیده شده، پین‌های شکسته و غیره. آن‌ها می‌توانند دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط ربات‌های صوتی را برای گزارش این مشکلات دنبال کنند و روند را ادامه دهند.

چگونه بانک های خرده فروشی می توانند از هوش مصنوعی بهره مند شوند

با ابزارهای مناسب، بانک‌ها می‌توانند حجم تراکنش‌های خود را دوبرابر کنند و در عین حال تعداد دقیق کارمندان را با هوش مصنوعی حفظ کنند. هوش مصنوعی می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شود. اینها مزایای هوش مصنوعی برای بخش های بانکی و مالی است.

کشف تقلب و رعایت مقررات
کشف زودهنگام تقلب و مستندات حسابرسی گسترده هر دو با استفاده از سیستم مدیریت تصمیم امکان پذیر است. تجزیه و تحلیل داده ها در مقیاس بزرگ توسط هوش مصنوعی، تراکنش های مشکوک را شناسایی می کند. چنین معاملاتی به طور نادرست با دست تجزیه و تحلیل می شوند. وقتی یک سیستم پیشگیری از کلاهبرداری با هوش مصنوعی وجود ندارد، پولشویی یا تأمین مالی فعالیت های غیرقانونی برای قانون شکنان آسان است.

یک تجربه مشتری بهبود یافته
راحتی چیزی است که مشتریان همیشه به دنبال آن هستند. به عنوان مثال، ATM موفق بود زیرا به کاربران اجازه می داد حتی زمانی که مؤسسات بسته بودند به یک سرویس مهم دسترسی داشته باشند. این درجه از راحتی فقط جرقه اختراعات باورنکردنی بیشتری را زده است. مشتریان اکنون می توانند در حالی که روی مبل استراحت می کنند، حساب های بانکی باز کرده و با استفاده از گوشی های هوشمند خود را شناسایی کنند.

افزایش ارزیابی سرمایه گذاری
ارزیابان انسانی هنوز مسئول انتخاب سرمایه گذاری هستند. این روش ساده است و به لطف نرم افزار تحلیل سرمایه گذاری می تواند متغیرهای اضافی را مدیریت کند. اگر مؤسسه منافعی فراتر از مرزها داشته باشد، دسترسی به اطلاعات ممکن است زمان زیادی طول بکشد. نرم افزار هوش مصنوعی صحیح در تسریع فرآیند ارزیابی یک محیط جدید ضروری است، که ممکن است دشوار باشد.

هزینه ها و ریسک های عملیات کمتر است
به همان اندازه که ما برای روابط بین فردی ارزش قائل هستیم، یک نقطه ضعف بزرگ وجود دارد. خطاها اغلب رخ می دهند و ممکن است اثرات مضری داشته باشند. حتی با وجود کارکنان باتجربه، یک فشار کلید نادرست ممکن است موسسه را در خطر مشکلات قانونی قرار دهد و به اعتبار آن آسیب برساند. سیستم های تصمیم گیری با گنجاندن جریان های منطقی در جمع آوری داده ها و استفاده از روش های تجویزی و پیش بینی کننده برای رسیدگی به مسائل تجاری، این ریسک را کاهش می دهند.

آینده بانکداری محاوره ای
آینده نزدیک تحت سلطه بانکداری خواهد بود که از رابط های مکالمه استفاده می کند. در اینجا مروری بر آنچه که بانکداری محاوره ای می تواند به زودی انجام دهد آورده شده است.

  • هوش مصنوعی مکالمه ای پرس و جوهای پیچیده را مدیریت می کند، احساسات مصرف کننده را درک می کند، و غیره، و پاسخ پرسش های متداول را برای دیالوگ های بسیار مناسب ارائه می دهد.
  • مشارکت در زمینه غالب خواهد شد. هنگامی که یک مصرف کننده برای ادامه آن از یک کانال به کانال دیگر سوئیچ می کند، گفتگو از همان مکان ادامه می یابد.
  • با توسعه هوش مصنوعی برای بانکداری محاوره ای، گزینه های مختلفی از جمله صدا، انسان و موارد دیگر به مشتریان داده می شود.

نتیجه
هر گونه پیشرفت تکنولوژیکی که بخش بانکی شاهد آن بوده است، نقشه راه را برای بانکداری محاوره ای دشوار می کند. بانک‌ها برای موفقیت و ایجاد چشم‌اندازی قانع‌کننده برای آینده، باید تکنیک‌های بازاریابی نوآورانه را اجرا کنند.

(نویسنده موسس و مدیر عامل شرکت Twixor است)

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.